Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faday Future FFZERO1 je elektrický Batmobil. Má 1 000 koní, jede 320 km/h
5.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Od bývalých zaměstnanců Tesly a tvůrce BMW i8 dorazil sporťák, který zvládne stovku pod 3 sekundy. V sérii ale čekejme něco docela jiného.
Značku Faraday Future zná nejspíše jen málokdo. To není až tak překvapivé, přeci jen společnost byla zformována před pouhými 18 měsíci a teprve před pár dny oznámila, že hodlá na veletrhu elektroniky CES 2016 v Las Vegas odhalit koncept, který by měl konkurovat modelům Tesly. Každý v tu chvíli očekával příchod sedanu či SUV, v Kalifornii se ovšem rozhodli šokovat svět. Namísto rivala pro Model S či Model X si totiž můžeme představit jednomístný sporťák FFZERO1, který v mnohém připomíná virtuální koncepty Vision stvořené pro hru Gran Turismo.
Hodně odvážná vizáž ovšem není až takovým překvapením ve chvíli, kdy zabrousíme ke jménu designéra. Richard Kim je totiž zakládajícím členem divize BMW i a na svědomí má modely i3 a i8. Jako jediný je přitom spojen s jinou automobilkou než Teslou, neboť všichni ostatní členové vedení Faraday Future dříve zastávali funkce právě u zmíněné automobilky. Nyní věří, že dokážou redefinovat segment, k čemuž jim má dopomoci nejen hodně odvážný design, ale také elektrické technologie a autonomní řízení.
Sériovou verzi konceptu FFZERO1 ovšem nová značka nechystá, podle ní má studie sporťáku pouze předznamenávat první produkční model, který by měl dorazit do dvou let. Je přitom sporné, co můžeme v jeho případě očekávat, zvláště v rámci pohonného ústrojí. Koncept totiž dostal do vínku čtyři elektromotory (každý je umístěn v jednom kole), které dohromady produkují přes 1 000 koní. S tímto výkonem zvládne FFZERO1 zrychlit z klidu na stovku, respektive na 96 km/h, za méně než tři sekundy a maximálně se rozjede na 320 km/h.
Pod karbon-kompozitní karoserií najdeme unikátní platformu Variable Platform Architecture, která počítá s usazením baterií uprostřed. Díky tomu může produkční model počítat s pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol - záviset nejspíše vždy bude hlavně na počtu použitých elektromotorů. Nic bližšího aktuálně značka o technice nezmiňuje, otazníky se proto vznáší okolo hmotnosti, dojezdu či kapacity samotných baterií a doby dobíjení. Zmínit tak můžeme již jen funkci autonomního řízení, ani v jejím případě ale nejsou známy podrobnosti.
Od techniky se tedy můžeme přesunout do kabiny, kde je řidič usazen v 45stupňovém sklonu, což má napomáhat oběhu krve i navyšovat pohodlí. Veškeré funkce přitom ovládá skrze smartphone usazený ve středu volantu. Tím nám dostupné informace končí, více bychom se ovšem měli dozvědět v řádu dnů, neboť naživo bude koncept FFZERO1 odhalen teprve zítra.



















Faraday Future FFZERO1 je jednomístným sporťákem, který do vínku dostal více než 1 000 koní. Sériová verze by však měla být mnohem méně futuristická a více praktická
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Opravdu „americkej kýbl” překoná absolutní rekord Nürburgringu? Dlouholetý technik GM říká, že ano, jen jinak, než si myslíte
před 2 hodinamiDevastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
před 3 hodinamiŠkoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva