Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV Škody bylo nafoceno v Mladé Boleslavi, na VW si hrálo marně
25.1.2020 | Petr Prokopec
Krytí je to chytré, ale poněkud průhledné, když použijete české eFkové značky a s autem se proháníte v domovském městě Škody. Navíc ani proporce tady na VW Tiguan nesedí.
Jeden z našich čtenářů nám poslal e-mail s přiloženými fotografiemi a dotazem, zda nevíme, jaké auto je na nich zachyceno. Na první pohled vypadá jako VW Tiguan Allspace, řada detailů na voze ale neodpovídá sériové verzi - vypadá prodloužený, rozšířený, zdá se i vyšší, používá 20" disky Škody a testovací registrační značky s písmenem F na začátku. Když si k tomu přidáte, že fotky byly pořízeny v Mladé Boleslavi, kde sídlí opět Škoda...
„Chci se zeptat, zda nevíte, o co se jedná, nebo jestli se jedná jen o současnou verzi, nějakým způsobem upravenou,” ptá se David L., autor snímků. Pokud vám to vrtá hlavou též, odpovíme touto cestou. Zase takové mystérium totiž tohle auto není, jakkoli se pokouší vydávat za jeden z mnoha Tiguanů jezdících na evropských silnicích.
Jde nepochybně o prototyp Škody, tzv. mulu některého z budoucích modelů značky, tedy techniku chystané novinky zatím skrývanou v upraveném hávu existujícího automobilu. Obecně může jít o kde co, s ohledem na použitou karoserii a dřívější špionáž jde skoro stoprocentně o sériovou podobu přitažlivého konceptu Vision iV.
Co je podstatné, tohle auto počítá s elektrickým pohonem a jak ukazují dřívější záběry velmi podobného - ne-li úplně stejného - vozu s trochu jinými registračními značkami z Nürburgringu, jde opravdu o elektromobil. Nápis Elektrofahrzeug neboli ani „elektrický vůz” na zádi opravdu nikoho nezmate, ani elektrický Tiguan dnes neexistuje.
Výše naznačené identifikaci nasvědčují i provedené změny na karoserii. Škoda Vision iV byla 4 655 milimetrů dlouhá, zatímco základní Tiguan je o takřka dvacet centimetrů kratší. Auto též bude kvůli baterkám v podlaze o něco vyšší a rovněž nepotřebuje palivovou nádrž - proto je zřejmě vstup do ní na nafocené mule tak bizarně zakryt.
Zatím nevíme, s jakým pohonem a zdrojem elektřiny mladoboleslavská novinka přijde v případě produkčního modelu. Koncept disponoval 83 kWh, ze kterých byla napájena dvojice elektromotorů. Ty souhrnně posílaly na všechna čtyři kola 306 koní, což stačilo ke zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy. Dojezd pak byl dle cyklu WLTP vyčíslen na 500 kilometrů, přičemž rychlodobíjecí stanice zvládla lithium-iontové akumulátory nabít na 80 procent kapacity za 30 minut.
Dá se přitom předpokládat, že pokud Škoda půjde věrně ve stopách konceptu, půjde o vrcholné provedení elektrické řady. Počítat ale nejspíše budeme moci také se základní variantou, která dorazí pouze s jedním elektromotorem u zadní nápravy. Platforma MEB pak navíc umožňuje také instalaci pouze sedmi článků namísto dvanácti, což by sice zredukovalo dojezd na nějakých 300 kilometrů, nicméně na druhou stranu by citelně dolů zamířila také cena.
Na bližší informace bude ovšem třeba ještě vyčkat, sériové provedení elektrického konceptu přeci jen ještě před sebou má ještě kus cesty. Během ní zamění modifikovanou karoserii Volkswagenu za vlastní kůži, na kterou jsme velmi zvědavi. Pokud by totiž Škoda zachovala odvážný styl, mohla by se dočkat nemalého úspěchu i přesto, že její novinka bude nabízena v cenovém pásmu - po premiéře ji zahraniční tisk [[0000033733 popisoval jako Lamborghini pro chudé.
Díky za fotky, Davide L.





Toto není VW Tiguan, ale nové elektrické SUV Škody, které si na něj hraje



Velmi podobný nebo ten samý vůz dříve nafotili na Nordschleife, kde jeho elektrický pohon vyšel jasně najevo
Foto: David L., Carscoops
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
