Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari z ničeho nic představilo úplně nový model. Seznamte se s Portofinem
23.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádné avízo, žádné upoutávky, žádné postupné odhalování. Italové z jedné vody načisto vytáhli zbrusu nový základní model. A je to tedy základ!
Je to možná k nevíře, ale Ferrari California T, tedy první model značky s novým přeplňovaným osmiválcem, bylo představeno již před více než třemi lety. Jelikož přitom italská automobilka povětšinou u svých aut sahá po osmiletém životním cyklu, mohli bychom pomalu začít pomýšlet na příchod zcela nové generace. California T je totiž navzdory zcela nové pohonné jednotce pouze faceliftem základního modelu Ferrari, se kterým značka vyrukovala již v roce 2008.
Na smršť upoutávek, jenž by předcházely kupříkladu listopadovému debutu na autosalonu v Los Angeles, ale rovnou zapomeňte. Nástupce Ferrari California se totiž překvapivě představí již za pár týdnů ve Frankfurtu. A co více, italská automobilka nám jej aktuálně ukázala rovnou celý, byť zatím jen virtuálně. Ale bez varování, bez jakýchkoliv předchozích avíz. Dámy a pánové, přivítejme tedy zcela nové Ferrari Portofino.
Vůz je pojmenován dle jednoho z italských měst, přičemž Portofino se dle automobilky během let stalo symbolem elegance, sportovnosti a luxusu. Obdobně máme smýšlet také o samotném osmiválcovém modelu, který na ono město odkazuje i specifickým odstínem červeného laku zvaným Rosso Portofino. Vůči předchozímu Ferrari California T přitom má být výrazně lehčí, konkrétní hmotnost však značka nezveřejnila.
Neznámý je momentálně i rozvor mezi nápravami, dle Ferrari má ovšem Portofino užívat zcela nové odhlehčené hliníkové šasí. Oproti předchůdci pak narostlo do délky (z 4 570 na 4 586 milimetrů) i šířky (z 1 910 na 1 938 mm), výška ovšem poklesla (z 1 322 na 1 310 mm). Automobilka se přitom vůz snažila stylizovat jako fastback, pročež vůz vypadá působivě s nataženou i staženou střechou.
Zejména při pohledu na čelní partie je přitom evidentní, že designové centrum značky čerpalo nemalou inspiraci z nedávných novinek 812 Superfast a GTC4Lusso. Vzadu byl pro změnu důraz kladen na zvětšení zavazadelníku. Jeho objem však již opět zůstává tajemstvím, stejně jako nemůžeme zatím blíže přiblížit onen skládací hardtop. Má však být lehčí a ovladatelný i za jízdy.
Raději se proto přesuneme pod kapotu, kde již žádné nejasnosti nejsou. I nadále zde totiž trůní 3,9litrový osmiválec twin-turbo, nově však profituje z jiných pístů, hřídelí a přepracovaného sání. Jiné jsou také svody výfuku, jenž mají zredukovat prodlevu turba. Vše pak uzavírá přepracovaný systém Variable Boost Management, který pro každý stupeň upravuje dodávku výkonu.
Tyto změny přispěly k nárůstu výkonu na 590 koní a točivého momentu na 760 Nm (dostupného v pásmu 3 000 až 5 250 otáček), stejně jako se proměnila jízdní dynamika. Zrychlení z klidu na stovku totiž Portofino zvládá již za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 320 km/h. Zmínit pak můžeme i spotřebu a emise CO2, jenž byly vypočítány na 10,5 l/100 km a 245 g/km.
Tím nám ale novinky nekončí, další výraznou technickou inovací oproti Ferrari California T je příchod elektronického zadního diferenciálu třetí generace. Dorazil také elektrický posilovač řízení, magnetoreologické tlumiče se dočkaly přepracování a jsou efektivnější než kdy předtím. Sníženy jsou tak náklony karoserie, přičemž vůz má nabídnout jak lepší stabilitu, tak vyšší komfort.
Ve finále zabrousíme ještě do interiéru, kde najdeme nový volant (stejný jako v modelech 812 Superfast a GTC4Lusso), přední sedadla s přepracovanou zadní částí navyšující prostor pro nohy cestujících ve druhé řadě a stavitelná v 18 směrech či 10,2palcový dotykový displej. Nový je i systém klimatizace a dorazil i větrný deflektor, který při jízdě „nahoře bez“ snižuje hluk uvnitř o 30 %.
Tím nám prozatím uvolněné informace končí, další Ferrari dozajista vybalí ve Frankfurtu. Následně pak můžeme očekávat ještě řadu videí, které budou předcházet uvedení vozu na trh a jenž nám dopodrobna zmapují jak posílený motor, tak i přepracovaný podvozek.







Toto je nový základní model Ferrari. Za ořezávátko ale nové kupé-kabriolet Portofino nepovažujme, jeho přeplňovaný osmiválec produkuje 590 koní, jenž stačí ke sprintu na stovku za 3,5 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nejnovější články
Obousměrné nabíjení je další utopická představa přínosu elektrických aut, vědci zkoumali jeho dopad na baterie
včeraŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včeraEU se pokusila vyhnat čínská auta z Evropy dveřmi, teď se díky skulině v pravidlech vrací zpět oknem v ještě větším počtu
včeraHezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
včeraMuž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.25. 22:27 - Truck Daškam
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.25. 15:45 - Eda
- Policejní kontroly a měření 08.25. 13:36 - delphin
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch