Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další automobilka oznámila, že propouští, v jejím případě to bylo skoro nevyhnutelné
23.1.2020 | Petr Prokopec
Někteří výrobci se zdáli být skoro nedotknutelní a oznámení masivních čistek mezi zaměstnanci překvapí. To není případ dua britských automobilek Jaguar a Land Rover, ty už jsou v problémech déle.
Britským parlamentem byl včera schválen Brexit. Nyní tak již stačí pouhý podpis královny a země k 31. lednu skutečně opustí Evropskou unii. Do konce roku jí sice ještě čeká přechodné období, kdy bude muset hrát dle bruselských pravidel, poté je ale zcela svobodná. Jakkoliv obě strany předpokládají, že daný čas bude využit pro vyjednání ekonomického partnerství. Britové nicméně již počítají s tím, že v krátkodobém horizontu se jejich situace poněkud zhorší. V tom dlouhodobém se ale mají rýsovat jen samá pozitiva.
Je samozřejmě otázkou, jaký bude mít odštěpení Británie od EU na všechny zúčastněné vliv. Dá se ale předpokládat, že nemalou měrou bude zasažen hlavně automobilový sektor, zvláště pak, pokud nedojde na ony ekonomické dohody. Řada výrobců má totiž své evropské továrny alokované právě na britských ostrovech. To by ovšem následně mohlo vést ke zdražení, na které není zrovna nejvhodnější doba - přísnější emisní limity totiž již tak zvedají cenu aut, stejně jako fakt, že značky musí investovat do elektrifikace.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že se prakticky všude začínají utahovat opasky. Nejnověji k tomuto kroku přistoupily britské automobilky Jaguar a Land Rover, které oznámily, že snižují počet pracovních směn v továrně v Halewoodu ze tří na „dvě a něco“. V noci má tedy provoz utichnout, což ovšem prý nikterak nesouvisí se ztrátou zájmu publika o modely Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque, které se zde montují. Poptávka naopak narůstá, souběžně s tím ale Britové touží i po větší produktivitě.
Zredukován tedy nebude pouze počet směn, ale také počet zaměstnanců, neboť na 500 lidí, kteří jsou stálou i dočasnou pracovní silou, dostane padáka. Pokud si přitom uvědomíme, že Halewood má na výplatní listině 4 500 osob, pak je evidentní, že o práci přijde více než 10 procent z nich. Odbory přitom již daný krok požehnaly a dodaly, že „vnese závan čerstvého vzduchu do automobilového průmyslu“. To je vskutku překvapivé a jen to dokládá, že Brexit bude zpočátku pro některé velmi náročný.
Britové ostatně počítají s tím, že propouštění bude mnohem větší, další čtyři tisícovky lidí ovšem přijdou o práci v továrnách rozesetých po celém světě. Pro značky jde o stěžejní část úsporného programu, jenž by měl snížit stránku výdajů o nemalých 2,5 miliardy liber (cca 74,43 miliard korun). Ten se přitom již začíná vyplácet, neboť ve třetím čtvrtletí loňského roku se Jaguar a Land Rover navrátily do ziskových vod. Jak se jim ale povede v nejbližší době, je aktuálně opravdu ve hvězdách.
Jaguar a Land Rover zredukují počet pracovníků v Halewoodu a více než 10 procent
Zdroj: Jaguar Land Rover
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera