Český manažer byl jmenován šéfem jedné z největších filiálek zahraniční značky

O Češích v nejvyšším vedení automobilek slýcháme zřídka, pakliže tedy nejde o Škodu. Jan Ptáček ale už léta stoupá mezi hvězdy francouzské skupiny Renault a teď to dotáhl zase o trochu výš.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Český manažer byl jmenován šéfem jedné z největších filiálek zahraniční značky

7.10.2019 | Petr Prokopec

O Češích v nejvyšším vedení automobilek slýcháme zřídka, pakliže tedy nejde o Škodu. Jan Ptáček ale už léta stoupá mezi hvězdy francouzské skupiny Renault a teď to dotáhl zase o trochu výš.

Česko sice patří mezi automobilové velmoci, ovšem to se týká především přepočtu celkové produkce na jednoho obyvatele. České stopy ve vrcholném automobilovém managementu jsou spíše výjimkou, tady o nějaké velmoci nemůže být řeč. Přesto se i v této oblasti některým Čechům podaří uspět.

Proto vám chceme představit Jana Ptáčka, který prakticky celou svou kariéru spojil se skupinou Renault, zejména pak s Dacií. Jakkoliv ovšem byl i u jejího znovuzrození, kdy se v roce 2003 vydala evropské trhy dobýt první generace sedanu Logan, před třemi lety rumunskou značku opustil. Jmenován byl totiž prodejním a marketingovým viceprezidentem ruského AvtoVAZu, výrobce Lad. Na této pozici jej ovšem čeká již jen pár týdnů, od 1. listopadu totiž opět míří za novou štací. Skupinu Renault ale neopustí a míří ještě výš.

Ptáček se totiž od příštího měsíce stává šéfem ruského zastoupení Renaultu. Na svém postu se pak bude zodpovídat Nicolasi Maurovi, s nímž jej pojí opravdu dlouholeté vztahy. Maure byl totiž po léta právě šéfem Dacie, stejně jako Ptáček ji však v roce 2016 a zamířil vládnout AvtoVAZu. V této roli ovšem skončil loni, kdy byl jmenován provozním šéfem skupiny Renault pro celý euroasijský region. Je přitom zjevné, že ve svém kolegovi měl nemalou oporu, bez níž se zjevně nehodlá obejít.

Český manažer přitom na dané pozici nahradí Andreje Pankova, který nejspíše Renault úplně opouští, a to přesto, že dosáhl v uplynulých letech nemalých úspěchů. I když totiž sice šlo často o pokles registrací, takový byl vždy výrazně menší než pád celého trhu. Navíc zabodoval i s příchodem nového SUV-kupé Arkana. Tento vůz však zároveň posloužil také k experimentálnímu prodeji přes internet, jenž ale již úspěšný nebyl.

Lze pak jen dodat, že Renault momentálně v Rusku zastává čtvrtou příčku mezi všemi značkami po Ladě, Kie a Hyundai. Vzhledem k velikosti ruského trhu jde tedy o významného hráče a samo Rusko je pro Renault druhým největším odbytištěm na světě (loni tam prodal skoro 138 tisíc aut). Pod značkou Renault se tam navíc prodávají i všechny Dacie, takže se dá říci, že Jan Ptáček se tak trochu vrací i tam, kde začal. Uvidíme, kam značku posune - potenciál k dalšímu růstu vzhledem k jejímu portfoliu rozhodně má.


Český manažer byl jmenován šéfem jedné z největších filiálek zahraniční značky - 1 - Renault Jan Ptacek 01Český manažer byl jmenován šéfem jedné z největších filiálek zahraniční značky - 2 - Renault Jan Ptacek 02Český manažer byl jmenován šéfem jedné z největších filiálek zahraniční značky - 3 - Renault Jan Ptacek 03
Jan Ptáček byl dříve spojen hlavně s Dacií, nyní ovšem profesně šplhá v rámci struktur Renaultu výše. Od 1. listopadu se totiž stává šéfem ruské divize francouzské značky, druhého největšího zastoupení Renaultu na světě

Zdroj: Renault

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama