Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h

(+ video) Tohle není Veyron, ale něco mnohem agresivnějšího. Německý supersport má nejen vyšší výkon, ale také poloviční hmotnost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h

5.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Tohle není Veyron, ale něco mnohem agresivnějšího. Německý supersport má nejen vyšší výkon, ale také poloviční hmotnost.

V posledních měsících se s velkým zájmem věnujeme nejrůznějším „šílenostem“, které by si fanda čtyř kol mohl pořídit. Jsou to především nejnovější hypersportovní bolidy typu LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder, často však začínáme díky zajímavým nabídkám sklouzávat i do světa Formule 1, která by zmíněné modely na okruhu pravděpodobně dala k svačině. Jediným problémem je, že s monopostem F1 nemůžete na silnici. Teď se ukázalo, že řešení existuje a že ho navíc neprodávají ani daleko.

Řeč je o německé společnosti M-racing Fahlke KFZ-Technik und Prototypenentwicklung původem z Buchholzu, která již léta vyrábí závodní vozy a vyvíjí s nimi související technologie. Ta také v roce 2009 na autosalonu v Essenu představila svůj první model pro silniční použití s názvem Larea GT1 S7 a od té doby vyvíjí další evoluční kusy, které jsou dostupné jen omezenému množství zákazníků. Nevíme, jakým způsobem probíhá jejich selekce, ale jsme si jistí, že bychom účastí v této skupince rozhodně nepohrdli.

Fahlke totiž právě vypouští do světla novou Lareu GT1 S12, jíž nelze říkat jinak než šílený maniak, protože na silnici zřejmě nepotkáte nic drsnějšího, ani kdybyste měli tu čest s nejsilnějším a nejlehčím Veyronem. Ten totiž bude v konfrontaci s touhle německou raketou vypadat jako navoněná dámička chodící v botech na jehlách. Posuďte sami. GT1 S12 je necelých 4,54 metru dlouhá, dva metry široká a ani ne 1,1 metru vysoká placka s karbonovou karoserií, macatým difuzorem a obřím stavitelným spoilerem na zádi, která v útrobách vozí 7,2litrový vidlicový osmiválec dopovaný kompresorem.

Výkon dosahuje na těžko představitelných 1 260 koní a maximální točivý moment na 1 600 Nm, ovšem při hmotnosti pouhých 980 kilogramů. To znamená brutální poměr 1 286 koní na tunu, což je podstatně lepší hodnota než u Koenigseggu One:1. Stejně jako předchozí verze GT1, je i ta poslední vybavena robustním karbonovým monokokem s chrom-molybdenovými příhradovými rámy a v interiéru najdeme jen to nejnutnější - například klec s homologací FIA. Přenosem výkonu na zadní osmnáctipalcová kovaná kola o šíři pneumatik 335 milimetrů se zabývá šestistupňová manuální převodovka a diferenciál s omezenou svorností, o deceleraci se starají karbon-keramické brzdy Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi vzadu.

Ano, Larea je ve výsledku skutečně extrémním řidičským nástrojem. Z klidu na stokilometrovou rychlost vás katapultuje během dvou sekund a na dvojnásobku už je za další tři vteřiny. Pokud nakonec nevyměknete, rozjede se s vámi daleko za hranici 400 km/h, konkrétněji se hovoří až o 430 km/h. Pokud je to na vás trošku moc - a že bychom se ani nedivili - pak se u Fahlke dají pořídit také verze s atmosférickým motorem o nižších paramertech, nebo jen trochu méně zabijácké kreace přeplňované verze. Bavíme se přitom o minimálním výkonu 550 koní (varianta S7) s maximálkou 349 km/h, dále o S9 Evo (720 koní) či S10 (1 004 koní a 1 400 Nm), kterou si můžete prohlédnout na přiloženém videu. Tohle je zkrátka čistokrevný závoďák na silnice…


Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 1 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 dalsi 01Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 2 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 dalsi 02Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 3 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 dalsi 03Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 4 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 01Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 5 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 02Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 6 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 03Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 7 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 04Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 8 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 05Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 9 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 06Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 10 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 07Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 11 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 08Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 12 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 09Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 13 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 10Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 14 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 11Fahlke Larea GT1 S12: maniak má 1 260 koní na 980 kg, jede až 430 km/h - 15 - Fahlke Larea GT1 S12 2014 12
Fahlke Larea GT1 S12 má dost slušné parametry na to, aby vládl všem okruhům mezi automobily se silniční homologací. Oproti Radicalu má uzavřenou kabinu, což je jeho devízou. V přípravě jsou prý ovšem ještě brutálnější motorizace s výkonem 1 400 koní

Fahlke Larea GT1 S10

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.