Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec

Mluvíme pochopitelně o největším a nejsilnějším dieselu v osobních autech, který se dostal do nabídky v roce 2016, loni ji ale zase opustil a nebylo jisté, zda se vrátí. Teď je Audi SQ7 zpět v plné polní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec

22.7.2019 | Petr Prokopec

Mluvíme pochopitelně o největším a nejsilnějším dieselu v osobních autech, který se dostal do nabídky v roce 2016, loni ji ale zase opustil a nebylo jisté, zda se vrátí. Teď je Audi SQ7 zpět v plné polní.

Letos v září vejde v platnost nová emisní norma Euro 6d-TEMP, stejně jako projde dalšími úpravami měřící procedura WLTP. Od ledna 2020 navíc začnou postupně nabírat na obrátkách nové limity spotřeby resp. emisí CO2, se kterými si ovšem netykají dnes tolik oblíbená SUV příliš netykají. Benzinové motory, jenž jsou novou modlou namísto dieselů prosazovaných v posledních letech, ovšem spotřebovávají více paliva a tedy produkují více oxidu uhličitého než pohonné jednotky spalující motorovou naftu. Zejména Audi proto zavelelo k obratu.

Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku za posledních několik měsíců vyrukovala s nemalou rošádou, která se odehrála pod kapotou sportovních derivátů. Modely S4, S5, S6 a S7 totiž hromadně přepřáhly z benzinového třílitru na dieselový. Jízdní dynamika se tím sice poněkud zhoršila, ovšem po stránce emisí CO2 a spotřeby celá tato rodina zamířila dolů. Pro značku to znamená, že je snáze dokáže udržet při životě.

Že změna strategie je úplná, dokazuje i nejnovější krok Audi. Německá automobilka totiž vrátila do nabídky vrcholné provedení modelu Q7. Toto SUV se před nedávnem dočkalo svěžího kabátu, jenž přivedl do hry třeba novou čelní masku. Po stránce motorické pak sice byla řeč o dieselech, nicméně v obou případech šlo jen o třílitrový šestiválec. Tato pohonná jednotka se přitom dočkala mild-hybridní techniky, stejně jako třílitrový benzinový agregát. Na cokoliv většího ale nedošlo.

Stačilo ale chvíli počkat a ve faceliftované podobě se vrátilo i Audi SQ7, která automobilka vyřadila z nabídky loni. Také v tomto případě zde máme hlavně novou čelní masku, se kterou dorazily i nové přední a zadní světlomety. Mezi ty koncové se navíc nastěhovala nová metalická lišta, upraven pak byl i nárazník mezi koncovkami výfuku. Nového povrchu se dočkala venkovní zpětná zrcátka, s osvěžením je spojena i nabídka barev karoserie. Standardem jsou pak 20palcová litá kola, která jsou obuta do pneumatik o rozměru 285/45.

Za pětipaprskovými ráfky se skrývají již ve standardu opravdu mohutné brzdy, průměr kotoučů totiž narostl na 400 milimetrů vpředu a 370 mm vzadu. Svírat je přitom mohou černé nebo červené třmeny. Pokud vám to ovšem nestačí, je možné sáhnout po karbon-keramických kotoučích, kdy ty vpředu mají dokonce 420milimetrový průměr. Třmeny jsou přitom lakované antracitovou šedí.

Velké brzdné síly je třeba kvůli pohonné jednotce, kterou není nikdo jiný než důvěrně známý čtyřlitrový osmiválec, jenž se dočkal nejen podpory dvou klasických turbodmychadel, ale také elektrického kompresoru. Výkon tak narostl na 435 koní a točivý moment na 900 Nm, což stále stačí na titul nejsilnějšího dieselu montovaného do silničního osobního auta. Sprintu na stovku je pak otázkou 4,8 sekundy, maximálka činí 250 km/h a průměrná spotřeba 7,6-7,7 l/100 km.

Audi dodává, že vrcholné dieselové SUV lze objednávat již nyní, na první vozy si ovšem zákazníci budou muset vyčkat do září. Pětimístné provedení je na německém trhu k mání od 94 900 Eur (cca 2 422 790 Kč), sedmimístné pak od 96 420 Eur (2 461 600 Kč). České ceny se nejspíše příliš lišit nebudou, přičemž v případě zájmu byste si měli pospíšit. Jakkoliv se totiž jedná o novinku, která navíc páruje diesel s jistou hybridizací, věčně SQ7 v nabídce nebude. Jednoho dne totiž i jeho technika nebude pro EU dost čistá.


Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 1 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 01Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 2 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 02Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 3 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 03Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 4 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 04Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 5 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 05Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 6 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 06Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 7 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 07Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 8 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 08Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 9 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 09Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 10 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 10Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 11 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 11Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 12 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 12Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 13 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 13Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 14 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 14Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 15 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 15Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec - 16 - Audi SQ7 2019 prvni oficialni sada 16
Audi SQ7 opět počítá s čtyřlitrovým dieselovým osmiválcem, dvěma turby a elektrickým kompresorem. 435 koní se ale nově skrývá za modifikovanou čelní maskou

Zdroj: Audi

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama