Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití

(+ videa) Čerstvě představený Chevrolet Bolt má jen baterie, není to plug-in hybrid. Jeho váhu snižuje karbon, hliník a hořčík. Zatím to je koncept.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití

12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

(+ videa) Čerstvě představený Chevrolet Bolt má jen baterie, není to plug-in hybrid. Jeho váhu snižuje karbon, hliník a hořčík. Zatím to je koncept.

Jak naznačovaly už srpnové spekulace, Chevrolet souběžně s novou generací plug-in hybridu Volt představil menší model, nazvaný Bolt. Oproti nejen našim dřívějším domněnkám však není Voltu zas tak blízko, v nabídce automobilky by se měl zařadit pod Volt. Tedy, pokud skutečně dojde až na jeho výrobu; díváme se na koncept a produkce je v současnosti přinejmenším nejistá.

Technicky je to podle dřívějších předpokladů elektromobil s bateriemi, nemá tedy na palubě spalovací motor, který by pomohl, když „šťáva” dojde. Víme jen o dojezdu, který by měl přesáhnout 320 kilometrů; zbytek technických údajů si Chevrolet nechal pro sebe, a to včetně hmotnosti. Ta bývá jedním z problémů elektromobilů, koncept Boltu proti vysoké váze bojuje karoserií z karbonu, hořčíku a hliníku.

Lehkost je hlavním tématem i uvnitř, a to i opticky. Vidíme tu tenké sedačky umístěné na hliníkových podstavcích, palubní desku v podstatě bez středové konzole a spoustu bílého čalounění. A také skutečně bohaté prosklení, které má interiér opticky provzdušnit. Karoserie pětidveřového hatchbacku je navržena velmi kompaktně a s krátkými převisy a i spousta světla uvnitř má vytvořit dojem většího, otevřenějšího prostoru.

K dalším cestám pro snížení spotřeby elektřiny a tím i delší dojezd patří mimo jiné LEDková světla vpředu i vzadu a také nízký aerodynamický odpor. Tomu pomáhají například i otvory v zadních podbězích kol, odvádějící vzduch, který se tu hromadí. To není žádná novinka, ale většinou takováto řešení vidíme na supersportech, nikoliv na malých hatchbacích.

Pokud Chevrolet bude Bolt skutečně vyrábět, jen stěží spustí produkci dříve za rok či za dva, protože na konceptu je skutečně hodně vidět, že to je koncept. O úpravy by si však žádal spíš interiér, zvenčí by asi stačilo jen nazout reálné pneumatiky. Pokud by se Bolt dostal do prodeje, dala by se podle dostupných zpráv očekávat cena okolo 30 tisíc dolarů, tedy asi 705 tisíc korun.


Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití - 1 - chevrolet bolt concept 01Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití - 2 - chevrolet bolt concept 02Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití - 3 - chevrolet bolt concept 03Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití - 4 - chevrolet bolt concept 04Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití - 5 - chevrolet bolt concept 05Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití - 6 - chevrolet bolt concept 06Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití - 7 - chevrolet bolt concept 07Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití - 8 - chevrolet bolt concept 08
Chevrolet zvolil pro Bolt kompaktní karoserii a skutečně bohaté prosklení. Klimatizace bude mít co dělat

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama