Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy dorazilo první dostupné SUV-kupé, když už ji Škoda Kodiaq GT minula
24.5.2019 | Petr Prokopec
Musíte zamířit k některé k prémiových značek, pokud zatoužíte po SUV, které tvary své karoserie připomíná kupé. Škoda Kodiaq GT by to řešit mohla, ale neřeší, Renault Arkana je tomu alespoň o trochu blíž.
Obliba SUV nepřestává polevovat. Dle Nissanu sice tato móda brzy skončí, nicméně je otázkou, jestli se to skutečně stane. Pohled na prodeje tomu zatím nenasvědčuje, a tak stále více značek přichází se stále větším množstvím novinek. Výjimkou není ani Škoda, její nejzajímavější SUV si ale bohužel koupit nemůžete. Kodiaq GT je totiž k dispozici pouze na čínském trhu, přitom by šlo o prakticky o jediný vůz tohoto ražení z dílen mainstreamových značek. Alternativou budiž dnešní novinka, která sice zatím též nemíří do prodeje v České republice, k mání ale bude aspoň v Evropě.
Představit si můžeme nový Renault Arkana, který zcela nepokrytě čerpá inspiraci zejména u mnichovské X6 a X4, průkopníky SUV tohoto ražení. Oproti nim i Kodiaqu GT je ale francouzská novinka menší - Renault zatím nevyrukoval s podrobnou tiskovou zprávou, nicméně zmínil, že novinka bude měřit na délku 4,54 metru. Mnichovský i česko-čínský model jsou na tom o zhruba dvacet centimetrů lépe, Arkana je však poráží v jiném ohledu - pro ruské cesty navíc podstatnějším. Světlá výška francouzského vozu totiž narostla na 208 milimetrů, pročež je jedna z největších v segmentu. Renault k tomu navíc přihazuje velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu.
Novinka kromě toho dostala do vínku i platformu B0+, která vychází z architektury užívané Dacií Duster a Renaultem Kaptur. Počítat tedy můžeme s pohonem všech čtyř kol, s nímž bude spárován nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. Pohonná jednotka v tomto případě produkuje 150 koní a 250 Nm točivého momentu, jenž dostane na starosti automat X-Tronic. S touto převodovkou přitom průměrná spotřeba činí 7 l/100 km.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde nechybí multimediální systém Easy Link doplněný 8palcovým displejem. Technici měli minimalizovat vibrace a hluk přenášené do interiéru, o jakékoliv zbývající nevábné tóny by se pak měl postarat audio systém Bose. Značka dále již ve standardu počítá s ambientním podsvícením či klimatizací, kromě toho může řidič za pomoci technologie Multi-Sense volit mezi třemi jízdními režimy Eco, Sport a MySense.
Arkana je zároveň ideálně vybavena na nepříliš příznivé ruské počasí, neboť vyhřívaná jsou jak obě přední sedadla, tak i volant. Vzadu se pro změnu nachází podélně posuvná lavice, objem zavazadelníku lze tak navýšit ze standardních 508 litrů až na 1 333 litrů při sklopení opěradel. Bezpečnostní výbavu pak zastupuje třeba souprava kamer monitorujících okolí celého vozu, detekce aut ve slepém úhlu či parkovací senzory.
Tím jsme se dostali prakticky na konec tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že objednávkové knihy se otevřou letos v létě. Ceny jsou ovšem známé již nyní, tedy alespoň v případě zaváděcího modelu, který se dočkal nabušené výbavy Edition One. V kombinaci s pohonem předních kol je přitom Arkana k dispozici od 1 419 990 rublů (cca 510 460 Kč), při přepřáhnutí na čtyřkolku pak musíte zaplatit o 80 tisíc rublů (28 760 Kč) více. To je zajímavá nabídka a velmi bychom se divili, kdyby Renault Arkanu - nebo srovnatelný vůz jiného jména - nenabídl i ve zbytku Evropy. Jsme si docela jisti, že na něco jako dostupné SUV-kupé tu spousta lidí čeká.
Renault Arkana míří na ruský trh, posléze by v lehce obměněné formě měl být k dispozici také v Koreji
Zdroj: Renault
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23