Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proč si dnes lidé kupují nové Lady? Hlavní důvod je úplně jiný, než v minulosti
14.4.2019 | Petr Prokopec
Pro zákazníky navštěvující showroomy Lady byla po léta stěžejním kritériem nízká cena a nízké provozní náklady. Obojí má na rozhodnutí zákazníků vliv i nyní, stěžejní faktor je ale jiný.
Pokud se zadíváte podrobněji na současnou nabídku Lady, zjistíte, že taková Granta startuje na pouhých 373 410 rublech (cca 130 700 Kč). A Niva schovaná za obchodním označením 4x4 není výrazně dražší, ve třídveřovém provedení ji můžete pořídit již od 440 010 RUB (154 000 Kč). Suma sumárum by vám tak na jejich pořízení stačilo pět průměrných platů. Samozřejmě těch českých, Rusové jsou na tom o poznání hůře. Nicméně i pro ně je Lada relativně dostupným zbožím. Nepřekvapí proto důvody, pro jaké si vozy této značky po léta vybírali.
V minulosti byla stěžejním kritériem právě cena, spolu s nízkými provozními náklady a nemalou praktičností. Ovšem časy se mění, a platí to i pro zemi, kde třetina obyvatel nemá na pořízení druhého páru bot a kde si polovina domácností nemůže dovolit ani rodinnou dovolenou. Dnes totiž Rusové neberou hlavní ohled na cenu, jakkoliv by je k tomu ekonomická situace přímo vybízela. Místo toho přebírá roli hlavního rozhodujícího prvku design.
„Dnešní zákazníci na prvním místě zmiňují, že vůz se jim líbí,“ potvrdil danou skutečnost Stas Berezij z oddělení komunikace značky a moderátor nově spuštěného televizního kanálu VAZ TV s odkazem na průzkum, který si automobilka nechala vypracovat. Zároveň přitom zmínil, že počet lidí, kteří si za poslední tři roky koupili některý z modelů Lady kvůli designu, se zdvojnásobil. To ve výsledku není překvapivé, vozy jako Vesta či X-Ray vypadají konečně atraktivně a vzhledem dovedou konkurovat i evropským rivalům. Cena a snadné, tedy i relativně levné opravy jsou mezi hlavními důvody na druhém resp. třetím místě.
Tento posun se pak jasně odráží i na prodejích. V březnu totiž značka prodala 33 821 vozů, tedy o podstatných 10,1 procenta více než loni ve stejném období. Za první tři měsíce letošního roku tak má na kontě již 82 363 prodaných vozů (+4,1 %). Prim přitom hraje Vesta, kterou si pořídilo 12 850 lidí. Tedy o 40 procent více než loni a vůbec nejvíce od doby, kdy sedan před čtyřmi roky vtrhnul na trh. Druhá je pak s 10 422 vozy a 24,4procentním růstem Granta.
Lada Vesta je momentálně bestsellerem značky, stále více lidí přitom kromě nízké ceny a snadného servisu slyší také na působivý design
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva