Čínský VW Passat je ve skutečnosti Ctiroën. Říká si Dongfeng Number 1

Čínský sedan má německý design, s nímž páruje motor 1,6 THP s 200 koňmi nebo atmosférický dvoulitr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínský VW Passat je ve skutečnosti Ctiroën. Říká si Dongfeng Number 1

17.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Čínský VW Passat je ve skutečnosti Ctiroën. Říká si Dongfeng Number 1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínský sedan má německý design, s nímž páruje motor 1,6 THP s 200 koňmi nebo atmosférický dvoulitr.

Šanghajský autosalon již pomalu otevírá své brány, díky čemuž můžeme počítat s opravdu nemalou náloží čínských plagiátů a „čórek“. Jednou z nejzdařilejších by se přitom mohla stát nová vlajková loď značky Dongfeng, tedy sedan zvaný Number 1. Ten přitom již na první pohled zpředu více než připomíná Volkswagen Passat, zatímco vzadu lze hovořit o podobenství s Audi A8. Obojí jistě není náhoda, neboť německé vozy mají na čínském trhu dobré renomé.

Zatímco vzhled následuje modely VW Group, pod kapotou najdeme ryze francouzskou techniku. A nikoli „kradenou”. Novinka Dongfengu byla totiž postavena na platformě PF3, která podepírá velké modely koncernu PSA, tedy kupříkladu Citroën C5 nebo Peugeot 508. Oba tyto vozy však čínský sedan jaksepatří přerostl, neboť jeho délka byla s ohledem na nemalé převisy natažena na zhruba pět metrů.

Technické detaily bohužel aktuálně nejsou k dispozici, pročež nevíme jistě, zda náhodou nedošlo také k protažení rozvoru. Jelikož ovšem malí Číňané mají zálibu v enormním prostoru na zadních sedadlech, vůbec bychom se tomu nedivili. Veškerá data ale nejspíše budou oznámena až příští týden po slavnostním debutu.

Aktuálně se tedy můžeme věnovat víceméně jen motorovému prostoru, kde se objeví dvě pohonné jednotky taktéž z produkce PSA. Základ bude tvořen atmosférickým benzinovým dvoulitrem, zatímco na vrchol se postaví přeplňovaná jedna-šestka THP naladěná na 200 koní. Doprovázet by jí pak mohla automatická převodovka.

Tím dostupná fakta končí, dodat tak již můžeme pár informací ze zázemí celého projektu. Ten je po stránce technické plně legitimní, neboť Francouzi s čínskou značkou Dongfeng dlouhodobě spolupracují. Ta navíc předloni koupila i 14procentní podíl v PSA, díky čemuž má některé sklady otevřené dokořán.


Čínský VW Passat je ve skutečnosti Ctiroën. Říká si Dongfeng Number 1 - 1 - Dongfeng Number 1 prvni foto 01Čínský VW Passat je ve skutečnosti Ctiroën. Říká si Dongfeng Number 1 - 2 - Dongfeng Number 1 prvni foto 02Čínský VW Passat je ve skutečnosti Ctiroën. Říká si Dongfeng Number 1 - 3 - Dongfeng Number 1 prvni foto 03
Designéři čínského Dongfengu Number 1 mají evidentně zálibu ve stylizaci německých sedanů. Pod povrchem se ovšem skrývá francouzská technika

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.