Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ukázali SUV s novým typem dveří, ještě více usnadňují nastupování
1.8.2019 | Petr Prokopec
Už jsme tu měli dveře racčí, sokolí nebo sebevražedné, ale toto? S tím museli přijít až Číňané, které chtějí podpořit obecně snazší nastupování do SUV jako takových.
Neuplyne pomalu ani týden, aby o sobě nedal vědět nějaký nový automobilový start-up. Jejich rodištěm je především Čína, kde rostou jako houby po dešti. Stejně tak rychle ovšem i zanikají, přestože země podporuje elektromobilitu jako málokterá jiná. Vyrukovat s přelomovým výrobkem i mimo papír totiž stále není tak jednoduché, ještě náročnější je pak udržitelnost výroby. Je tak vskutku otázkou, jaká budoucnost čeká automobilku Human Horizons. Ta o sobě totiž momentálně dala poprvé pořádně vědět, rovnou přitom představila i svou prvotinu nazvanou HiPhi1.
Čínská novinka byla inspirována leteckým průmyslem, nepřekvapí proto velmi nízký koeficient odporu vzduchu Cd 0,28. Ten je pro elektromobily nadmíru důležitý, neboť prodlužuje dojezd. Značka přitom uvádí, že ten bude činit až 640 kilometrů. Dosáhnout jej přitom má provedení s pohonem zadních kol, vyjma něj však má do prodeje zamířit také čtyřkolka. Je však nutné dodat, že tento údaj byl pouze vycucán z laboratorního prstu, neboť odpovídá metodice NEDC. Realita tak bude daleko nižší.
Zároveň musíme podotknout, že výše zmíněný dojezd je vyhrazen pouze verzi osazené vrcholným paketem baterií o kapacitě 96 kWh. Mimo to se ovšem HiPhi1 má prodávat také s menšími akumulátory, jejich velikost ale prozatím nebyla prozrazena. Tajemstvím ovšem rozhodně není jízdní dynamika vrcholu řady, stovku by totiž čínský crossover měl zdolat za zhruba 3,9 sekundy. Nápomocny mu k tomu budou dva elektromotory, z nichž každý produkuje 272 koní. Usazeny jsou přitom pouze vzadu.
Tím můžeme hnací ústrojí opustit, pročež se přesuneme k dalším technickým zajímavostem. Mezi ně patří hlavně elektrické ovládání dveří, z nichž ty zadní dostaly do vínku unikátní koncepci. Jsou jakoby zlomené vedví, proto je automobilka na prezentaci i tak neformálně nazvala. Velká spodní část se otevírá proti směru jízdy, zatímco menší vršek míří nahoru, což umožní z auta vystoupit v podstatě chůzí vestoje - něco takového nedovolí větším posta Cestující přitom budou mít k dispozici i několik režimů, kdy kupříkladu mód Superstar automaticky otevře celou kabinu, zatímco Parade slouží k pomalé jízdě s oněmi vztyčenými „klapkami“ zadních dveří.
Aby toho nebylo málo, je novinka osazena 562 senzory. Ty mají zajišťovat hlavně autonomní jízdu, zároveň se však starají o maximální komfort cestujících. Vůz tak dokáže rozpoznat jejich tváře a otevřít se jim, stejně jako dokáže zachytit nežádoucí pachy mířící do kabiny. Automobilka kromě toho slibuje bezprecedentní míru v oblasti komfortu, a to ve spojitosti se všemi šesti sedadly, které jsou usazené ve třech řadách na poměrně velkorysém rozvoru.
Dodat již jen můžeme, že HiPhi1 měří 5,2 metru na délku. Kromě výše zmíněného dostal do vínku třeba kamery namísto zpětných zrcátek, s těmi však sériová verze, která se má objevit za dva roky, počítat nemůže - daný systém je totiž v Číně nelegální. Právě v této zemi se přitom vůz bude prodávat i vyrábět, a to v jedné z továren opuštěných Kiou. Šance, že tedy HiPhi1 zamíří i na reálné silnice, tu je, zvláště když technologický vývoj má na starosti Mark Stenton, bývalý šéf divize SVO u Jaguaru.
Human Horizons HiPhi1 se ukázal naživo...
Zdroj: Human Horizons
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB