Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané chtějí svou poslední novinkou konkurovat nejprodávanějším autům světa
30.8.2019 | Petr Prokopec
Čínským automobilkám nikdy nechyběly ambice, o skalpy západních konkurentů se ale nepokoušely. To se nyní mění, novinka firmy Great Wall chce být světovým fenoménem.
Čínská automobilka Great Wall Motors byla založena již v roce 1984. Od té doby se stala největším výrobcem pick-upů a SUV ve své domovině, přičemž její celkové roční prodeje před třemi lety vyšplhaly dokonce na více než milion aut. Loni však Číňané udělali překvapivý krok, když zavřeli krám. Ovšem jen na oko. Ukončena byla totiž pouze činnost značky Great Wall, nikoli automobilky jako takové. Ta v mezičase stvořila nové značky jako Haval či Wey, kterým se znovu daří. A to samé se čeká od nové značky Pao.
Že Číňané s novinkou nemíří zrovna nízko, naznačuje už její název. Pao znamená v překladu kanón, přičemž dle viceprezidenta mateřského holdingu GWM Li Ruifenga má společnost „bořit zavedené hranice a znovu objevit globální trh s pick-upy“. Model P Series by se přitom měl postavit rovnou na vrchol světa, automobilka totiž hodlá vyzvat na souboj i Ford F-150 či Toyotu Hilux. I díky tomu by registrace všech značek spadajících pod Great Wall měly vyšplhat na tři miliony aut.
S čím chce přitom nový pick-up zaujmout? Po stránce vzhledové tu máme nový designový jazyk, který je na čínské poměry vlastně poněkud umírněný. Ve výsledku tu totiž máme „jen“ výraznou čelní masku, se kterou dorazily nárazníky či lemy blatníků lakované kontrastní barvou. Vůz přitom narostl na 5 410 milimetrů do délky, 1 934 mm do šířky a 1 886 mm do výšky. Zároveň disponuje rozvorem 3 230 mm, korba je pak dlouhá i široká 1 520 mm.
P Series přitom nehodlá dominovat jen svými proporcemi, ale rovněž schopnostmi v terénu. Novinka proto dostala do vínku novou platformu P71, se kterou je spojen pohon všech kol či tři uzamykatelné diferenciály. Dále tu máme brodivost až 900 milimetrů či naviják, off-roadové tlumiče a možnost přečerpávání nádrží. Pohon pak dostal na starosti přeplňovaný dvoulitr se 197 koňmi a 360 Nm točivého momentu, s nímž dorazil automat.
Vnitřek je reklamou na luxus, pročež se dovnitř nastěhovaly pouze měkčené plasty či jemná kůže s diamantovým prošíváním. Trochu překvapivá je absence plně digitálního přístrojového štítu, s 9palcovou středovou obrazovkou multimediálního systému však počítat lze. Pick-up navíc počítá s unikátním ovládacím modulem, který lze aktivovat jak hlasem, tak dokonce i na dálku skrze mobilní telefon, jímž lze třeba nastartovat.
Jelikož Číňané hodlají s tímto vozem oslovit globální publikum, bylo pamatováno také na bezpečnost. Máme tu proto autonomní brzdy či třeba monitoring aut ve slepém úhlu, jimž asistuje dvanáctka radarů. P Series tak zvládá i semi-autonomní jízdu, byť bližší informace zatím značka nezveřejnila. Zmiňuje však, že nový pick-up je pouhým základním stupínkem v jejích budoucích snahách.
Jakkoliv se tedy momentálně o pohon stará pouze benzinový čtyřválec, během nejbližších let by mělo dorazit plně elektrické provedení i další pohonné jednotky. Celkově tak zákazníci dostanou na výběr z více než stovky konfigurací, ve kterých si pick-up mohou specifikovat. Kromě motorů totiž bude možné volit i v rámci karosařiny a samozřejmě také vnitřní výbavy. Nyní již záleží jen na cenách, které by ale pochopitelně měly být výrazně nižší než u Fordu F-150.











Nový čínský pick-up se ukázal naživo...


...i na oficiálních fotkách. Oslovit přitom hodlá globální publikum, a to nikoliv jen současným benzinovým ústrojím
Zdroj: Great Wall Motors
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před hodinou
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 3 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 5 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
