Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský VW Passat je ve skutečnosti Ctiroën. Říká si Dongfeng Number 1
17.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský sedan má německý design, s nímž páruje motor 1,6 THP s 200 koňmi nebo atmosférický dvoulitr.
Šanghajský autosalon již pomalu otevírá své brány, díky čemuž můžeme počítat s opravdu nemalou náloží čínských plagiátů a „čórek“. Jednou z nejzdařilejších by se přitom mohla stát nová vlajková loď značky Dongfeng, tedy sedan zvaný Number 1. Ten přitom již na první pohled zpředu více než připomíná Volkswagen Passat, zatímco vzadu lze hovořit o podobenství s Audi A8. Obojí jistě není náhoda, neboť německé vozy mají na čínském trhu dobré renomé.
Zatímco vzhled následuje modely VW Group, pod kapotou najdeme ryze francouzskou techniku. A nikoli „kradenou”. Novinka Dongfengu byla totiž postavena na platformě PF3, která podepírá velké modely koncernu PSA, tedy kupříkladu Citroën C5 nebo Peugeot 508. Oba tyto vozy však čínský sedan jaksepatří přerostl, neboť jeho délka byla s ohledem na nemalé převisy natažena na zhruba pět metrů.
Technické detaily bohužel aktuálně nejsou k dispozici, pročež nevíme jistě, zda náhodou nedošlo také k protažení rozvoru. Jelikož ovšem malí Číňané mají zálibu v enormním prostoru na zadních sedadlech, vůbec bychom se tomu nedivili. Veškerá data ale nejspíše budou oznámena až příští týden po slavnostním debutu.
Aktuálně se tedy můžeme věnovat víceméně jen motorovému prostoru, kde se objeví dvě pohonné jednotky taktéž z produkce PSA. Základ bude tvořen atmosférickým benzinovým dvoulitrem, zatímco na vrchol se postaví přeplňovaná jedna-šestka THP naladěná na 200 koní. Doprovázet by jí pak mohla automatická převodovka.
Tím dostupná fakta končí, dodat tak již můžeme pár informací ze zázemí celého projektu. Ten je po stránce technické plně legitimní, neboť Francouzi s čínskou značkou Dongfeng dlouhodobě spolupracují. Ta navíc předloni koupila i 14procentní podíl v PSA, díky čemuž má některé sklady otevřené dokořán.
Designéři čínského Dongfengu Number 1 mají evidentně zálibu ve stylizaci německých sedanů. Pod povrchem se ovšem skrývá francouzská technika
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva