Reklama

Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel

Číňané jsou kreativní alespoň při kopírování aut jiných značek. Tomuto autu sice vzali jeho majestát, na druhou stranu ale snížili jeho cenu na minimum.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel

17.3.2018 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Číňané jsou kreativní alespoň při kopírování aut jiných značek. Tomuto autu sice vzali jeho majestát, na druhou stranu ale snížili jeho cenu na minimum.

Čínských automobilek, výrobců automobilového příslušenství a náhradních dílů je dnes bezpočet. Kdy je někdo chtěl vyjmenovat, bude to na hodně dlouho, navíc by se ke konci seznamu možná přišlo na to, že firem z tohoto oboru v mezičase pár zaniklo a několik dalších se zase objevilo. Jednou z nich by mohla být i společnost Qifeng Auto. Dosud figurovala jen mezi dodavateli automobilových komponent, nedávno se ale rozhodla zamířit o stupeň výše a vyrukovala se svou prvotinou zvanou K7.

Ještě než se dostaneme k samotnému vozu, jen dokončíme náhled do zákulisí. Ten bude opravdu krátký, podobně jako éra samostatné existence celé firmy. Krátce po odhalení modelu K7 byl Qifeng Auto pohlcen konglomerátem Lichi Electric Vehicle Corporation, který je jedním z největších producentů tzv. LSEV (Low Speed Electrical Vehicle). Tedy těch elektromobilů, jenž se pohybují jen hlemýždím tempem.

Toto partnerství se ve výsledku i dalo čekat, už jen s ohledem na produkci obou výrobců. Lichi zkopírovalo Smart, Qifeng se zase nechal hodně inspirovat Mercedesem třídy G. V podstatě vytvořil jeho zmenšený model. Na délku mu naměříme 3 290 milimetrů, na šířku pouhých 1 482 mm, na výšku 1 614 mm a v rámci rozvoru 2 143 mm.

Nejen velikost, i dostupné výkony se dost liší. K7 je nízkorychlostním elektromobilem, neboť jeho maximálka dosahuje 50 km/h. Dojezd pak činí 170 kilometrů, tedy za předpokladu, že sáhnete po verzi se 72voltovou olověno-kyselinovou baterií spárovanou s elektromotorem o výkonu 6,7 koně. V nabídce je ještě 60voltová varianta, v jejím případě lze ovšem počítat pouze s 5,3 koňmi.

S menší velikostí a zásadně nižšími výkony naštěstí přišla i nízká cena. Základní Qifeng K7 vychází na 24 988 yuanů (81 100 Kč), na jeho pořízení by tak stačily tři české průměrné platy. Můžete ohrnout nos, že ze takové autíčko je i tohle hodně, jenže ono je kvůli relativně dlouhému rozvoru překvapivě prostorné.

Zpracováním má sice kabina do Mercedesu opravdu daleko, stejně jako některými materiály. Nicméně výbava je na danou cenu poměrně vysoká, již u základu lze čekat digitální přístrojový štít či dotykový displej na středové konzoli. Skrze něj je přístup k audio systému a dokonce i jisté formě navigace, přehrávat lze dokonce i videa.

Ve výsledku tedy nejde o úplně nezajímavé auto, tedy až na to, že jde o podivnou kopii. Je jisté, že na evropských trzích by se Qifeng se zlou potázal, proto ostatně firma o vstupu na Starý kontinent ani neuvažuje, třebaže by si i tady K7 pár lidí jako vůz do města dost možná pořídilo...

Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel - 1 - Qifeng K7 2018 prvni foto 01Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel - 2 - Qifeng K7 2018 prvni foto 02Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel - 3 - Qifeng K7 2018 prvni foto 03Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel - 4 - Qifeng K7 2018 prvni foto 04Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel - 5 - Qifeng K7 2018 prvni foto 05Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel - 6 - Qifeng K7 2018 prvni foto 06Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel - 7 - Qifeng K7 2018 prvni foto 07Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel - 8 - Qifeng K7 2018 prvni foto 08
Čínská kopie Mercedesu třídy G nevypadá vůbec špatně, navíc počítá s obstojným elektrickým dojezdem. Zamrzí sice nízký výkon i maximálka, co byste ale za 81 100 Kč chtěli...

Zdroj: CarNewsChina

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše