Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger Drag Pak není sada nálepek ke zdobení šestiválcové verze
1.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Drag Pak v tomto případě znamená, že ze sériového vozu zůstala snad jen karoserie; motor, převodovka i nápravy byly nahrazeny silnějšími.
Mopar, divize Chrysleru, představila Drag Pak pro Dodge Challenger modelového roku 2015. Jak vidno i z fotografií, není to zrovna balíček úprav, který by byl vhodný pro každodenní použití na veřejných silnicích - Drag Pak je určen, jak ostatně jméno napovídá, pro čtvrtmílové sprinty.
Tisková zpráva hovoří o tom, že základ pro stavbu tohoto testovacího vozu byl Challenger modelového roku 2015. Přední nárazník by odpovídal, ten s drobnými změnami pochází z Hellcatu - který už sám o sobě je vynikajícím náčiním na čtvrtmíli. Zadní světla a hlavně palubní deska však ukazují na Challenger modelového roku 2014 - a považujeme přinejmenším za pochybné, že by se Mopar mořil s výměnou palubovky, tím spíš za starší kus.
To však není tak podstatné, protože pod slupkou je to skoro úplně jiné auto. Například úpravy interiéru jsou dobře vidět i z přiloženého videa, přibyla tu spousta měřicího vybavení a také ochranná klec. Sedačky oproti tomu vypadají relativně obyčejně, i když v sérii má Challenger SRT či Hellcat sedadla odlišná, a to jak v modelových letech 2014, tak i 2015.
Hlavní změny se však odehrály pod kapotou. Sériový osmiválec Hemi udělal místo většímu, sedmilitrovému motoru, samozřejmě také s hemisférickými stropy spalovacích komor. Sedmilitr byl postaven jako závodní, tomu tedy také odpovídá jeho nastavení. Spolupracuje s ním automatická převodovka TorqueFlite série 727. Neznáme výkon motoru, ale tříkvalty série 727 Chrysler používá už od 60. let k motorům, které by jiné převodovky svou silou zničily, takže očekávejme pořádnou porci.
Také sériová litá kola se poroučela, čímž udělala místo 15" závodním kolům s 28" předními a 30" zadními slicky. Vepředu jsou zavěšena systémem K-member, který kromě více síly nabídne více místa pro olejovou vanu a svody motoru, a zadní náprava je tuhá čtyřprvková. Na obou koncích vozu najdeme závodní nastavitelné odpružení.
Jak je vidět i z popisku videa, není to hotový vůz. Dost možná také proto je postaven na modelovém roku 2014 - pro rok 2015 dostal Challenger v podstatě jen větší facelift, jinak to je stejné auto. Dodge po dokončení vývoje nabídne tento stroj k prodeji závodním týmům, objem produkce tedy bude závislý na jejich poptávce.
Novinka je k vidění na právě probíhajících závodek NHRA (National Hot Rod Association) U. S. Nationals na závodní dráze v Indianapolis. Ukazuje se tam však jen staticky, a to po boku Dodge Dart HEMI z roku 1968.
Dodge Challenger Drag Pak není šestiválec s pár nálepkami navíc, je to plnokrevný závodní stroj
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva