Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger Drag Pak není sada nálepek ke zdobení šestiválcové verze
1.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Drag Pak v tomto případě znamená, že ze sériového vozu zůstala snad jen karoserie; motor, převodovka i nápravy byly nahrazeny silnějšími.
Mopar, divize Chrysleru, představila Drag Pak pro Dodge Challenger modelového roku 2015. Jak vidno i z fotografií, není to zrovna balíček úprav, který by byl vhodný pro každodenní použití na veřejných silnicích - Drag Pak je určen, jak ostatně jméno napovídá, pro čtvrtmílové sprinty.
Tisková zpráva hovoří o tom, že základ pro stavbu tohoto testovacího vozu byl Challenger modelového roku 2015. Přední nárazník by odpovídal, ten s drobnými změnami pochází z Hellcatu - který už sám o sobě je vynikajícím náčiním na čtvrtmíli. Zadní světla a hlavně palubní deska však ukazují na Challenger modelového roku 2014 - a považujeme přinejmenším za pochybné, že by se Mopar mořil s výměnou palubovky, tím spíš za starší kus.
To však není tak podstatné, protože pod slupkou je to skoro úplně jiné auto. Například úpravy interiéru jsou dobře vidět i z přiloženého videa, přibyla tu spousta měřicího vybavení a také ochranná klec. Sedačky oproti tomu vypadají relativně obyčejně, i když v sérii má Challenger SRT či Hellcat sedadla odlišná, a to jak v modelových letech 2014, tak i 2015.
Hlavní změny se však odehrály pod kapotou. Sériový osmiválec Hemi udělal místo většímu, sedmilitrovému motoru, samozřejmě také s hemisférickými stropy spalovacích komor. Sedmilitr byl postaven jako závodní, tomu tedy také odpovídá jeho nastavení. Spolupracuje s ním automatická převodovka TorqueFlite série 727. Neznáme výkon motoru, ale tříkvalty série 727 Chrysler používá už od 60. let k motorům, které by jiné převodovky svou silou zničily, takže očekávejme pořádnou porci.
Také sériová litá kola se poroučela, čímž udělala místo 15" závodním kolům s 28" předními a 30" zadními slicky. Vepředu jsou zavěšena systémem K-member, který kromě více síly nabídne více místa pro olejovou vanu a svody motoru, a zadní náprava je tuhá čtyřprvková. Na obou koncích vozu najdeme závodní nastavitelné odpružení.
Jak je vidět i z popisku videa, není to hotový vůz. Dost možná také proto je postaven na modelovém roku 2014 - pro rok 2015 dostal Challenger v podstatě jen větší facelift, jinak to je stejné auto. Dodge po dokončení vývoje nabídne tento stroj k prodeji závodním týmům, objem produkce tedy bude závislý na jejich poptávce.
Novinka je k vidění na právě probíhajících závodek NHRA (National Hot Rod Association) U. S. Nationals na závodní dráze v Indianapolis. Ukazuje se tam však jen staticky, a to po boku Dodge Dart HEMI z roku 1968.











Dodge Challenger Drag Pak není šestiválec s pár nálepkami navíc, je to plnokrevný závodní stroj
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
dnesČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 6 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 9 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 11 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva