Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně

S SUV třídy Kodiaqu zkouší vzít Evropu útokem čínská automobilka Haval. Zatím působí v Rusku, máme ale pocit, že s modelem H7 se Číňané do boje pouští s příliš velkým sebevědomím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně

5.6.2019 | Petr Prokopec

Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně

/

Foto: Haval

S SUV třídy Kodiaqu zkouší vzít Evropu útokem čínská automobilka Haval. Zatím působí v Rusku, máme ale pocit, že s modelem H7 se Číňané do boje pouští s příliš velkým sebevědomím.

Je už naprosto jasné, že Rusko se stává vstupní branou čínských automobilek do Evropy. Pomalu každý týden se dozvídáme o nějaké novince mířící z největšího trhu světa k dealerům sídlícím jen pár set kilometrů od našich hranic. Jen u toho ovšem Číňané nezůstávají, s Ruskem začínají napevno počítat jakožto se svou druhou domovinou a auta tam začínají nejen prodávat, ale i vyrábět.

Dnes si posvítíme na Haval F7, který sám o sobě není žádnou žhavou novinkou, slavnostní premiéry se dočkal již loni v létě. Pozoruhodné je, že ta proběhla na autosalonu v Moskvě. Souběžně s tím bylo zmíněno, že automobilka naplno počítá se zahájením prodeje na ruském trhu na jaře 2019, a to se nyní i děje.

Stejně jako v Číně bude Haval F7 také v Rusku osazen 1,5litrovým nebo dvoulitrovým motorem. Obě jednotky jsou přeplňované, přičemž první produkuje 170 a druhá 200 koní. Přenos má pokaždé na starosti sedmistupňová dvouspojková převodovka, zákazníci ovšem mohou u silnějšího agregátu sáhnout po čtyřkolce. Standardem je pro obě motorizace pohon předních kol. Maximálka vrcholí na 180 km/h, respektive na 195 km/h, čas potřebný ke sprintu na stovku činí 9,7 a 8,8 sekundy.

Zajímavé je, že vůz bude vyráběn přímo v Rusku, což přineslo nižší cenu. Zástupci značky v tomto směru slibovali dokonce 15procentní rozdíl oproti konkurenci, Haval F7 tak měl startovat pod půl milionem korun. Nakonec je však k mání od 1 449 000 rublů (cca 512 tisíc Kč), což je pěkná cena od Škody Kodiaq, jednoho z úhlavních konkurentů, Hyundai Tucson, Kie Sportage či Toyoty RAV4 ale již není příliš vzdálena.

Číňané přesto trvají na tom, že nabídnou více za méně, což dokladují nejen 180 koňmi v základu, ale i bohatší výbavou, než jakou může dát za první cenu kdokoli ze soupeřů. Už nejnižší úroveň Comfort zahrnuje čtyři airbagy, klimatizaci, vyhřívaná sedadla, bezklíčový vstup, mlhovky a světla přisvěcující zatáčky, zadní parkovací senzory nebo dešťový a světelný senzor. Pokud to nestačí, lze zvolit úroveň Elite, kde již nechybí i vyhřívání zadních sedadel či zpětná kamera. A aby toho nebylo málo, pak vrcholný stupeň Premium nabídne kožené čalounění, adaptivní tempomat, LEDky či panoramatickou střechu.

Zda to ale bude stačit na úspěch v Evropě, není v této chvíli jisté. Předsudky sice v Rusku nejsou takové jako u nás, ovšem cena není o tolik nižší, abyste si místo pro ověřenou Škod šli pro neznámý Haval. Pro Číňany je ale Rusko skutečně jakousi pokusnou destinací, takže možná už tam sami zjistí, že se budou muset snažit ještě o trochu více, aby se s prakticky nulovou image za zády mohli rovnat značkám, které v Evropě prodávají auta i 100 nebo více let...


Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 1 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 01Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 2 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 02Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 3 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 03Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 4 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 04Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 5 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 05Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 6 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 06Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 7 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 07Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 8 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 08Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 9 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 09Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 10 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 10Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 11 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 11Čínská Škoda Kodiaq se začala vyrábět v Evropě, chce nabízet více za méně - 12 - Haval F7 2019 ruska verze prvni foto 12
Haval F7 se již začal vyrábět v Rusku a vzhledem k velikosti, výkonu a výbavě nepředstavuje nezajímavou nabídku. Přesto si nejsme jisti, zda takto může pomýšlet na přebírání klientů zavedenějším značkám

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše