Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy dorazilo první dostupné SUV-kupé, když už ji Škoda Kodiaq GT minula
24.5.2019 | Petr Prokopec
Musíte zamířit k některé k prémiových značek, pokud zatoužíte po SUV, které tvary své karoserie připomíná kupé. Škoda Kodiaq GT by to řešit mohla, ale neřeší, Renault Arkana je tomu alespoň o trochu blíž.
Obliba SUV nepřestává polevovat. Dle Nissanu sice tato móda brzy skončí, nicméně je otázkou, jestli se to skutečně stane. Pohled na prodeje tomu zatím nenasvědčuje, a tak stále více značek přichází se stále větším množstvím novinek. Výjimkou není ani Škoda, její nejzajímavější SUV si ale bohužel koupit nemůžete. Kodiaq GT je totiž k dispozici pouze na čínském trhu, přitom by šlo o prakticky o jediný vůz tohoto ražení z dílen mainstreamových značek. Alternativou budiž dnešní novinka, která sice zatím též nemíří do prodeje v České republice, k mání ale bude aspoň v Evropě.
Představit si můžeme nový Renault Arkana, který zcela nepokrytě čerpá inspiraci zejména u mnichovské X6 a X4, průkopníky SUV tohoto ražení. Oproti nim i Kodiaqu GT je ale francouzská novinka menší - Renault zatím nevyrukoval s podrobnou tiskovou zprávou, nicméně zmínil, že novinka bude měřit na délku 4,54 metru. Mnichovský i česko-čínský model jsou na tom o zhruba dvacet centimetrů lépe, Arkana je však poráží v jiném ohledu - pro ruské cesty navíc podstatnějším. Světlá výška francouzského vozu totiž narostla na 208 milimetrů, pročež je jedna z největších v segmentu. Renault k tomu navíc přihazuje velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu.
Novinka kromě toho dostala do vínku i platformu B0+, která vychází z architektury užívané Dacií Duster a Renaultem Kaptur. Počítat tedy můžeme s pohonem všech čtyř kol, s nímž bude spárován nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. Pohonná jednotka v tomto případě produkuje 150 koní a 250 Nm točivého momentu, jenž dostane na starosti automat X-Tronic. S touto převodovkou přitom průměrná spotřeba činí 7 l/100 km.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde nechybí multimediální systém Easy Link doplněný 8palcovým displejem. Technici měli minimalizovat vibrace a hluk přenášené do interiéru, o jakékoliv zbývající nevábné tóny by se pak měl postarat audio systém Bose. Značka dále již ve standardu počítá s ambientním podsvícením či klimatizací, kromě toho může řidič za pomoci technologie Multi-Sense volit mezi třemi jízdními režimy Eco, Sport a MySense.
Arkana je zároveň ideálně vybavena na nepříliš příznivé ruské počasí, neboť vyhřívaná jsou jak obě přední sedadla, tak i volant. Vzadu se pro změnu nachází podélně posuvná lavice, objem zavazadelníku lze tak navýšit ze standardních 508 litrů až na 1 333 litrů při sklopení opěradel. Bezpečnostní výbavu pak zastupuje třeba souprava kamer monitorujících okolí celého vozu, detekce aut ve slepém úhlu či parkovací senzory.
Tím jsme se dostali prakticky na konec tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že objednávkové knihy se otevřou letos v létě. Ceny jsou ovšem známé již nyní, tedy alespoň v případě zaváděcího modelu, který se dočkal nabušené výbavy Edition One. V kombinaci s pohonem předních kol je přitom Arkana k dispozici od 1 419 990 rublů (cca 510 460 Kč), při přepřáhnutí na čtyřkolku pak musíte zaplatit o 80 tisíc rublů (28 760 Kč) více. To je zajímavá nabídka a velmi bychom se divili, kdyby Renault Arkanu - nebo srovnatelný vůz jiného jména - nenabídl i ve zbytku Evropy. Jsme si docela jisti, že na něco jako dostupné SUV-kupé tu spousta lidí čeká.






































Renault Arkana míří na ruský trh, posléze by v lehce obměněné formě měl být k dispozici také v Koreji
Zdroj: Renault
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Drama v Silverstone: Nečekaným vítězem Bezzecchi na Aprilii včera 15:06
- Premiérové vítězství pro Sennu Agiuse, 7. Salač včera 13:10
- Moto3 vyhrál na Silverstone Rueda včera 12:00
- Překvapením warm upu Raul Fernandez včera 11:00
- Vítězem Sprintu opět Marquez, ale Alex 24.5.2025
Nejčtenější články
V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
27.4.2025Číňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
27.4.2025Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
27.4.2025Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
27.4.2025Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
27.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva