Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Detroit Electric nezůstává při zemi, do roku 2014 chce nabízet i sedan a hatchback
10.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Začátečník mezi výrobci elektromobilů má nemalé ambice. Během dvou let chce kromě limitovaného série SP:01 rozjet produkci dvou dalších modelů.
Tesla Motors bude mít dost možná už brzy o jeden problém navíc. Nepřímo to slibuje nováček mezi výrobci elektromobilů, firma Detroit Electric, která se chystá kromě nové targy SP:01 uvést na trh také hatchback a blíže nespecifikovaný sedan, jenž by se mohl ucházet o zákazníky Modelu S.
Informaci o chystaných vozech oznámil na nedávné prezentaci SP:01 zakladatel reinkarnované Detroit Electric a bývalý vysoce postavený zaměstnanec britského Lotusu Albert Lam. Novinářům mnoho neprozradil, řekl však, že cenovky obou chystaných strojů budou výrazně nižší, než 135 tisíc dolarů požadovaných za SP:01. Přesná čísla nezazněla, Lam nicméně dodal, že cena má odpovídat „každodenní použitelnosti vozů“ a jeden z nich (nejpravděpodobněji přímý rival Nissanu Leaf) „by měl stát mezi 30 až 35 tisíci dolarů“.
Strategie vývoje budoucích aut se nezmění. Podobně jako u SP:01, postaveném na technické bázi Lotusu Exige, bude Detroit Electric outsourcovat také konstrukční celky a komponenty sedanu i hatchbacku a finální montáž provádět ve své továrně. Kapacita podniku ve Wayne County v Michiganu je pouze 2 500 vozů ročně, na malý sporťák tedy stačit bude. Firma neplánuje postavit více než 999 automobilů. Co bude pak, veřejně prezentováno nebylo. Neznámá je rovněž značka (nebo více automobilek), se kterými chce Detroit Electric spolupracovat, podle amerického Autoblogu však Albert Lam, respektive některý z jeho zástupců řekne více na blížícím se šanghajském autosalonu.
O pohon SP:01 se postará elektromotor o výkonu 204 koní a točivém momentu 225 newtonmetrů, napájený lithium-polymerovými bateriemi o kapacitě 37 kWh. Pro dva budoucí modely však tato data nejspíše nebudou směrodatná. Detroit Electric bude pro hatchback i sedan nabízet menší a větší paket akumulátorů diferencovaný podle dojezdu a prodávat je chce v již existující síti dealerů. O koho se jedná, opět nevíme.
Firma chce ročně produkovat nejméně 10 tisíc aut, později má v plánu navýšit své kapacity až na 40 tisíc aut. Otázkou pouze je, kde chce brát zákazníky, když ani natolik zaběhnutá značka jako je Nissan nedokáže globálně prodat více než 10 tisíc Leafů.
SP:01 má zřejmě sloužit jen jako upoutávka upozorňující na chystanou výrobu dalších elektromobilů
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
včera - Vládce Bahrajnu se zařadil do vybrané skupiny státníků, kterým Vladimir Putin daroval auto
24.5.2024 - Fiat preventivně odstranil italskou trikolóru z dalšího modelu. Nechce, aby mu policie zabavila ještě víc aut
23.5.2024
Nejnovější články
- Rodina Michaela Schumachera se domohla odškodnění za rozhovor s ním, který vydal německý magazín
včera - Někdo najel přes 200 tisíc km s vzácným a krásným „služebákem” Jamese Bonda. Zdevastoval ho a připravil se o miliony, ale žil
včera - Elektromobily jsou násobně nebezpečnější auta než vozy se spalovacími motory, ukázala studie
včera - Čínským autům neutečou ani ti, kteří auta nekupují, Číňané posílají do Evropy už i své autobusy
včera - Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.25. 19:48 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.25. 14:35 - honziss
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.25. 13:34 - honziss
- Jednostopé okénko 05.24. 19:14 - jerry
- Škoda Auto obecně 05.24. 18:54 - jerry
- Suzuki obecně 05.24. 12:05 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.24. 08:05 - řidičBOB
- Politický koutek 05.23. 21:50 - jerry