Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný VW Passat kombi nezvládl losí test, předvedl velmi neobvyklé chování
16.12.2019 | Petr Miler
Dnes v podstatě jediné opravdu populární auto střední třídy od neprémiové značky je žádané hlavně díky tomu, že máloco dělá špatně. Losí test ale po faceliftu zjevně nezvládá.
Volkswagen Passat je tak trochu zázrak. Zatímco všechna ostatní auta střední třídy, která si neříkají Audi, BMW nebo Mercedes, v posledních letech silně strádají, Passat si i v době všeobjímající obliby SUV a relativní dostupnosti modelů značek drží velmi slušná prodejní čísla. Ani jemu se nevyhnul odliv zákazníků, ale považte sami - zatímco třeba takový Ford Mondeo v roce 1997 Passat dokonce překonával a řadu dalších let mu šel po krku, loni s necelými 50 tisíci prodanými vozy nebyl ani na třetině počtu kupců, které v Evropě oslovil „pašík”.
V tu chvíli se ale jedna z ikon Volkswagenu nacházela již v pokročilé fázi svého životního cyklu. Aby VW zastavil odliv klientely nadělil vozu facelift, který zatím prodeje nespasil, ale po sešupu v každém z letošních měsíců prodeje Passatu v září a říjnu konečně zamířily vzhůru. Ptáte se nyní, co mohl falicelift na autě změnit krom přepudrovaného nosu a modifikovaného interiéru? Zjevně toho bude víc, jak naznačuje test španělských kolegů z km77.
Ti tradičně podrobují auta tzv. losím testům, kdy se s každým vozem snaží vejít do standardizovaného prostoru vymezeného kužely snaží vejít v rychlosti 77 km/h. A buď uspějí, tak rychlost zvyšují, nebo neuspějí, tak ji postupně snižují. Co museli dělat v případě faceliftovaného Passatu, už asi tušíte.
Jeho chování v testu bylo tak divoké, že výsledek pokusu v 77 km/h ani nevidíme a nechceme domýšlet, co se mohlo přihodit. I v 76 km/h se ale Passat Variant 2020 choval dostatečně mizerně na to, abychom mohli říci, že tento test jednoduše nezvládá. Ani v 74 km/h se nemohl vejít do mezi kužely a až snížení rychlosti na 73 km/h vedlo k úspěchu. To je jedním slovem mizérie, třeba konkurenční Peugeot 508 bez větších potíží bodoval v oněch 77 km/h. A jsou auta, která losí test zvládají i v rychlostech přes 80 km/h, tedy klidně i o 10 km/h rychleji než Passat.
Co se tedy přesně stalo? Podívejte se na to sami a divte se, chování auta je velmi neobvyklé. Zatímco jiné vozy této koncepce vídáme selhávat v podobných testech kvůli výrazné nedotáčivosti, Passat je skoro nekontrolovatelně přetáčivý. A to se zapnutým ESP, samozřejmě. Při vyhýbacím manévru je tak rozevlátý, že se při prvním vyhnutí div neotočí kolem své osy a setrvačnosti v něm zbývá dál tolik, že v přetáčivém smyku porazí i kuželky při simulovaném návratu do vlastního pruhu. To je fascinující.
Nadšeným řidičům může být toto chování sympatické (a pozdější slalom ukazuje, že má své výhody, v tom je auto jen chváleno), jenže kolik takových lidí je? Ostatní budou reakcí auta na prudký vyhýbací manévr spíše vyděšeni, přetáčivé chování se dnes nenosí. Rozhodně ne u masově vyráběné předokolky s relativně lehkým benzinovým motorem na přídi.
Jsme zvědavi, jak na výsledek zareaguje Volkswagen, zatím platí, že Passat Variant se s faliceliftem stal zjevně divočejším druhem, v dobrém i zlém. V případě losího testu z pohledu běžného zákazníka rozhodně ve zlém.
Chování inovovaného Passatu v losím testu je hodně divoké, ani v 76 km/h ho zdaleka nezvládá
Až snížení rychlosti na 73 km/h pomůže
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva