Reklama

Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle

Je to příliš velký kompromis a jeho vrozené neduhy se dosud nepodařilo potlačit nikomu. Nezvládne to ani Volvo, které tříválec nadělilo svému nejnovějšímu SUV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle

19.2.2018 | Petr Prokopec | 42 příspěvků

Je to příliš velký kompromis a jeho vrozené neduhy se dosud nepodařilo potlačit nikomu. Nezvládne to ani Volvo, které tříválec nadělilo svému nejnovějšímu SUV.

Nové Volvo XC40 jsme si mohli představit již v září loňského roku. Značka přitom dala k dispozici kompletní tiskovou zprávu, ve které zmiňovala hlavně čtyřválcové motorizace T5 a D4. Zároveň ale uvedla, že ve druhé fázi můžeme čekat patřičné rozšíření portfolia. Stalo se to, radostí do vzduchu ovšem kvůli tomu neskáčeme - nejde o nic jiného než o přeplňované tříválce.

O jejich příchodu Švédové mluví již dlouho, dosud je ale reálně nenabídli. Teď to změnili a za šťastný jejich krok označit nelze. Tříválec z podstaty své konstrukce nemůže být opravdu dobrý motor a na miskách vah staví proti svým vrozeným nedostatkům jen nižší papírovou spotřebu a tedy i nižší emise CO2. S vidinou stejných výhod jej přidává do nabídky Volvo, které si musí být dobře vědomo toho, že větu: „Chci tříválcový motor!” neřekl nikdo, nikdy.

Ať už se na to ale budeme dívat jakkoli, nová motorizace T3 je tady a značí 1,5litrový benzinový tříválec. Volvo říká, že v rámci jeho vývoje použilo zkušeností, které má se čtyřválci Drive-E. Pohonná jednotka tedy spadá do modulárního programu, načež může být vyráběna na téže lince jako výkonnější agregáty. Standardně se přitom počítá s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, osmistupňový automat by ale měl být posléze rovněž k mání.

V rámci suchých čísel zatím nemáme k dispozici příliš mnoho parametrů, zatím lze zmínit pouze výkon 156 koní a točivý moment 265 Nm. To na jedné straně nejsou zcela zanedbatelná data, nicméně je třeba si uvědomit, že XC40 je 4 425 milimetrů dlouhé SUV, jehož hmotnost se pohybuje okolo nemalých 1 700 kilogramů. Pokud tedy verze T5 s 247 koňmi a 350 Nm zvládá stovku za 6,5 sekundy, základ bude nejspíše zvládat tutéž akceleraci v nejlepším případě za nějakých 10 sekund.

Ceny byly známy ještě před odhalením samotného motoru, tak si je shrňme. Pokud se rozhodnete pro Volvo XC40 T3 s nejnižší úrovní výbavy Kinetic, zaplatíte 742 000 Kč. S čím lze ovšem kromě hnacího ústrojí počítat, to bohužel nevíme - tuzemské zastoupení zatím mluví pouze o výbavách vyšších stupňů Momentum, Inscription a R-Design. První zmíněná přitom zahrnuje plejádu elektronických bezpečnostních asistentů, jednozónovou klimatizaci či 18palcová litá kola. V kombinaci s tříválcem vás pak vyjde na 807 000 Kč.

Dále můžeme dodat, že kromě tříválcového motoru se nabídka rozrůstá také o čtyřválcové varianty T4 a D3. V případě benzinového dvoulitru lze přitom čekat 190 koní, jenž bude pouze automat přenášet na přední nebo všechna čtyři kola. Diesel pak disponuje 150 koňmi, které dostane na starosti manuál i automat. Zamířit pak mohou na jednu nebo obě nápravy. Ceny startují na částce 800 000 Kč, za verzi T4 bude třeba platit nejméně 863 500 Kč.

Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 1 - Volvo 1 5 trivalec prvni 01Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 2 - Volvo 1 5 trivalec prvni 02Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 3 - Volvo 1 5 trivalec prvni 03Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 4 - Volvo 1 5 trivalec prvni 04
Volvo představilo svůj první tříválec. Při objemu 1,5 litru produkuje 156 koní

Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 5 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 01Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 6 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 02Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 7 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 03Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 8 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 04Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 9 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 05Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 10 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 06Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 11 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 07Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 12 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 08Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 13 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 09Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 14 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 10Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 15 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 11Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 16 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 12Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 17 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 13Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 18 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 14Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 19 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 15Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 20 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 16Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 21 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 17Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 22 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 18Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 23 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 19Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 24 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 20Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 25 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 21Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 26 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 22Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 27 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 23Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 28 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 24Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 29 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 25
Jako první míří pod kapotu modelu XC40, kde bude spojen se zhruba 1 700 kilogramy. Dechberoucí dynamiku tedy nečekejte

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 42 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše