České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti

Výběr nejlepších ledních hokejistů z Česka bude za úspěchem dopravovat autobus švédské značky, která má emblém podobný tomu, jaký nosí sportovci na hrudi. Podobnost je prý čistě náhodná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti

18.12.2019 | Mirek Mazal

České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výběr nejlepších ledních hokejistů z Česka bude za úspěchem dopravovat autobus švédské značky, která má emblém podobný tomu, jaký nosí sportovci na hrudi. Podobnost je prý čistě náhodná.

Modernizovaný znak české hokejové reprezentace na přední straně dresů nápadně připomíná logo používané automobilkou Scania. I když sportovní svaz jakékoliv inspirativní propojení samozřejmě odmítá, nejen partu nejlepších tuzemských hokejistů rozváží po turnajích autobusy právě švédského výrobce se sídlem v Södertälje.

Logo korunovaného lva sbírá kritiku od fanoušků, české zastoupení Scanie se prý dotazovalo švédského vedení, zda podoba nevzbuzuje negativní ohlasy i v ústředí automobilky. „Švédové jsou velký hokejový národ a říkali, že v tom žádnou potíž nevidí,“ sdělil výsledek dotazu tiskový mluvčí Viktor Tamayo.

Mezitím posílila vzájemná spolupráce a česká reprezentace se v půli prosince dočkala modernizace vozového parku. Na zápasy bude členy týmu rozvážet nový autobus Scania Irizar i6s vylepšený klasicky o soudobé prvky maximálního pohodlí a klidného odpočinku. „Národním týmům české hokejové reprezentace chceme poskytnout to nejlepší, proto jsme nyní zvolili právě tento model. Je komfortnější a díky svým rozměrům může lépe manévrovat v těsných prostorech okolo zimních stadionů a hotelů,“ nešetřil chválou Lukáš Martinů z pozice manažera prodeje autobusů Scania.

Dvanáctimetrová délka vozu stačí na uspořádání paluby pro 49 míst k sezení. Zbytek prostoru zabírá zázemí řidiče, místo pro velká zavazadla a technika. Verzi Irizar i6s pohání třináctilitrový motor vlastní výroby o výkonu 410 koní (302 kW). Agregát je spojen s automatickou převodovkou, řidiči tak zůstane možnost držet obě ruce na volantu a sledovat dění kolem. Přehledu pomůže soustava monitorovacích kamer i velká zrcátka podobná tykadlům.

Jednoduchý interiér obsadily čtyři řady polokožených sedadel s tradiční uličkou uprostřed, kam je možné jednotlivé sedáky s opěradly lehce vysunout. Každé místo je vybaveno výdechem topení či klimatizace, osvětlením nebo elektrickou zásuvkou. Nebyly dodány žádné rozsáhlejší individuální úpravy, největší odlišností jsou originální polepy venkovní karoserie s oním lvem na zádi.


České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 1 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 01České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 2 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 02České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 3 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 03České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 4 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 04České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 5 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 05České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 6 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 06České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 7 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 07České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 8 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 08České hokejové reprezentanty vozí nový autobus se znakem podobným české státnosti - 9 - Scania Irizar i6s pro hokejovou reprezentaci 09
Nová Scania řady Irizar i6s je připravena pro české hokejisty

Zdroj: Scania

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.