Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger Drag Pak není sada nálepek ke zdobení šestiválcové verze
1.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Drag Pak v tomto případě znamená, že ze sériového vozu zůstala snad jen karoserie; motor, převodovka i nápravy byly nahrazeny silnějšími.
Mopar, divize Chrysleru, představila Drag Pak pro Dodge Challenger modelového roku 2015. Jak vidno i z fotografií, není to zrovna balíček úprav, který by byl vhodný pro každodenní použití na veřejných silnicích - Drag Pak je určen, jak ostatně jméno napovídá, pro čtvrtmílové sprinty.
Tisková zpráva hovoří o tom, že základ pro stavbu tohoto testovacího vozu byl Challenger modelového roku 2015. Přední nárazník by odpovídal, ten s drobnými změnami pochází z Hellcatu - který už sám o sobě je vynikajícím náčiním na čtvrtmíli. Zadní světla a hlavně palubní deska však ukazují na Challenger modelového roku 2014 - a považujeme přinejmenším za pochybné, že by se Mopar mořil s výměnou palubovky, tím spíš za starší kus.
To však není tak podstatné, protože pod slupkou je to skoro úplně jiné auto. Například úpravy interiéru jsou dobře vidět i z přiloženého videa, přibyla tu spousta měřicího vybavení a také ochranná klec. Sedačky oproti tomu vypadají relativně obyčejně, i když v sérii má Challenger SRT či Hellcat sedadla odlišná, a to jak v modelových letech 2014, tak i 2015.
Hlavní změny se však odehrály pod kapotou. Sériový osmiválec Hemi udělal místo většímu, sedmilitrovému motoru, samozřejmě také s hemisférickými stropy spalovacích komor. Sedmilitr byl postaven jako závodní, tomu tedy také odpovídá jeho nastavení. Spolupracuje s ním automatická převodovka TorqueFlite série 727. Neznáme výkon motoru, ale tříkvalty série 727 Chrysler používá už od 60. let k motorům, které by jiné převodovky svou silou zničily, takže očekávejme pořádnou porci.
Také sériová litá kola se poroučela, čímž udělala místo 15" závodním kolům s 28" předními a 30" zadními slicky. Vepředu jsou zavěšena systémem K-member, který kromě více síly nabídne více místa pro olejovou vanu a svody motoru, a zadní náprava je tuhá čtyřprvková. Na obou koncích vozu najdeme závodní nastavitelné odpružení.
Jak je vidět i z popisku videa, není to hotový vůz. Dost možná také proto je postaven na modelovém roku 2014 - pro rok 2015 dostal Challenger v podstatě jen větší facelift, jinak to je stejné auto. Dodge po dokončení vývoje nabídne tento stroj k prodeji závodním týmům, objem produkce tedy bude závislý na jejich poptávce.
Novinka je k vidění na právě probíhajících závodek NHRA (National Hot Rod Association) U. S. Nationals na závodní dráze v Indianapolis. Ukazuje se tam však jen staticky, a to po boku Dodge Dart HEMI z roku 1968.











Dodge Challenger Drag Pak není šestiválec s pár nálepkami navíc, je to plnokrevný závodní stroj
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 33 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    