Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to příliš velký kompromis a jeho vrozené neduhy se dosud nepodařilo potlačit nikomu. Nezvládne to ani Volvo, které tříválec nadělilo svému nejnovějšímu SUV.
Nové Volvo XC40 jsme si mohli představit již v září loňského roku. Značka přitom dala k dispozici kompletní tiskovou zprávu, ve které zmiňovala hlavně čtyřválcové motorizace T5 a D4. Zároveň ale uvedla, že ve druhé fázi můžeme čekat patřičné rozšíření portfolia. Stalo se to, radostí do vzduchu ovšem kvůli tomu neskáčeme - nejde o nic jiného než o přeplňované tříválce.
O jejich příchodu Švédové mluví již dlouho, dosud je ale reálně nenabídli. Teď to změnili a za šťastný jejich krok označit nelze. Tříválec z podstaty své konstrukce nemůže být opravdu dobrý motor a na miskách vah staví proti svým vrozeným nedostatkům jen nižší papírovou spotřebu a tedy i nižší emise CO2. S vidinou stejných výhod jej přidává do nabídky Volvo, které si musí být dobře vědomo toho, že větu: „Chci tříválcový motor!” neřekl nikdo, nikdy.
Ať už se na to ale budeme dívat jakkoli, nová motorizace T3 je tady a značí 1,5litrový benzinový tříválec. Volvo říká, že v rámci jeho vývoje použilo zkušeností, které má se čtyřválci Drive-E. Pohonná jednotka tedy spadá do modulárního programu, načež může být vyráběna na téže lince jako výkonnější agregáty. Standardně se přitom počítá s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, osmistupňový automat by ale měl být posléze rovněž k mání.
V rámci suchých čísel zatím nemáme k dispozici příliš mnoho parametrů, zatím lze zmínit pouze výkon 156 koní a točivý moment 265 Nm. To na jedné straně nejsou zcela zanedbatelná data, nicméně je třeba si uvědomit, že XC40 je 4 425 milimetrů dlouhé SUV, jehož hmotnost se pohybuje okolo nemalých 1 700 kilogramů. Pokud tedy verze T5 s 247 koňmi a 350 Nm zvládá stovku za 6,5 sekundy, základ bude nejspíše zvládat tutéž akceleraci v nejlepším případě za nějakých 10 sekund.
Ceny byly známy ještě před odhalením samotného motoru, tak si je shrňme. Pokud se rozhodnete pro Volvo XC40 T3 s nejnižší úrovní výbavy Kinetic, zaplatíte 742 000 Kč. S čím lze ovšem kromě hnacího ústrojí počítat, to bohužel nevíme - tuzemské zastoupení zatím mluví pouze o výbavách vyšších stupňů Momentum, Inscription a R-Design. První zmíněná přitom zahrnuje plejádu elektronických bezpečnostních asistentů, jednozónovou klimatizaci či 18palcová litá kola. V kombinaci s tříválcem vás pak vyjde na 807 000 Kč.
Dále můžeme dodat, že kromě tříválcového motoru se nabídka rozrůstá také o čtyřválcové varianty T4 a D3. V případě benzinového dvoulitru lze přitom čekat 190 koní, jenž bude pouze automat přenášet na přední nebo všechna čtyři kola. Diesel pak disponuje 150 koňmi, které dostane na starosti manuál i automat. Zamířit pak mohou na jednu nebo obě nápravy. Ceny startují na částce 800 000 Kč, za verzi T4 bude třeba platit nejméně 863 500 Kč.
Volvo představilo svůj první tříválec. Při objemu 1,5 litru produkuje 156 koní
Jako první míří pod kapotu modelu XC40, kde bude spojen se zhruba 1 700 kilogramy. Dechberoucí dynamiku tedy nečekejte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva