Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý
8.10.2019 | Mirek Mazal
Z evropských nabídek automobilek mizí další a další zajímavé modely či verze a ty nové do nich nepřibývají. V místech, kde už včera znamenalo za 10 let, nebude k mání ani nový Caddilac CT6-V.
Před několika dny byl ohlášen start dodávek objednaných Cadillaců CT6-V modelového roku 2019. Zhruba rok a půl po odhalení velmi rychlého sedanu se dočká řada zájemců o ostře řezanou karoserii skrývající neobyčejně výkonný motor. Jak už se ale stává zvykem, těmto zákazníkům můžeme jen tiše závidět, protože vrcholná verze nebude na rozdíl od ostatních variant modelu CT6 prodávána na žádném trhu Evropské unie.
„V současné době nemáme v plánu dovážet CT6-V do Evropy,“ zhasl plamínek naděje Rene Kreis, šéf oddělení pro styk s veřejností oddělení v Cadillac Europe. Novinka přitom bude k mání na všech ostatních trzích, kde Cadillac působí, na světě totiž neexistuje jiné místo sešroubované tak omezujícími předpisy.
Nereálným se prodej CT6-V v Evropě stal kvůli spotřebě resp. emisím CO2 a také případné nutnosti přizpůsobit jej emisní normě Euro 6d-TEMP. Není to tak, že by to Cadillac nedokázal, s ohledem na očekávané prodeje by ale šlo o příliš drahý špás. Stejně je tomu nakonec i u jiných výrobců, kteří z nabídek vyřazují jednu zajímavou verzi za druhou - prodávat je v Evropě je moc drahé na to, aby se to vyplatilo.
Tentokrát tedy přicházíme o ručně skládaný 4,2litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Agregát též zvaný Blackwing disponuje výkonem 410 kW (558 koní) a 867 Nm. Nával energie putuje přes desetistupňový automat na všechna čtyři kola. Přijdeme také o jízdní zážitky z přepracovaného systému řízení s lepší zpětnou vazbou. Funkční změny potkaly i podvozkové komponenty držící stopu dvacetipalcovými pneumatikami vyvinutými jen pro CT6-V. Za paprskovými disky bude připraven brzdový systém Brembo s červenými třmeny.
Také uvnitř jsou znát zámořské zvyklosti odlišné architektury, která dává Cadillacu vítanou odlišnost od místní konfekce. V USA je vůz aktuálně k mání od 97 790 USD, tedy ani ne 2,2 milionu Kč. Vzhledem ke svým schopnostem by tu jistě pár lidí oslovil, takto nemá šanci.
Elegantní raketa Cadillac CT6-V nebude ke koupi na trzích Evropy, s místními limity spotřeby a emisí si nerozumí
Zdroj: Cadillac Society
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 57 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva