Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari odtajnilo svou budoucnost. SUV je jistotou, dostane vážně zvláštní jméno
19.9.2018 | Petr Prokopec
Ferrari oficiálně odhalilo své poslední novinky, nezůstalo ale jen u toho. Možná ještě zajímavěji promluvilo o své budoucnosti plné hybridů, SUV a dalších pro něj dnes neobvyklých věcí.
Co jsme včera nakousli, to dnes musíme dojíst. Jinými slovy zde máme oficiální představení nových limitovaných Ferrari Monza SP1 a Monza SP2. Automobilka souběžně s nimi odhalila také novou produktovou řadu Icona Line, jejíž jsou součástí. Znamená to tedy, že do budoucna se s vozy, jejichž vzhled byl inspirován legendami minulosti, ovšem které pohání moderní technika, budeme setkávat daleko častěji.
O budoucnosti ale až za moment, nyní se pojďme věnovat přítomnosti. Konkrétně pak oběma roadsterům, jimž stály dle automobilky inspirací klasické závodní barchetty jako třeba Ferrari 166 MM z roku 1948. Vzhled obou novinek je přitom podobný, nicméně Monza SP1 kráčí mnohem „nekompromisnější“ cestou. Její majitelé prý mohou očekávat „opravdu unikátní zážitky za volantem“, s čímž při pohledu na extravagantní vzhled lze souhlasit.
Oba vozy měří 4 657 milimetrů na délku, 1 996 mm na šířku a 1 155 na výšku. Monza SP1 je přitom striktně jednomístná, pod krytem na straně spolujezdce tedy nenajdete ani nouzové sedadlo. Veškeré ovládací prvky byly proto soustředěny nalevo, kde je najdeme na karbonových panelech. Ferrari přitom uhlíková vlákna využilo měrou vrchovatou, proto se hmotnost 1 500 kg zdá vysoká. Je ale třeba si uvědomit, že jde o skalpovanou 812, což je na poměry Ferrari velké a těžké auto. Automobilky u něj uvádí hmotnost 1 630 kg, přesto by asi bylo oprávněné očekávat, že rozdíl bude větší.
Monza SP2 oproti tomu nabízí dvoumístný kokpit a tedy i dva „hrby“ za sedačkami. Kromě toho tu máme malá plexiskla, která si automobilka nechala patentovat pod názvem Virtual Wind Shield. Jakkoliv přitom na to ony drobné kryty nevypadají, zaručit mají dostatečný komfort u řidiče i spolujezdce. Společně s druhou sedačkou a „hrbem“ se pak starají o navýšení hmotnosti o 20 kg.
Pokud nahlédneme pod puristický design a především pak pod přední kapotu, můžeme se seznámit s nejvýkonnějším atmosférickým motorem, jaký kdy v Maranellu vznikl. Dvanáctiválec o 6,5litrovém objemu produkuje 810 koní a 719 Nm točivého momentu, což má zaručit sprint na stovku za 2,9 sekundy a na dvoustovku za 7,9 s. Nejvyšší rychlost pak přesahuje 300 km/h.
O spotřebě se Ferrari momentálně nezmiňuje, ani jeden exemplář ještě nebyl homologován. Automobilka rovněž neuvedla ani cenu či počet kusů, nicméně podle neoficiální šeptandy ze zákulisí si bude moci Monzu SP1 a SP2 pořídit pouze 200 nejvěrnějších klientů za více než 86 milionů korun a všechny prý už mají své kupce. Jsme zvědavi, zda mezi nimi bude i David Lee, který novinky předčasně „propálil“ na Instagramu.
Dodat lze snad již jen tolik, že oba modely dostanou speciální dveře, u kterých se směrem vzhůru otevírá pouze horní část. Nastupování tedy asi nebude snadné, leč jistě stylové. Působivé přitom je, že jak Monza SP1, tak i dvoumístná Monza SP2 jsou uzpůsobeny pro silniční provoz, vybrání pro registrační značku na zádi tu tedy rozhodně není jen náhodou.
Od extravagantních speciálek se můžeme k budoucnosti, která je skutečně zajímavá, třebaže skalním příznivcům značky asi nepřijde moc růžová. Ferrari se totiž hodlá nemalou měrou zapojit do hybridního proudu. Do roku 2022 tedy bude zhruba 60 procent nabídky kromě spalovacího agregátu mít rovněž elektromotor. Automobilka přitom slibuje, že i hybridy budou zábavné na řízení.
Konkrétní modely v souvislosti s hybridizací zmíněny nebyly, jedno upřesnění přesto padlo - týká se nástupce modelové řady 488, která oproti předchozímu Ferrari 458 přesedlala na turbomotor. Do roku 2021 ji ovšem čeká další rošáda, právě zde totiž na hybridizaci dojde stoprocentně a navíc u všech osmiválcových variant.
Kromě motorů V8 budou zachovány i dvanáctiválce, k nim přibude i zcela nová rodina šestiválcových pohonných jednotek. V jejich případě se počítá jak s přeplňováním, tak s elektromotorem. Dočkat bychom se měli nulové prodlevy po sešlápnutí plynového pedálu, v případě vrcholných turbohybridních agregátů pak s výkonem atakujícím až 300 koní na litr objemu.
Další detaily naleznete přímo v přiložených obrázcích z prezentace, mezi nimiž najdete i zmínku o prvním SUV značky. I když jej Ferrari tituluje jako FUV, půjde nanejvýš o spíše crossover mezi SUV a vozem kategorie Gran Turismo. Nejzajímavější je ale odhalení jeho jména, bude si říkat Purosangue. To je skutečně zvláštní volba, neboť v italštině znamená Čistá krev. Pod takovým označením bychom si představili něco jako tunové kupé s atmosférickým motorem a manuální převodovkou než auto, které obrátí tradice Ferrari naruby. Ale tak už funguje moderní marketing.
Pochopitelně, auto má mít silniční než terénní využití, nic jiného ani nešlo čekat. A že v jeho případě dojde hlavně na hybridní pohon s turbomotorem, automat a pohon 4x4, je už dnes na beton.
Automobilka načrtla své plány do roku 2022 překvapivě konkrétně
Plně ale odhalila jen modely Ferrari Monza SP1 a SP2. Vypadají opravdu extravagantně, překvapivě mohou se svými 810 koňmi i na silnici
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva