Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí
8.8.2019 | Petr Prokopec
Od října bude možné u našich západních sousedů pořídit zatím dva modely značky Joylong za docela atraktivní ceny. Jako dealerství jim poslouží opouštěná působiště ruské Lady.
Lada v minulém roce všeobecně překvapila homologací svých pohonných jednotek dle nových evropských standardů. Něco takového asi nikdo nepředpokládal u výrobce, který na západ od ruských hranic prodává jen několik tisíc aut ročně. Krátce na to však automobilka překvapila ještě více, neboť oznámila, že se z evropských trhů stahuje. Odchod ale není úplný, neboť minimálně Niva v nabídce zůstane, jako náplast za ostatní modely pak poslouží nová a vskutku nečekaná náhrada.
Lada oznámila, že ve svých německých showroomech začne prodávat auta čínské značky Joylong. Zatím půjde o minivany EW5 a EF5, které nelze označit za dvakrát originální - jsou to do značné míry kopie Toyot HiAce a Alphard, nicméně obě automobilky v toto případě spolupracují a ta japonská dokonce odprodala i licenci na výrobu prvního zmíněného modelu. Jde tedy o EW5, který je zaměřen na transport nákladu, zatímco stejně stylizovaný příbuzný slouží pasažérům.
Ve své domovině jsou obě varianty nabízeny s rozličným množstvím pohonných jednotek od dvoulitrových čtyřválců až po V8, nicméně tyto agregáty neodpovídají stávajícím evropským emisním požadavkům. Proto se Lada rozhodla, že na starý kontinent přiveze jen ta provedení, která mají jistou úlitbu. Obě tedy bude pohánět elektrický motor naladěný na 136 koní, který bude v případě užitkové verze EW5 spárován s bateriemi o kapacitě 74 kWh a dojezdem 325 km.
O jízdní dynamice se nemluví, o tu tady ale nejde. Primární je prostor pro náklad a ten má objem 10 m3. EF5 pro změnu nabízí sedm sedadel i možnost výběru mezi bateriemi o kapacitě 53 či 85 kWh. Dojezd se přitom v té chvíli pohybuje mezi 180 a 300 kilometry, elektromotor v obou případech zůstává na 136 koních.
Ceny, za které budou oba čínské vozy v Německu startovat, zatím známy nejsou, mělo by ale jít o částky přesahující 400 tisíc korun, což nezní jako moc. U užitkové verze ve standardu nechybí klimatizace či rádio s USB a dvěma reproduktory, ta osobní pak dále disponuje třeba navigací nebo multimédii či přední řadou elektricky ovládaných sedadel.
Baterie obou čínských vozů lze dobíjet příkonem až 100 kW, u rychlodobíjecích stanic tedy nebude třeba dlouho čekat. Zda to ale bude na okouzlení německého publika stačit, není jisté. Na druhou stranu, předsudky vůči čínským vozům ubývají, Joylong by tedy skutečně pár zájemců zaháčkovat mohl. Automobilka by tak rázem měla cestu na starý kontinent umetenou i s jinými modely - se zajištěním dealerů potíže zjevně mít nebude.
Na německý trh míří čínská elektrická dodávka Joylong EW5...
...i její spřízněná verze EF5 zaměřená na cestující. K mání budou oba vozy v dealerstvích Lady
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB