Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Ducato 2014: facelift následuje francouzské bratry, liší se i jiným dieselem
22.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Italská dodávka podstoupila modernizaci, která se od francouzských dvojčat liší jen v drobnostech. Jednou z nich je dvoulitrový diesel.
Aby snad těch modernizací a nových generací dodávek a víceúčelových vozů nebylo dost, máme pro vás další příspěvek. Po nové dvojici Vivara a Traficu jsme tak mohli přihodit omlazený Citroën Jumper a jeho dvojče Peugeot Boxer a právě poslední zmiňovanou dvojici teď doplňují Italové třetím do party. Už bez překvapení jde o faceliftované Ducato od Fiatu. Fotogalerie novinky sice není příliš bohatá, avšak s ohledem na nejvyšší stupeň příbuznosti přidáváme i veškeré dosud posbírané fotografie jeho bratrů. Ve většině případů si stačí na místě lva či dvojitého šípu představit fiatí logo, protože většina techniky a výbava bude shodná pro všechny modely.
Italský příspěvek do segmentu užitkových vozů se může pochlubit odlišnou maskou chladiče (údajně ve dvou barevných provedeních) a vlastním ztvárněním předních světlometů. Přední nárazník díky trojici samostatných dílů údajně umožní levnější opravy, než kdyby byl z jednoho celku. Facelift přidal Ducatu do vínku po vzoru svých bratrů také technologii z LED sloužící pro denní svícení nebo 16palcová kola s novým designem.
Modernizovaná kabina bude k mání ve třech stupních výbavy, přičemž už ta základní pojmenovaná Classic přinese komfortnější sedadla, centrální konzoli s integrovanými držáky nápojů, rozhraním Bluetooth a podporou MP3. Ve vyšších stupních (Tecno a Lounge) bude Ducato disponovat speciálním držákem na chytré telefony a tablety a v té nejvyšší dostane i dotykovou centrální obrazovku s výstupem couvací kamery a navigačním systémem.
Z hlediska pohonu si Ducato oproti Jumperu a Boxeru polepší, neboť čtyřválec 2,2 HDi (130 či 150 koní) a ještě objemnější třílitr s výkonem 180 koní a točivým momentem 400 Nm doplní o základní dvoulitr s výkonem 115 koní, který přenese na přední kola přes manuální pětikvalt až 280 Nm. Výkonnější jednotky mají šestikvalt či na přání dodávaný automat.
V základní výzbroji Ducata je ESP s elektronickou prevencí proti převrácení, asistent rozjezdu do kopce, kontrola trakce i brzdový asistent. V příplatkové výbavě se nově nachází asistent varující na neúmyslné opuštění jízdního pruhu, systém schopný čtení a zobrazení dopravních značek před řidičem, elektronicky řízený diferenciál či pomocník pro jízdu z prudkých svahů.
V závislosti na specifikaci karoserie, která čítá 8 různých modelů (se čtyřmi rozvory, třemi výškami karoserie a šesti rozdílnými délkami), pojme nákladový prostor od 8 do 17 metrů krychlových nákladu. Kromě toho se Fiat stejně jako Peugeot a Citroën zaměřil také na snadné nakládání, počítat tak můžete se šířkou 187 cm (142 cm mezi podběhy) či zadními dveřmi, jež se mohou otevírat až do úhlu 270 stupňů. Práh nákladového prostoru se pak nachází 493 až 602 mm nad zemí, snížit jej ovšem můžete o dalších 60-70 mm (v závislosti na rozvoru) díky zadnímu pneumatickému odpružení.
Až dosud jsme přitom hovořili hlavně o verzi určené pro převoz nákladu, sáhnout ale můžete také po modelu zaměřeném na přepravu osob. Zde přitom cestující budou profitovat z vyššího komfortu, ke kterému přispělo zesílení struktury, přepracování větracího otvoru a brzd či nová koncepce tlumičů a mechanismů bočních posuvných dveří a zesílených zadních dveří. Volit můžete pěti- až devítimístné provedení.



Inovovaný Fiat Ducato se ukázal jen na třech fotkách zepředu...
...zatímco modernizovaný Peugeot Boxer si můžete prohlédnout lépe, včetně kabiny a nákladového prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 3 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 5 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 6 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 8 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva