Další automobilka zkouší obejít dealery, auto umí prodat téměř úplně bez nich

Nejen samotné objednání vozu, ale i veškeré další kroky spojené s pojištěním, financováním a dokonce výkup na protiúčet dokáže bez dealerů obstarat pro část zákazníků v USA Porsche. Na těch zůstane už jen předání auta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další automobilka zkouší obejít dealery, auto umí prodat téměř úplně bez nich

30.10.2019 | Petr Prokopec

Další automobilka zkouší obejít dealery, auto umí prodat téměř úplně bez nich

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen samotné objednání vozu, ale i veškeré další kroky spojené s pojištěním, financováním a dokonce výkup na protiúčet dokáže bez dealerů obstarat pro část zákazníků v USA Porsche. Na těch zůstane už jen předání auta.

Svět se mění a spolu s ním i metody prodeje nových aut. Návštěvy u dealerů se začínají stávat minulostí, a to dokonce i u takové značky, jakou je Porsche. Byť je třeba dodat, že automobilka ze Zuffenahausenu stojí teprve na počátku cesty. Online prodeji byl totiž vdechnut život pouze ve Spojených státech a zatím nebude k dispozici ve všech oblastech.

Značka momentálně spouští pilotní program, jenž se týká pětadvaceti míst USA. Ty umožní klientele, aby veškeré záležitosti týkající se koupě vozu zařídila online. Auto si tedy můžete vybrat, nakonfigurovat, nechat si zaslat nabídku, tu potvrdit, zvolit financování, vybrat si příslušenství, cokoli vás napadne. „Slabým místem” je zatím jen fakt, že navštívit samotného prodejce bude třeba kvůli převzetí vozu, ale to už je skutečně to nejmenší. Předpokládáme, že ani nyní nebude neřešitelné, pokud kupec bude chtít přistavit nový vůz až před dům, přinejmenším v režii dealera.

Automobilka rovněž dodává, že skrze služby Porsche Financial Services budou mít klienti mít možnost online vyřešit i výměnu starého vozu za nový. Stačit jim k tomu znovu bude pouze nahrání fotografií, veškerý další proces se opět odehraje online. Návštěva dealera v tu chvíli dává větší smysl, ale znovu - jistě nebude problém nové auto přistavit a staré odvézt.

„Fyzický i digitální prodejní zážitek jdou ruku v ruce, zároveň ale musí jít o typický zážitek spojený se značkou Porsche. Nabídnout našim zákazníkům možnost pořízení Porsche digitální cestou dělá tento zážitek přístupnějším a pohodlnějším,“ uvedl na adresu pilotního programu marketingový a prodejní šéf značky Detlev von Platen.

Zatím nebylo upřesněno, o jaká místa v rámci pilotního programu půjde, nicméně Porsche má ve Státech celkově 191 dealerství a očekávejme, že oněch 25 bude patřit mezi ta nejfrekventovanější. Automobilka dodává, že pokud nový způsob prodeje bude úspěšný, dojde k jeho rozšíření z původní pětadvacítky. Dá se přitom předpokládat, že jde o pouhý počátek nové éry, ve které nakonec nebude v celém procesu pro dealera žádné místo - Porsche by nebylo zdaleka první automobilkou, která po něčem takovém touží.


Další automobilka zkouší obejít dealery, auto umí prodat téměř úplně bez nich - 1 - Porsche zkousi obejit dealery 01Další automobilka zkouší obejít dealery, auto umí prodat téměř úplně bez nich - 2 - Porsche dealerstvi ilustracni foto 01Další automobilka zkouší obejít dealery, auto umí prodat téměř úplně bez nich - 3 - Porsche dealerstvi ilustracni foto 02Další automobilka zkouší obejít dealery, auto umí prodat téměř úplně bez nich - 4 - Porsche dealerstvi ilustracni foto 03
I Porsche už spouští pilotní program, který zákazníkovi dovolí koupit nový vůz online, nebo takto dokonce vyměnit starý za nový, dealer už vůz jen předá nebo vymění

Zdroj: Porsche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše