Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV Mercedesu chce být luxusem pro široké vrstvy, může to dokázat
11.6.2019 | Petr Prokopec
Mercedes asi nikdy nebude auto pro každého, nejnovější SUV značky jménem GLB má ale opravdu šanci oslovit kde koho. Pobere až sedm lidí, 1 755 litrů nákladu, s 224 koňmi zvládne stovku za 6,9 s a nemá stát nesmyslné peníze.
Když v roce 2005 přivedl Mercedes-Benz na trh první generaci třídy B, řada lidí nad malým MPV ohrnovala nos. Nicméně se stalo něco nepředvídatelného a praktická třícípá hvězda začala lákat zákazníky pomalu stejně jako světlo noční můry. V prosinci 2013 tak celkové prodeje překročily jeden milion kusů. Naneštěstí poté zájem začal klesat, což mělo spojitost se změnami na trhu - MPV již přestala být v hledáčku zákazníků a místo toho začaly prim hrát SUV.
Mercedes přitom již delší dobu zvažoval, že se prodeje pokusí rozšířit a posléze spíše nakopnout představením sedmimístného provedení. Nicméně právě změny v nákupních trendech nakonec klasickou třídu B se třemi řadami sedadel postavily mimo hru. Tuto klientelu automobilka nechce přenechat konkurenci, proto můžeme přivítat nový Mercedes GLB. Jde o náhradu sedmimístného Béčka, který je standardnímu modelu stejným příbuzným jako GLA třídě A.
Tato novinka by dle analýz mohla být pro Mercedes hotové terno. Vždy jeden ze tří prodaných vozů je podle nich SUV, každý čtvrtý exemplář je kompaktním vozem. GLB tak může těžit z obou zákaznických skupin, jež může okouzlit opravdu nemalou praktičností. Oproti třídě B se rozvor protáhl o deset centimetrů na 2 829 milimetrů. Na délku pak vůz měří 4 634 mm, na šířku 1 834 mm, na výšku 1 658 mm a do zavazadelníku pobere 560 až 1 755 litrů.
Data o kapacitě zavazadlového prostoru souvisí s pětimístným provedením, což je standard. Druhá řada je podélně posuvná (o 140 mm), stejně jako lze individuálně sklápět její opěradla. Za příplatek jsou k dispozici dva vyjímatelné individuální sedáky určené pro osoby vysoké maximálně 1,68 metru. I ty ale jsou chráněny okenními airbagy a k dispozici mají třeba držáky na nápoje mezi sedadly či USB porty.
Přesunout se můžeme k motorizacím, jichž bude zpočátku pět. Základ nabídky tvoří Mercedes GLB200, který je osazen 1,33litrovým čtyřválcem vyvinutým ve spolupráci s Renaultem. Pohonná jednotka v tomto případě produkuje 163 koní, s nimiž dáte stovku za 9,1 sekundy. Provedení GLB250 4Matic pak disponuje dvoulitrem, 224 koňmi, osmistupňovým automatem místo sedmistupňového či pohonem všech kol. Stovku pokoří již za 6,9 sekundy.
Ani s diesely není spojena manuální převodovka, ale to se v Mercedesu tohoto typu dá očekávat. Jak GLB 200d, tak 200d 4Matic a 220d 4Matic užívají osmistupňového automatu, se kterým je spárován dvoulitrový čtyřválec. Výkon u prvních dvou variant činí 150 koní, u posledního zmíněného vozu pak vyšplhal na 190 koní. Stovku tak pokoříte za 9,0 nebo 9,3 sekundy, respektive za 7,6 s. Spotřeba se pak má pohybovat mezi 4,9 a 5,5 litry na 100 kilometrů.
Designově má GLB navozovat dojem skutečného off-roadu, proto se pyšní krátkými převisy vpředu a vzadu či takřka kolmým čelním oknem. Nechybí ani černé plastové lemy ve spodní části karoserie nebo hliníkové ližiny na střeše, i přes tyto doplňky ale od čelního sloupku dozadu novinka více než co jiného připomene kombík ze zvýšeným podvozkem. Mercedes tedy skutečně umně spároval dva světy do jednoho vozu.
Pokud jste pak obeznámeni se současnou architekturou třícípé hvězdy, interiér pro vás nebude překvapením. Palubní desce vévodí dvojice 12,3palcových digitálních displejů, kdy pod tím středovým najdeme trojici výdechů klimatizace ve tvaru turbíny. S touto koncepcí přišla již třída A, což platí i o multimediálním systému MBUX, jehož součástí je hlasové ovládání, které aktivujete (často nechtěně) slovy „Můj Mercedese“.
Zbývá již jen dodat, že GLB může být osazeno dvěma typy čelních LEDkových světlometů, stejně jako třeba paketem Off-Road Engineering, který je určen modelům s pohonem všech kol. Po stránce bezpečností je vám k dispozici inovovaná kamera a radarové systémy, díky nimž se GLB může částečně pohybovat i autonomně. Tím je představení u konce, na české ceny budeme muset ještě nějaký ten týden vyčkat. Automobilka ale slibuje, že i ty budou přívětivější, než čekáme - to by teprve udělalo z GLB prodejní hit, kterým se předem zdá být.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu GLB
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB