Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS6 má dorazit ještě letos, chce se postavit BMW 5 či Mercedesu E
17.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka ze země galského kohouta chce nabízet 200 dieselových či 240 benzinových koní. Stát má ovšem minimálně 990 tisíc korun.
Francouzská limuzína v posledních letech očividně není tím, po čem zákazníci touží, a tak nepŕekvapí, že obdobné modely z nabídek Citroënu, Peugeotu a Renaultu postupně mizí. Momentálně tak vaší jedinou šancí je posledně zmiňovaná značka, jejíž Latitude v některých evropských zemích (Česko mezi nimi není) stále ještě figuruje v cenících. I tento sedan to ale očividně má nahnuté, díky čemuž by se v úvodu zmíněný pojem mohl stát minulostí.
K úplnému exodu ale podle posledních zpráv nedojde, neboť Citroën pracuje na modelu DS6, který by měl zaskočit za zesnulou limuzínu C6. Při jeho tvorbě přitom francouzská značka očividně cítí nebývalé sebevědomí, neboť naznačuje, že soupeřem pro tuto novinku se stanou německé vozy jako Audi A6, BMW řady 5 či Mercedes-Benz třídy E. Proto prý ostatně cena naroste někam ke 36 000 Eur (cca 990 tisíc korun).
Za tuto ne zrovna lidovou sumu máme očekávat extravagantní design, jemuž bude sekundovat bohatá vnitřní výbava. Očekávat tak máme čtyřzónovou klimatizaci, špičkový multimediální systém s připojením k internetu nebo head-up displej. Zapomenout ale máme na hydro-pneumatické pérování, místo něj DS6 vsadí na konvenční odpružení.
Je tak vskutku otázkou, zda Citroën bez fines, jež definovaly jeho historii, dokáže uchvátit náročného evropského zákazníka. A to zvláště za situace, kdy pod jeho kapotou nemáme očekávat nic většího než čtyřválcové motory. Ten benzinový má produkovat 240 koní, zatímco u dieselu se dočkáte výkonu 200 koní.
Mimo to pak dorazí ještě hybridní verze, která nabídne elektrodojezd 50 km. Fungovat přitom má na osvědčeném francouzském principu, který výkon spalovací pohonné jednotky posílá dopředu, zatímco elektromotor zásobuje kola zadní. Tento model by ovšem měl dorazit až chvíli po podzimním debutu konvenčních verzí.















Produkční Citroën DS6 by mohl vycházet ze studie Metropolis, která se ukázala na autosalonu v Šanghaji v roce 2010
Zdroj: AutoBild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 11 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
před 7 hodinamiNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
před 7 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 9 hodinamiTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
před 10 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva