Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná

Svérázně koncipovaný vnitřek konceptu tohoto modelu nebyl žert, do výroby dorazil v prakticky nezměněné podobě. Se všemi svými specifiky chce Byton M-Byte bojovat i o srdce Evropanů také relativně velmi nízkou cenou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná

10.9.2019 | Petr Prokopec

Svérázně koncipovaný vnitřek konceptu tohoto modelu nebyl žert, do výroby dorazil v prakticky nezměněné podobě. Se všemi svými specifiky chce Byton M-Byte bojovat i o srdce Evropanů také relativně velmi nízkou cenou.

Frankfurtská motor show nehostí jen novinky domácích značek, jako jsou Audi RS7 Sportback, koncept nového BMW 4 či Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic. Do hesenské metropole dorazil i čínský Byton, který představil produkční verzi SUV M-Byte. To bude možné objednávat nejen na největším trhu světa, ale také ve Spojených státech i v Evropě. Zpočátku se přitom počítá se dvěma elektrickými verzemi, kdy základ disponuje jedním agregátem o výkonu 272 koní u zadní osy. Baterie o kapacitě 72 kWh přitom takovému provedení mají dle cyklu WLTP vystačit na 360 kilometrů dojezdu na nabití.

O stupeň výše se postaví verze se dvěma elektromotory, jenž budou roztáčet všechna čtyři kola. Soustava přitom nabízí 408 koní a je spárována s bateriemi o kapacitě 95 kWh, na něž můžete urazit až 435 kilometrů bez dobíjení. Jakmile pak budete bez „šťávy“, můžete využít rychlodobíjecí stanice o výkonu až 150 kW, se kterými je možné načerpat 80 procent kapacity akumulátorů za zhruba 35 minut. Využít pak samozřejmě můžete také domácí wallbox či běžnou zásuvku, v takových chvílích se však z desítek minut stávají spíše desítky hodin.

Při pohledu na tato fakta je zjevné, že M-Byte nikterak nevybočuje ze současného průměru. Je proto více než překvapivé, že automobilka eviduje již 50 tisíc rezervací z celého světa. Tedy více než třeba Volkswagen s elektrickým hatchbackem ID.3, od nějž si Němci slibují opravdu mnoho. Nyní však přesto hrají druhé housle, jakkoliv svůj produkt začnou nabízet ještě letos. Na prvotinu Bytonu ale bude třeba vyčkat, v domácím prodeji se totiž objeví až za rok a na starém i novém kontinentu dokonce až za dva.

Co tedy zákazníky láká k elektrickému SUV neznámé čínské značky? Zmínit můžeme samozřejmě cenu, která je kupodivu známa již teď a jenž by měla startovat na 45 tisících Eurech (cca 1 164 000 Kč), což na poměry těchto aut nelze označit jinak než za láci. Absolutně to samozřejmě není málo, M-Byte ale vychází na stejné peníze jako třeba Volkswagen Passat GTE, což je „jen” plug-in hybrid. Jakkoli srovnatelné elektromobily s tak velkými akumulátory stojí spíše dvojnásobek.

Nicméně pravým důvodem, proč je okolo Bytonu vyloženě boží dopuštění, je jeho kabina. V té totiž zůstal 48palcový displej, s jakým si to na počátku loňského roku přihasil do Las Vegas už koncept vozu. Obrazovka se sice lehce zaoblila, to je však jediná podstatná změna. Ovládat ji přitom můžete skrze 7palcový dotykový displej zasazený do středu volantu či skrze 8palcový dotykový displej, který se nachází mezi sedadly. Mimo to systém reaguje i na váš hlas, stejně jako na gesta.

Je přitom poněkud překvapivé, že tato koncepční utopie přešla v produkční realitu. Nikoliv proto, že by za ní stála neznámá čínská firma, která právě na tomto prvku založila své odlišení se od davu. Důvodem je spíše ten fakt, že obrazovka z našeho pohledu představuje bezpečnostní riziko. Jakkoliv totiž mohl Byton zapracovat na technice, stále je nad slunce jasné, že značnou část zorného pole řidiče bude okupovat obrazovka, jejíž světelná intenzita nikdy nebude shodná s okolím.

Znamená to, že zejména v noci bude váš zrak často potřebovat i pár sekund, než zaostří z obrazovky zase zpátky na vozovku. Automobilka u konceptu vše řešila zmínkou o autonomním řízení úrovně SAE5, nicméně taková technologie jednak není k dispozici a jednak ani není legislativně přípustná. A situace se do dvou let změní jen sotva.

Jsme tedy skutečně zvědavi, jaké příběhy budou se značkou Byton od příštího roku spojeny. Aktuálně jen dodáme, že zatímco koncept disponoval rovněž kamerami místo zpětných zrcátek, produkční verze již zůstává u klasiky. Kromě toho se dočkala také lehce zjemněných nárazníků, kdy nad tím předním dochází k diodovým hrátkám. Vše ale bylo samozřejmě aerodynamicky optimalizováno s ohledem na elektrický dojezd.

Tím se ale dostáváme na konec informačního pramene, zmínit tak již jen můžeme, že výroba odstartuje v polovině příštího roku v čínském Nanjingu. Tedy takové jsou alespoň plány, realita se však ještě může změnit, neboť továrnu nemá Byton ani zdaleka hotovou. Je pak jen otázkou, zda 48palcový palubní displej bude dostatečným důvodem k tomu, aby zákazníci byli k promarněným slibům shovívaví jako třeba u Tesly.


Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 1 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 01Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 2 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 02Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 3 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 03Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 4 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 04Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 5 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 05Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 6 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 06Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 7 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 07Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 8 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 08Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 9 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 09Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 10 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 10Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 11 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 11Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 12 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 12Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 13 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 13Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 14 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 14Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 15 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 15Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 16 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 16Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 17 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 17Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 18 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 18Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 19 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 19Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 20 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 20Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 21 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 21Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 22 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 22Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 23 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 23Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 24 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 24Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 25 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 25Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 26 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 26Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 27 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 27Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 28 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 28Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná  - 29 - Byton M-Byte 2019 produkcni verze prvni sada 29
Byton M-Byte s 48palcovým palubním displejem se stal produkční realitou, v roce 2021 bude k mání také v Evropě, a to za příznivou cenu jen lehce přesahující milion korun

Zdroj: Byton

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama