Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Challenge Evoluzione: do nového roku s obřím zadním křídlem
12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciál pro amatérské závodníky dostal lehčí modifikaci, bez níž by příští rok nemohl na startovní rošt. Pod kapotou ale nadále kluše 570 koní.
Za volant závodního speciálu by se chtěl posadit zřejmě každý motorista. Řadě se to alespoň nakrátko povede, přičemž pro ty majetnější se nejedná jen o pár sekund. Prakticky každá sportovní značka totiž v posledních letech pořádá vlastní závodní sérii, kde není nutná superlicence nebo slavní příbuzní, nýbrž pořádně tučné bankovní konto. Jednou z těch nejslavnějších je Ferrari Challenge, ve které se momentálně závodí s derivátem modelu 458.
Pro sezónu 2014 byl tento Vzpínající se koník přepracován na specifikaci nazvanou Challenge Evoluzione, která se oproti předchůdci pyšní mohutným zadním křídlem. To by mělo přidávat na přítlaku, s nímž přichází mnohem větší jistota v zatáčkách. A tedy zlepšení časů na jedno kolo, ačkoliv žádné konkrétní údaje Ferrari prozatím nezveřejnilo.
Dá se ovšem předpokládat, že zákazníci pozvaní na slavnostní předváděčku na okruhu Mugello budou vědět více. Přece jen, cena okruhového speciálu sahá do vyšších sfér než u standardního Ferrari 458, a proto je lepší informovanost cílové klientely na místě. Zvláště, když nic jiného než verze Evoluzione nebude příští rok připuštěna na startovní rošt.
Z prvních snímků se zdá, že zadní křídlo je pomalu jediným novým prvkem. Pod kapotou má totiž svou práci i nadále odvádět 4,5litrový osmiválec vyladěný na 570 koní. Pro dosavadní majitele verze 458 Challenge tak přepracování na nový model zřejmě nebude náročné.


Ferrari 458 Challenge Evoluzione dostalo do nového roku mohutné zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 4 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před hodinou
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 2 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 4 hodinami
Šéf Fordu přiznal, že se automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to radši přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
