Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chystá se nové největší auto světa. Bude vážit až 1 000 tun, dokončení brání jediné
28.9.2018 | Mirek Mazal
Výrobce dnes největšího a nejtěžšího automobilu světa se nechce spokojit se svým primátem a nabídne něco ještě většího. Mohl by tak učinit už příští rok, zatím mu ale chybí vhodné pneumatiky.
V tuto chvíli patří titul největšího těžebního sklápěče na planetě vozidlu BelAZ-75710. Gigantický dumper může přepravovat až 450 tun nákladu a s celkovou hmotností dosahující 810 tun je v současnosti největším a nejtěžším terénním automobilem na světě - délka dosahuje 20,6 metru, výška 8,2 metru, šířka 9,9 metru. Čistě hypoteticky by se do prostoru vytvořeného rozměry 75710 vešlo 168 Škod Fabia, je to pro většinu z nás stěží představitelné monstrum.
Běloruský BelAZ ale již začal pracovat na stroji, který bude schopen uložit ještě více nákladu - na korbu novinky by se mělo vejít ještě o dalších 100 tun více. Generální ředitel společnosti Peter Parchomčik říká, že dokončení vývoj na straně jím řízené firmy je otázkou dalších dvanácti měsíců, tak rychle ale nový stroj čekat nemáme.
„Budeme schopni dále růst poté, co se objeví pneumatika, která vydrží těžký náklad. Vývoj má na starosti japonská společnost a dostatečně pevná guma by se měla objevit v příštích dvou letech,“ vysvětluje Parchomčik a dodává, že jakmile se tak stane, bude BelAZ schopen v provozu odolat zatížení 550 až 560 tun a s celkovou hmotností se přiblíží neuvěřitelné tisícovce.
Firma s podporou Kanaďanů plánuje také ryze elektrický sklápěč, třebaže by takových schopností zkraje nedosahoval. Pro takový nízkoemisní stroj už existuje i odběratel - největší hutní společnost světa ArcelorMittal. Na programu je také ochotna se finančně podílet kanadská vláda.
Pro BelAZ to není zase tak velká výzva, jak se na první pohled může zdát. Už jeho současné největší dumpery pohání elektromotory, akorát o jejich „živení” se starají obří diesely v podobě generátorů. Přepřáhnutí na plně elektrický pohon se tedy může relativně rychle odehrát kdykoli, kdy to vývoj techniky dovolí. Limit jistě tušíte - vývoj tunového elektromobilu brzdí stávající baterie, které umožňují pracovat pouze tři až čtyři hodiny v plném nasazení, poté musí na 20-30 minut k elektrické zásuvce. A to zatím není dost dobré s ohledem na to, co musí vozy v dolech den co den zvládat.
Světově největší a nejtěžší terénní automobil BelAZ-75710 očekává ještě objemnějšího nástupce. Vzniknout by mohl i dříve, limit v podobě nosnosti pneumatik ale začátek jeho výroby směřuje až do roku 2020
Zdroj: Belta
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova ho prošpikoval
před 2 hodinami - Řidič Audi na horách tvrdě poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
včera - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
20.2.2019 - Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
20.2.2019
Nejnovější články
- Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova ho prošpikoval
před 2 hodinami - Bělorusové odhalili nejsilnější tahač tanků na světě, je to mimořádně schopné monstrum
před 3 hodinami - Nadšenci zkusili oživit 44 let odstavené auto s motorem V8. Podívejte se, jak dopadli
před 3 hodinami - Revoluční vojenská technika může zcela změnit způsob, jakým řídíme auto v noci
včera (1) - Řidič Audi na horách tvrdě poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera - Jediná značka odmítající dotykové displeje v autech jasně řekla, proč jsou špatné
včera (2) - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
včera - Audi s diesely nekončí, nový motor má turbo, el. kompresor, 347 koní a 700 Nm
včera - Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka
včera - Další stát uvažuje o neomezené rychlosti na dálnicích. Limit by na nich dokonce být nesměl
včera
Živá témata na fóru
- Seat obecně 08:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 08:08 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 07:54 - pavproch
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 22:41 - jarka
- Policejní kontroly a měření 20:25 - řidičBOB
- Hon na piráty 20:16 - řidičBOB
- Co právě teď posloucháte? 19:16 - Brus
- Lyžárna 18:29 - pavproch
- BMW Divize 17:51 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 17:19 - řidičBOB
Autobazar
Škoda Fabia 1.2
r.v. 2008
100 000,- KčŠkoda Roomster 1.2 TSI
r.v. 2014
177 000,- KčŠkoda Octavia 2.0 TDI
r.v. 2017
630 000,- KčFord Fusion 1.6
r.v. 2010
115 000,- KčŠkoda Octavia 1.8 TSI
r.v. 2018
680 000,- KčŠkoda Octavia 2.0 TDI
r.v. 2015
400 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2016
350 000,- KčOpel Astra 1.0 Turbo
r.v. 2016
290 000,- Kč