Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Copak to Škoda testuje v Alpách? Chystá se brzký facelift Fabie?
31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fabia Combi nafocená v Alpách má kamufláž, kterou byste očekávali u prototypu faceliftovaného provedení. Jenže Fabia je na trhu jen dva roky.
Třetí generace Škody Fabia byla světu odhalena před dvěma lety na autosalonu v Paříži. Prodej odstartoval jen měsíc poté, přičemž ještě před koncem roku 2014 mladoboleslavská automobilka zahájila rovněž výrobu kombíku. Produkce od té doby jen stoupá, přičemž za první letošní pololetí na evropském kontinentu narostly vůči loňsku o 19,6 procenta na 93 677 exemplářů.
Tato fakta zde nezmiňujeme jen tak. Zdá se z nich jasné, že Škoda nemá důvod Fabii jakkoli měnit, přesto se nyní Alpami prohání verze Combi s kamuflovanými čelními a zadními partiemi. Takto obvykle vídáme maskovaná auta, u kterých se chystá facelift. Na jeho přípravy bychom si ale pouhé dva roky po představení původního provedení nevsadili, i když to neznamená, že by musel být představen ještě letos či v jakkoli dohledné době.
Otázkou tedy je, co vlastně Škoda poblíž Grossglockneru (nikoliv v Jižní Evropě, jak zdroje naznačují) testuje. Patrná je upravená čelní maska a možná i jiné světlomety, tedy opět prvky, které jsou běžně součástí modernizace. Zezadu se pak zdá být jiný nárazník, další obvyklý projev faceliftu. Je tedy možné, že by automobilka přes veškeré úspěchy nové Fabie chtěla ještě víc?
Vyloučit to nelze a zřetelné zatížení zadní nápravy může být i projevem testů souvisejících technických změn (třeba příchod motoru 1,0 TSI lze očekávat dříve než později), na klasický facelift bychom si ale nevsadili ani pětník. Celý koncern Volkswagen se teď snaží šetřit, kde to jen jde a dříve avizované pětileté výrobní cykly musely zamířit pod stůl. Teď bude v kursu spíše „ždímání” již vyvinuté techniky a s něčím takovým nejdou brzké facelifty a nové generace dohromady.
Chystanému faceliftu zkrátka nevěříme a jistým potvrzením toho, že Škoda testuje něco jiného, mohou být i snímky stejně maskovaného Superbu pořízené na stejném místě. V případě vlajkové lodi, která je reálně na trhu jen něco přes rok, je facelift prakticky zcela vyloučen - u té lze modernizaci očekávat až někdy v roce 2019.
Nejpravděpodobnější možností se tak jeví testování něčeho, co bude u sériových provedení obou modelů v maskovaných partiích přítomno. Vsadili bychom si na zkoušky nových bezpečnostních a asistenčních systémů, jak ostatně naznačuje kamera či senzor na střeše Supebu. Ty by se mohly dostat ke všem modelům a je možné, že časem vykouknou na světlo světa i snímky částečně maskované Škody Octavia.
Asi se teď nedozvíme, kde je pravda, můžete si sami zkusit tipnout - oficiální vysvětlení dříve nebo později dorazí. Nyní tedy již jen dodáme, že níže přikládáme pár snímků obou zmiňovaných prototypů, další si můžete prohlédněte v galerii Auto Evolution a galerii Motor1.
Poblíž Grossglockneru byl nachytán tajuplný prototyp Škody Fabia Combi...
...a Superbu. V obou případech značka nejspíše testuje nové bezpečnostní či asistenční systémy
Zdroj: AutoEvolution, Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 10 hodinami - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Superb Combi 2,0 TDI s 4x4 a hromadou výbavy může být vaše za cenu Fabie 1,0
před 3 hodinami - Stačila jedna chyba a majiteli zánovní Toyoty odešel motor. Oprava stála 970 tisíc Kč, záruka ji nekryje
před 5 hodinami - Jaguar pořád věří, že se dožije svého elektrického snu, ještě letos ukáže sportovně-cestovní elektromobil
před 6 hodinami - Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
před 8 hodinami - Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně co do rychlosti funguje
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva