Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi
27.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Silueta je k nerozeznání od prvního Mustangu Fastback, pod kapotou ale pracuje moderní V8 z Corvette ZR1. Seznamte se s Equusem Bass 770.
Americká firma Equus Automotive pustila do světa svůj poslední model Equus Bass 770 a pro milovníky ať už starých, či moderních muscle cars je to v podstatě ráj na zemi. Je tedy nutno říct, že design není moc originální - kombinuje původní Ford Mustang Fastback se špetkou Challengeru a Chargeru od Dodge, ale i tak vypadá zajímavě.
Pod slupkou z hliníku a karbonu je šasí, které kombinuje trubkový rám s hliníkovou vanou a vypadá tak trochu jako kostra závodního auta, než něco, co má jezdit po silnicích. Torzní tuhost je pochopitelně velmi dobrá a celé auto váží 1 651 kg, což s délkou 4 927 mm a šířkou 1 934 mm není až tak moc.
Osmiválcový motor pochází od Chevroletu a kompresor z objemu 6,2 litru (tedy 8 x 770 ccm, asi pochopíte, proč to zmiňujeme) doluje 640 koní a 819 Nm. Tato síla putuje na zadní kola přes dvouspojkovou manuální převodovku o šesti stupních, umístěnou vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Ke zrychlení na stovku Bassu stačí 3,4 s a zvládne až 320 km/h.
Z této rychlosti vás zastaví brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vepředu a čtyřpístkovými vzadu. O kvalitní filtrování nerovností se stará odpružení Magnetic Selective Ride Control. Samozřejmostí jsou také stabilizační systémy, kontrola trakce a ABS.
Interiér pojme čtyři cestující, ale ti vzadu nejspíš nebudou nadšeni prostorem. I oni však budou obklopeni kvalitní kůží. Výbava zahrnuje navigaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, audiosystém apod. Zajímavá je však přístrojová deska - čísla na dvou hlavních budících jsou vyfrézovaná přímo do hliníkových prstenců.
Pokud si říkáte, že tohle všechno musí taky mít patřičně vysokou cenovku, pak máte pravdu - Equus chce za Bass 770 čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,7 milionu korun. Pokud byste si ale přáli svůj Bass mít luxusnější nebo naopak extra odlehčený, třeba kvůli závodění, designér Equus Automotive vám sestaví auto přesně podle vašeho přání. Tady cena začíná u 300 tisíc dolarů, tedy asi 5,6 milionu korun, a fantazii se meze nekladou. V každém případě dostanete něco, co na silnici v rukou někoho jiného jen tak nepotkáte...



















Equus Bass 770: silueta Mustangu a 640 koní pod kapotou. Není to ale zadarmo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
před 10 hodinamiŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejčtenější články
Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24.5.2025Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
25.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva