Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc
27.8.2020 | Petr Prokopec
Za 137 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo možné označit za jakkoli velké či jakkoli vybavené. V Číně takové prodávají a ani nepůsobí lacině.
Když se řekne Baojun, nepředstavíte si patrně nic, jde ale o čínskou značku aut, která není hodna přehlížení. Stojí za ní americký koncern General Motors a čínská automobilka SAIC, tedy dva velikáni svého druhu. Na trh vypouští hlavně SUV, MPV i kompaktní auta a mezi nimi také neuvěřitelně levného soupeře Škody Octavia. Pro ty, pro něž je ale i auto za 300 drahé, ale mají v nabídce základní model jménem Baojun 310, který nyní nabízí levněji než kdy dříve.
Tohle auto je navíc k dostání i jako kombi označené 310W a pro letošek prošlo modernizací. Nejdostupnější Baojun dostal nejen nový design, který je mimochodem docela pohledný, ale také inovovanou techniku. K mání je nyní s 1,2litrovým nebo 1,5litrovým atmosférickým motorem, kdy první produkuje 82 a druhý 111 koní. Na trhání asfaltu to sice stačit nebude, nicméně za tak nízkou cenu nelze očekávat supersportovní žihadlo. Zvláště když automobilka zmiňuje, že důraz byl kladen na spotřebu, která u silnějšího kombíku vrcholí na 6,5 l/100 km.
I když jde o základní model značky, není to zrovna prcek. Oproti předchozí generaci dostal do vínku větší rozvor (2 750 mm versus 2 550 mm) a jeho celková délka se natáhla ze 4 032 milimetrů na 4 620 mm. Nad zadní nápravu je tak možné naložit až 1 460 litrů nákladu, kromě toho je ovšem možné zavazadelník osadit také dvěma nouzovými sedadly. Vůz tak může být buď pěti nebo šestimístný, což je u kombíků velmi ojedinělé, zvláště u kombíků této třídy.
Aby toho nebylo málo, už v základu jde o velmi dobře vybavené auto. S vyššími úrovněmi výbavy pak přichází i moderní finesy jako monitoring tlaku v pneumatikách či zpětná kamera, pětistupňový či šestistupňový manuál je pak možné nahradit automatickou převodovkou. I tak je velmi levný - když jsme se o něm zmiňovali dříve, hovořilo se o vyšší ceně, nyní se ale v těžkých časech snaží zaujmout se základní cenou jen 42 800 yuanů s motorem 1,2 a manuálem, což je v přepočtu pouhých 137 tisíc Kč. K dispozici je celkem 12 variant, přičemž i ta nejdražší s šestimístným interiérem, maximální výbavou, motorem 1,5 a automatem přijde na 72 800 CNY, tedy asi 235 tisíc Kč. To je pořád kouzelně nízká cena.
Když se přitom na auto podíváte zvenčí, laciné vám patrně nepřijde. A uvnitř to platí ještě méně - kolik dražších aut tady na pohled tak dobře nepůsobí. Jak jsme tedy již několikrát zmínili, existují čínská auta, která by si dovoz do Evropy zasloužila. Že by k němu mohlo dojít v případě Baojunu 310W ale nemáme zprávy, jakkoli nepochybujeme, že za současné situace by si tu podobný vůz rád koupil kde kdo.























Čínské kombi Baojun 310W by mohlo být ideálem českých chalupářů. Uveze až 1 460 litrů nebo šest osob, přitom nyní startuje jen na 137 tisících korun. A ani ve vrcholných provedeních není drahé. Foto: SAIC-GM-Wuling
Zdroj: SAIC-GM-Wuling
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před 9 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva