Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, co teď Číňané nabízí v Evropě levněji než základní Škodu Karoq
10.7.2019 | Petr Prokopec
5,3metrovým kolos, který standardně počítá s pohonem všech kol a motory 2,0 turbo, vypadá jako docela drahé auto. Jenže není jím, v základní, ale přesto nabušené verzi stojí 463 tisíc.
Je už jasné, že Rusko se stalo vstupní branou čínských automobilek do Evropy. Na tento trh míří stále více aut ze země se zdí viditelnou až z Vesmíru. Zatím posledním je JAC T6, obří pick-up, který je ve své domovině k mání již od roku 2015. Od té doby se překvapivě příliš nezměnil, jakkoliv jsou mnohé čínské vozy inovovány pomalu každý rok. T6 ovšem disponuje stále tou stejnou čelní maskou či „ohrádkou“ na korbě, která je dokonce součástí standardní výbavy. A odlišná nejsou kupodivu ani litá kola.
V jednom ohledu však na změnu došlo. Zatímco ve své domovině je JAC T6 k dispozici také s prodlouženým rozvorem, do Ruska míří pouze standardní provedení, které narostlo na 5 325 milimetrů do délky a na 3 090 mm v rámci rozvoru. Ve Číně je ale pick-up k mání i jako kolos měřící 5 605 mm a disponující rozvorem 3 380 mm. V té chvíli má přitom korba rozměry 1 810 x 1 520 mm, zatímco u standardu lze počítat „pouze“ se čtvercem o rozměru 1 520 x 1 520 milimetrů.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, tedy do motorového prostoru. Zde pro změnu novinky souvisí s eliminací základní varianty, která používá atmosférický dvoulitrový čtyřválec, pětistupňový manuál a pohon předních kol. Místo toho mají Rusové k dispozici vždy čtyřkolku, se kterou mohou propojit jak dvoulitrové benzinové turbo (177 koní, 290 Nm), tak dvoulitrový turbodiesel (136 koní, 320 Nm). Standardem a vlastně i jedinou volbou je pokaždé šestistupňový manuál.
Zajímavé přitom je, že dle zvoleného motoru se liší světlá výška. Zatímco s dieselem je spojeno 216 mm, benzinová jednotka může počítat pouze se 198 mm. To ovlivňuje i nosnost korby, na kterou naložíte 810, respektive 790 kilogramů. Pod ní se přitom nenachází zrovna revoluční technika, místo toho se zadní náprava pracuje s tuhým listovým odpružením a bubnovými brzdami. Ty kotoučové nalezneme pouze vpředu, stejně jako nezávislé zavěšení.
Jelikož však JAC T6 je koncipován hlavně jako pracant postavený na žebřinovém rámu, není poněkud archaická technika v jeho případě nevýhodou, ale spíše bonusem v rámci robustnosti a spolehlivosti. Na nedostatek komfortu si ale ani tak Rusové nebudou moci stěžovat, neboť již základní úroveň výbavy Intermediate zahrnuje třeba klimatizaci, audio systém s CD přehrávačem nebo zadní parkovací senzory a 17palcová litá kola.
Pokud se rozhodnou pro úroveň Full Extra (to není vtip ani špatný překlad), je možné počítat také s koženým čalouněním, mutlimediálním systémem, zpětnou kamerou nebo bezklíčovým vstupem a startováním. Ceny v té chvíli činí 1 399 000 rublů (499 270 Kč) u benzinové verze, respektive 1 499 000 RUB (534 950 Kč) u dieselové. Za nižší úroveň výbavy pak na ruském trhu necháte 1 299 000 RUB (463 580 Kč), respektive 1 399 000 RUB (499 270 Kč).
JAC T6 tedy působí velmi slibným dojmem, neboť za ještě nižší cenu, než na jaké startuje Škoda Karoq s litrovým tříválcem, dostanete 5,3metrový pick-up s dvoulitrem, 177 koňmi pod kapotou, pohonem všech kol a dostatečnou výbavou. Tomu se již těžko odolává, zvláště když čínský pick-up rozhodně nevypadá odpudivě. Vyráběn bude v Kazachstánu, k zákazníkům se pak dostane po 1. září. Objednat jej lze již nyní.
Za názvem JAC T6 se skrývá 5,3metrový čínský pick-up, který se 177 benzinovými či 136 dieselovými koňmi dorazil i do Ruska. Startuje přitom na pouhých 463 580 Kč
Zdroj: JAC
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva