Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá
28.1.2020 | Petr Prokopec
Největšími samostatnými akcionáři Mercedesu jsou dnes Číňané, a tak vlastně ani nemusí překvapit, že se značka orientuje právě na sice největší, ale klesající trh. Překvapit ovšem může, že jsou na něm stále více úspěšní.
Není žádným tajemstvím, že čínský trh s novými vozy razantně klesá. Za posledních osmnáct měsíců pouze v jednom případě došlo na růst, za tím navíc stálo urychlené přijetí přísnějších emisních norem v některých provinciích. Dealeři se tak zbavovali skladových zásob s výraznými slevami, což nakonec přebilo i ekonomickou nejistotu. Jakmile se však ceny vrátily do normálu, pád pokračoval. A jelikož dle analytiků letos nemá být o poznání lépe, řada výrobců začala bít na poplach.
V klidu ovšem kupodivu zůstává Mercedes, který je stále více čínský. Možná proto věří tomuto trhu, i když ostatní ne, a to přesto, že dalších 5 až 10 let počítá jen s jeho poklesem. To není zrovna zanedbatelný časový úsek, optimismus by tak německá automobilka možná měla raději odložit stranou. Jakkoliv je totiž možné, že Čína se na konci dekády vrátí opět do plusových vod, značka má zvláště v Evropě velké problémy se splněním stále tvrdších emisních limitů.
Čína je pro ni ovšem paradoxní spásou už nyní. Jakkoli největší trh světa zaznamenal sešup, Mercedes na něm v roce 2019 rostl o 6,2 procenta a s více jak 595 tisíci prodanými vozy zaznamenal vůbec nejlepší výsledek ve své historii. Šéf firmy Ola Källenius tak předpokládá, že „je zde potenciál pro další růst“, s čímž v případě prestižních automobilek souhlasí i analytici jinak věštící trhu propad.
Co z toho vyplývá? Zřejmě tolik, že třícípá hvězda má v Číně na růžích ustláno. Stojí za tím i ta skutečnost, že tři čtvrtiny z loni prodaných aut byly vyrobeny v tamních továrnách. Na to zákazníci slyší, i proto, že daná skutečnost vymazala nemalé dovozní daně. Vozy značky se tak staly dostupnějšími, pročež nejsou překvapivá Källeniusova slova o dalším možném růstu. Co však již udivit může, to je strategie EU, která své průmyslové klenoty servíruje Číňanům na stříbrném podnose.





Po lokálně vyráběných vozech Mercedesu, jako je prodloužená třída A, je v Číně stále větší hlad. Značka tak jako jedna z mála loni nezaznamenala propad registrací
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
před 4 hodinami
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
7.12.2025
Nejnovější články
Ford Mondeo v novém se začal prodávat a je tak levný, že automobilka radši tají, jak výhodná nabídka to je
před hodinou
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jsou do milionů
před 3 hodinami
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
před 4 hodinami
Šéf Fordu, který roky vnucoval elektromobily všem, teď varuje EU, aby nevnucovala elektromobily všem
před 5 hodinami
Kia přiznala, že její mimořádně ošklivou novinku lidé nekupují, přesto ji odmítá rychle změnit
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.09. 15:32 - pavproch
- IT poradna 12.09. 14:47 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 12.09. 14:10 - Stepan
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 12.08. 19:00 - řidičBOB
- Politický koutek 12.08. 12:18 - Brus
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
