Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa

Čínským automobilkám nikdy nechyběly ambice, o skalpy západních konkurentů se ale nepokoušely. To se nyní mění, novinka firmy Great Wall chce být světovým fenoménem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa

30.8.2019 | Petr Prokopec

Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínským automobilkám nikdy nechyběly ambice, o skalpy západních konkurentů se ale nepokoušely. To se nyní mění, novinka firmy Great Wall chce být světovým fenoménem.

Čínská automobilka Great Wall Motors byla založena již v roce 1984. Od té doby se stala největším výrobcem pick-upů a SUV ve své domovině, přičemž její celkové roční prodeje před třemi lety vyšplhaly dokonce na více než milion aut. Loni však Číňané udělali překvapivý krok, když zavřeli krám. Ovšem jen na oko. Ukončena byla totiž pouze činnost značky Great Wall, nikoli automobilky jako takové. Ta v mezičase stvořila nové značky jako Haval či Wey, kterým se znovu daří. A to samé se čeká od nové značky Pao.

Že Číňané s novinkou nemíří zrovna nízko, naznačuje už její název. Pao znamená v překladu kanón, přičemž dle viceprezidenta mateřského holdingu GWM Li Ruifenga má společnost „bořit zavedené hranice a znovu objevit globální trh s pick-upy“. Model P Series by se přitom měl postavit rovnou na vrchol světa, automobilka totiž hodlá vyzvat na souboj i Ford F-150 či Toyotu Hilux. I díky tomu by registrace všech značek spadajících pod Great Wall měly vyšplhat na tři miliony aut.

S čím chce přitom nový pick-up zaujmout? Po stránce vzhledové tu máme nový designový jazyk, který je na čínské poměry vlastně poněkud umírněný. Ve výsledku tu totiž máme „jen“ výraznou čelní masku, se kterou dorazily nárazníky či lemy blatníků lakované kontrastní barvou. Vůz přitom narostl na 5 410 milimetrů do délky, 1 934 mm do šířky a 1 886 mm do výšky. Zároveň disponuje rozvorem 3 230 mm, korba je pak dlouhá i široká 1 520 mm.

P Series přitom nehodlá dominovat jen svými proporcemi, ale rovněž schopnostmi v terénu. Novinka proto dostala do vínku novou platformu P71, se kterou je spojen pohon všech kol či tři uzamykatelné diferenciály. Dále tu máme brodivost až 900 milimetrů či naviják, off-roadové tlumiče a možnost přečerpávání nádrží. Pohon pak dostal na starosti přeplňovaný dvoulitr se 197 koňmi a 360 Nm točivého momentu, s nímž dorazil automat.

Vnitřek je reklamou na luxus, pročež se dovnitř nastěhovaly pouze měkčené plasty či jemná kůže s diamantovým prošíváním. Trochu překvapivá je absence plně digitálního přístrojového štítu, s 9palcovou středovou obrazovkou multimediálního systému však počítat lze. Pick-up navíc počítá s unikátním ovládacím modulem, který lze aktivovat jak hlasem, tak dokonce i na dálku skrze mobilní telefon, jímž lze třeba nastartovat.

Jelikož Číňané hodlají s tímto vozem oslovit globální publikum, bylo pamatováno také na bezpečnost. Máme tu proto autonomní brzdy či třeba monitoring aut ve slepém úhlu, jimž asistuje dvanáctka radarů. P Series tak zvládá i semi-autonomní jízdu, byť bližší informace zatím značka nezveřejnila. Zmiňuje však, že nový pick-up je pouhým základním stupínkem v jejích budoucích snahách.

Jakkoliv se tedy momentálně o pohon stará pouze benzinový čtyřválec, během nejbližších let by mělo dorazit plně elektrické provedení i další pohonné jednotky. Celkově tak zákazníci dostanou na výběr z více než stovky konfigurací, ve kterých si pick-up mohou specifikovat. Kromě motorů totiž bude možné volit i v rámci karosařiny a samozřejmě také vnitřní výbavy. Nyní již záleží jen na cenách, které by ale pochopitelně měly být výrazně nižší než u Fordu F-150.


Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 1 - Pao P Series 2019 prvni sada 01Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 2 - Pao P Series 2019 prvni sada 02Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 3 - Pao P Series 2019 prvni sada 03Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 4 - Pao P Series 2019 prvni sada 04Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 5 - Pao P Series 2019 prvni sada 05Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 6 - Pao P Series 2019 prvni sada 06Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 7 - Pao P Series 2019 prvni sada 07Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 8 - Pao P Series 2019 prvni sada 08Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 9 - Pao P Series 2019 prvni sada 09Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 10 - Pao P Series 2019 prvni sada 10Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 11 - Pao P Series 2019 prvni sada 11Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 12 - Pao P Series 2019 prvni sada 12
Nový čínský pick-up se ukázal naživo...

Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 13 - Pao P Series 2019 prvni sada 13Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 14 - Pao P Series 2019 prvni sada 14Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa - 15 - Pao P Series 2019 prvni sada 15
...i na oficiálních fotkách. Oslovit přitom hodlá globální publikum, a to nikoliv jen současným benzinovým ústrojím

Zdroj: Great Wall Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.