Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Druhé nejdražší SUV světa se představilo do detailu, jeho česká cena je ohromující
30.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod kapotou má 565 koní ve svém interiéru luxus, který si nezadá ani s těmi nejprestižnějšími limuzínami. Stát může klidně až sedm milionů korun.
Jako nejdražší SUV světa je momentálně titulováno Bentley Bentayga. Do budoucna se sice situace změní, neboť na trůn dozajista vystoupá Rolls-Royce Cullinan, jeho příchod však můžeme očekávat až za několik měsíců. Do té doby musíme žít dle zavedených pořádků, Bentayga je tedy v dané kategorii nadále králem. Druhou příčku pak pro sebe s jistotou urval inovovaný Range Rover ve verzi SVAutobiography.
Luxusní britský křižník jsme vám mohli ukázat už v říjnu, automobilka však tehdy tiskovou zprávu i fotogalerii zaměřila hlavně na nové plug-in hybridní ústrojí. S tím ovšem nelze vrcholnou úroveň výbavy spárovat, místo toho máte k dispozici jen přeplňovaný pětilitrový osmiválec naladěný na 565 koní. Volit přitom lze mezi krátkým a dlouhým rozvorem, což ovlivní nejen dynamiku, ale logicky rovněž i cenu.
My si nejprve posvítíme na základ, tedy na provedení SVAutobiography Dynamic, které disponuje rozvorem 2 922 milimetrů. Po stránce jízdní dynamiky se přitom počítá se sprintem z klidu na stovku za 5,4 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena metou 225 km/h. To ovšem za předpokladu, že zůstanete u standardně dodávaných 21palcových litých kol, s dvaadvacítkami maximálka naroste na 250 km/h.
Vrcholná verze SVAutobiography je v rámci akcelerace o desetinu pomalejší, v případě nejvyšší rychlosti platí totéž, co u výše představeného modelu. Rozvor však u tohoto provedení narostl na 3 120 milimetrů, pročež lze počítat se základní cenou 5 785 978 Kč (kratší Range Rover 5,0 V8 je k mání od 4 841 936 Kč). Standardní výbava je nadmíru bohatá, stran oněch dvaadvacítek tak vlastně nic dalšího není třeba.
Abychom nemluvili jen tak obecně, můžeme dodat, že kromě 21palcových ráfků můžete v rámci exteriéru počítat s laserovými světlomety, u kratšího modelu pak rovněž s bodykitem divize SVO. Dovnitř se pro změnu v obou případech nastěhovala vyhřívaná a chlazená sedadla, jenž vpředu nabízejí masáž „lávovými kameny“. Vzadu pro změnu dostanete sedadla Executive Class, u prodloužené verze doplněná chladničkou.
Samozřejmostí jsou pak prvky jako audio systém Meridian, čtyřzónová klimatizace či souprava kamer monitorujících prostranství okolo celého vozu. Jak jsme tedy řekli, v podstatě není důvod pátrat v příplatkové výbavě, za ony dvaadvacítky přitom dáte v závislosti na zvoleném stylu zhruba 29 nebo 44 tisíc korun. Prémiový duální lak pak může váš koncový účet navýšit klidně i o 578 259 Kč.
Obdobným tempem můžete v utrácení pokračovat v interiéru, fajnovější čalounění totiž vychází na necelých 179 tisíc korun a za příležitostná pikniková sedadla vyklápějící se ze zavazadelníku dáte 207 152 Kč. Není tedy problém vyhnat u prodlouženého modelu koncovou cenu až na sedm milionů korun, díky čemuž vedle vás i základní Bentley Bentayga rázem bude vypadat chudě. Ovšem jen to, také ono nabízí nepřeberné množství ještě dražších příplatků...









 Vrcholný Range Rover SVAutobiography se ukázal naživo v Los Angeles...









 
...i na nových oficiálních fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 7 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
 Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
 Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
 Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
 Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
 Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
 - BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    