Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Tipo odhalen jako hatchback a kombi, má bumerangová světla a skrytý výfuk
29.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Fiat Tipo přichází i v pro Evropu důležitějších karosářských variantách. Otázkou je, jestli je zrovna hatchback designem tak dobrý, jak být mohl.
Pokud vám v nabídce Fiatu po konci výroby modelu Bravo chyběl hatchback segmentu C, dočkali jste se - podle očekávání byl v Ženevě odhalen Fiat Tipo s karoseriemi hatchback a kombi. Není to velké překvapení, a to také proto, že jsme mohli zadní světla kombíku vidět na skice již včera.
Kombík je tedy překvapením skutečně minimálním, oficiální ilustrace byla podobě skutečného auta velmi věrná. Je tu linka od světel pod značkou a logem, odrazky v místech, kde by člověk očekával koncovky výfuku a také pořádně vidíme bumerangová světla, která leckomu připomenou Maserati 3200 GT.
Hatchback je v podstatě zkrácenou verzí kombíku, nemá boční okna úplně vzadu a také jsou jeho zadní dveře tvarem spíš blíže k těm na sedanu než na kombíku. A právě to je možná kámen úrazu, protože oblast C-sloupku vypadá u hatchbacku trochu podivně, trochu jako by designéři nevěděli, co si tu počít. Jako by prostě uřezali „kufr” sedanu a díru zalepili pátými dveřmi.
U kombíku díky nutnosti navázání na boční okna mezi sloupky C a D bylo potřeba s bočními dveřmi trochu pracovat a povedlo se to velmi dobře. Hatchbacku by se naopak v této oblasti hodila aspoň nějaká linka, která by něco někam navázala, trochu jinak tvarovaný kšilt střešního spoileru, prostě něco, co by kritické oko přimělo věřit, že tohle auto není po designové stránce jen z nouze ctnost pro hatchbacků lačné zákazníky segmentu C v Evropě.
Podobně jako u sedanu ani zde neočekávejme viditelné koncovky výfuku, což je možná trochu škoda. Ne že by jich tu muselo být sedmnáct, pod kapotu stejně nedostanete víc než 120 koní, ale jedna s trochou chromu nebo aspoň nerezi by neuškodila. V co ovšem stále můžeme doufat, je, že červené bumerangy zadních světel budou jako obrysovky svítit celé. Žárovky v nich jsou, otázkou je jejich použití.
Na přídi není moc co zkoumat, tu jsme si mohli detailně prohlédnout už u sedanu a dvě praktičtější karosářské verze ji mají úplně stejnou. A za přední maskou také budou stejné motory, což znamená atmosférické benzíny 1,4 a 1,6 o výkonu 95, resp. 110 koní a turbodiesely o objemu 1,3 a 1,6 litru o výkonu 95, resp. 120 koní.
Co zatím neznáme, je ceník a začátek dodávek na trhy jednotlivých evropských zemí. Asi ale nebudeme dlouho čekat, z prodejů Golfu si bude Tipo jistě chtít ukousnout co nejdříve. Jak moc se mu to podaří, je ale otázkou, Golf s designem C-sloupku problém nemá.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.










Nové Tipo se do Ženevy dostavilo ve všech verzích, zajímavější pro nás byly tyto dvě praktičtější




Hatchbacku trochu hapruje vzhled C-sloupku




Naopak kombík je zboku snad elegantnější než sedan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 10 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 7 hodinami
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před 9 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 10 hodinami
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
před 11 hodinami
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
