Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari z ničeho nic představilo úplně nový model. Seznamte se s Portofinem
23.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádné avízo, žádné upoutávky, žádné postupné odhalování. Italové z jedné vody načisto vytáhli zbrusu nový základní model. A je to tedy základ!
Je to možná k nevíře, ale Ferrari California T, tedy první model značky s novým přeplňovaným osmiválcem, bylo představeno již před více než třemi lety. Jelikož přitom italská automobilka povětšinou u svých aut sahá po osmiletém životním cyklu, mohli bychom pomalu začít pomýšlet na příchod zcela nové generace. California T je totiž navzdory zcela nové pohonné jednotce pouze faceliftem základního modelu Ferrari, se kterým značka vyrukovala již v roce 2008.
Na smršť upoutávek, jenž by předcházely kupříkladu listopadovému debutu na autosalonu v Los Angeles, ale rovnou zapomeňte. Nástupce Ferrari California se totiž překvapivě představí již za pár týdnů ve Frankfurtu. A co více, italská automobilka nám jej aktuálně ukázala rovnou celý, byť zatím jen virtuálně. Ale bez varování, bez jakýchkoliv předchozích avíz. Dámy a pánové, přivítejme tedy zcela nové Ferrari Portofino.
Vůz je pojmenován dle jednoho z italských měst, přičemž Portofino se dle automobilky během let stalo symbolem elegance, sportovnosti a luxusu. Obdobně máme smýšlet také o samotném osmiválcovém modelu, který na ono město odkazuje i specifickým odstínem červeného laku zvaným Rosso Portofino. Vůči předchozímu Ferrari California T přitom má být výrazně lehčí, konkrétní hmotnost však značka nezveřejnila.
Neznámý je momentálně i rozvor mezi nápravami, dle Ferrari má ovšem Portofino užívat zcela nové odhlehčené hliníkové šasí. Oproti předchůdci pak narostlo do délky (z 4 570 na 4 586 milimetrů) i šířky (z 1 910 na 1 938 mm), výška ovšem poklesla (z 1 322 na 1 310 mm). Automobilka se přitom vůz snažila stylizovat jako fastback, pročež vůz vypadá působivě s nataženou i staženou střechou.
Zejména při pohledu na čelní partie je přitom evidentní, že designové centrum značky čerpalo nemalou inspiraci z nedávných novinek 812 Superfast a GTC4Lusso. Vzadu byl pro změnu důraz kladen na zvětšení zavazadelníku. Jeho objem však již opět zůstává tajemstvím, stejně jako nemůžeme zatím blíže přiblížit onen skládací hardtop. Má však být lehčí a ovladatelný i za jízdy.
Raději se proto přesuneme pod kapotu, kde již žádné nejasnosti nejsou. I nadále zde totiž trůní 3,9litrový osmiválec twin-turbo, nově však profituje z jiných pístů, hřídelí a přepracovaného sání. Jiné jsou také svody výfuku, jenž mají zredukovat prodlevu turba. Vše pak uzavírá přepracovaný systém Variable Boost Management, který pro každý stupeň upravuje dodávku výkonu.
Tyto změny přispěly k nárůstu výkonu na 590 koní a točivého momentu na 760 Nm (dostupného v pásmu 3 000 až 5 250 otáček), stejně jako se proměnila jízdní dynamika. Zrychlení z klidu na stovku totiž Portofino zvládá již za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 320 km/h. Zmínit pak můžeme i spotřebu a emise CO2, jenž byly vypočítány na 10,5 l/100 km a 245 g/km.
Tím nám ale novinky nekončí, další výraznou technickou inovací oproti Ferrari California T je příchod elektronického zadního diferenciálu třetí generace. Dorazil také elektrický posilovač řízení, magnetoreologické tlumiče se dočkaly přepracování a jsou efektivnější než kdy předtím. Sníženy jsou tak náklony karoserie, přičemž vůz má nabídnout jak lepší stabilitu, tak vyšší komfort.
Ve finále zabrousíme ještě do interiéru, kde najdeme nový volant (stejný jako v modelech 812 Superfast a GTC4Lusso), přední sedadla s přepracovanou zadní částí navyšující prostor pro nohy cestujících ve druhé řadě a stavitelná v 18 směrech či 10,2palcový dotykový displej. Nový je i systém klimatizace a dorazil i větrný deflektor, který při jízdě „nahoře bez“ snižuje hluk uvnitř o 30 %.
Tím nám prozatím uvolněné informace končí, další Ferrari dozajista vybalí ve Frankfurtu. Následně pak můžeme očekávat ještě řadu videí, které budou předcházet uvedení vozu na trh a jenž nám dopodrobna zmapují jak posílený motor, tak i přepracovaný podvozek.







Toto je nový základní model Ferrari. Za ořezávátko ale nové kupé-kabriolet Portofino nepovažujme, jeho přeplňovaný osmiválec produkuje 590 koní, jenž stačí ke sprintu na stovku za 3,5 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha