Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová značka aut kráčí ve stopách Škody. Za 500 tisíc nabídne auto bez dveří
8.11.2018 | Mirek Mazal
O nové automobilky není v posledních letech nouze a toto je další z nich. Její historie se podobá Škodě, první zamýšlené auto už méně. Nemá vlastně ani pořádná sedadla.
Dánský výrobce jízdních kol Biomega se dosud zabýval pouze bicykly. Firma nabízí vesměs futuristicky střižená kola na „lidský” i elektrický pohon, a to hlavně pro městské využití - ať už k ryzí přepravě, nebo spíše jako módní doplněk. V našich reáliích nám to přijde divné, u nás jsou bicykly primárně sportovním náčiním, v Dánsku a jiných zemích s rozvinutou městskou cyklistikou mají trochu jinou úlohu.
Po nabytí zkušeností s elektrokoly si v Biomeze asi řekli, že udělat čtyřkolové vozítko nebude o mnoho složitější. A tak se do toho pustil a v Šanghaji představili koncept městského vozidla nesoucího název Sin. Pokud bychom to vnímali jako anglické slovo, říká si novinka Hřích a podobný dvojsmysl tu možná je. Jinak je ale firemní tradici pojmenovávat výrobky třípísmennými zkratkami měst, které inspirovaly některé prvky jejich designu. V tomto případě šlo o Singapur, proto Sin.
Bez zajímavosti není, že přechod od kol k automobilům se podobá historii automobilky Škoda, kdy Václav Laurin a Václav Klement založili malý podnik na výrobu jízdních kol, poté motocyklů a nakonec se začaly v Mladé Boleslavi produkovat osobní vozy. Tehdy to nebylo zase tak výjimečné (Peugeot nebo Opel se zrodily velmi podobně), v posledních dekádách se ale z výrobců kol automobilky obvykle nestávají.
Podle představitelů firmy je cílem Sinu spojit zásady sociálních inovací, designového myšlení i městské mobility a uplatnit vše v automobilovém průmyslu. Sám zakladatel společnosti Jens Martin Skibsted říká, že: „Studie je dalším krokem v přirozeném vývoji našeho pokračujícího boje proti spalovacím motorům.“
Uhlazený Sin nemusí v konečném důsledku vypadat jako zobrazené kompaktní MPV, ale zatím je navržen tak, aby odvezl cestující a náklad z místa A do B „co možná nejefektivněji a v minimálním čase za nízké vynaložené náklady.“ Během vývoje převládala myšlenka, že méně často znamená více, k výrobě by se měly používat menší komponenty z lehkých materiálů. Konkrétně k výrobě karoserie by měla posloužit umělá hmota tvrzená uhlíkovými vlákny podpořená hliníkovými příčníky. Vozidlo má být vybaveno čtyřmi nezávislými elektromotory umístěnými v kolech.
Minimalistický přístup vede k prostorné, ale extrémně strohé kabině, tady už podobnost se Škodou nehledejte. Záměrem je na plochou podlahu usadit čtyři děrované židle (automobilová sedadla si představujeme jinak...) s velkým prostorem pro nohy. Řidič bude mít možnost sledovat dění před sebou přes panoramatické okno určené ke zlepšení rozhledu. Zajímavým řešením jsou dveře, které úplně chybí, nevšední je jistě i uložení kol mimo hlavní tělo vozu.
Použití lehkých kompozitních materiálů snížilo hmotnost na 950 kilogramů. Součástí jsou akumulátory s kapacitou 20 kWh, které samy o sobě váží 200 kilogramů. Modulárně vyměnitelné baterie jsou uloženy pod kabinou, jízdní dosah na jedno nabití je odhadován na 160 kilometrů. Pokud jde o jízdu, elektromotory o výkonu 60 kW (82 koní) umožňují akceleraci na 100 km/h za 13 sekund a maximální rychlosti 130 km/h.
Tvůrci slibují snadnou ovladatelnost v těsných městských ulicích, kam je stroj primárně určen. Biomega odhaduje uvedení podobného vozu na trh mezi lety 2021 a 2023 za předpokládanou cenu 20 000 Eur (518 000 Kč). To nevypadá jako moc dobrá nabídka, navíc je otázkou je, jak se tvůrci vypořádají s platnými předpisy týkajícími se bezpečnosti. Od prvního pohledu je zřejmé, že v Dánsku městské auto idealisticky vnímají jako nástavbu kola, na které stačí mít helmu. Máme obavu, že v tomto ohledu je čeká ještě hodně zklamání ze střetů s realitou...








Biomega Sin debutovala v Šanghaji. Jedná se o představu jednoduchého a levného elektromobilu do města od výrobce jízdních kol. Jednoduchý je, s cenou přes půl milionu korun ale moc levný nebude
Bleskovky
Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
včeraExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
5.9.2025Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- SprintRace vyhrál Marc Marquez, vedoucí Alex Marquez havaroval včera 15:30
- Vítězem Toprak před Bulegou včera 14:36
- Supersporty kořistí Manziho, 14. Vostatek včera 14:30
- Pole Position v Moto2 získal Holgado, 7. Salač včera 14:20
- Pole position překvapivě pro Hondu včera 14:12
Nejnovější články
Zátah na migranty v obří továrně Hyundai udělal čáru přes rozpočet elektrickým snům Korejců, 475 lidí bylo zatčeno
před hodinouZ „echt rakouského” vzhledu nového Audi si utahuje polovina internetu, sériová verze přesto nebude jiná
včeraDalší hvězda Formule 1 se zbavuje své exkluzivní silniční rakety, to už snad nemůže být náhoda
včeraVrchol ironie: V nizozemské „zelené pevnosti” musí instalovat obří generátory na fosilní paliva, aby udrželi v chodu síť schvácenou elektromobily
včeraVW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva