Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO-RS: nejrychlejší Donkervoort všech dob je silnější i lehčí
5.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka má lepší brzdy a odpružení, silnější motor a více karbonu pro snížení hmotnosti. Má ale co dokazovat, minulé D8 GTO-RS drželo rekord na Ringu.
O nizozemské automobilce Donkervoort není slyšet příliš často, ale když už ano, stojí to za to. A tohle je přesně ten případ - představuje model D8 GTO-RS, který má ohromný potenciál. Není to první vůz tohoto jména, ten se představil před 12 lety a v letech 2004 a 2006 stanovil rekordy Severní smyčky Nürburgringu mezi produkčními auty.
Nové D8 GTO-RS je podle výrobce „ultimátní D8 GTO” a vzhledem k tomu, že během posledních dvou let byl tento model značně modernizován, rozhodně to bude špičkový stroj. Dynamiku zatím neznáme, ale víme, že pod kapotou je 2,5l pětiválec Audi, který byl vylepšen pro vyšší výkon a lepší řidičský komfort, jak se dozvídáme z oficiálních materiálů. Bosch měl pro tento vůz speciálně vyvinout launch control.
Kromě toho dostalo D8 GTO-RS nové odpružení, širší rozchod kol a nový brzdový systém. Přední náprava tak prý má víc trakce. Upravený je také interiér, kde byla hlavně šetřena hmotnost, takže tu nacházíme víc karbonu. Tohle je také jedna z věcí, které mají zajistit, že D8 GTO-RS bude nejrychlejší Donkervoort všech dob.
Známe už i cenu - ta činí 151 173 Eur bez daní, u nás tedy téměř 4,1 milionu korun bez DPH. Tahle novinka má vzniknout ve 40 exemplářích a 21 z nich už prý bylo prodáno členům oficiálního klubu vlastníků vozů Donkervoort. Zbývá devatenáct a o autě už ví celý svět, takže máte-li zájem a smíříte-li se se vzhledem mimozemské mouchy, doporučujeme příliš neotálet.





Na první pohled to není moc poznat, ale tohle by měl být nejrychlejší Donkervoort všech dob
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 9 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 11 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva