Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma staví levné kopie Lamborghini na bázi rodinných aut, vypadají překvapivě věrně
11.7.2021 | Mirek Mazal
Jasně, stačí chvilka zkoumání detailů a poznáte, že nejde o skutečné Lamborghini. Ovšem na to, že za základ posloužilo rodinné auto s motorem vpředu, je výsledek skoro obdivuhodný.
Lidé se do staveb replik exkluzivních aut, která si v jejich originální podobě nemohou dovolit, pouští docela často. Na jednu stranu nám vrtá hlavou, proč se nespokojí s vozem, na který skutečně mají a pouští se do potěmkinovských staveb, kdy jim v rukou beztak zůstane původní stroj v jiném hávu. Na druhou stranu to ale nechceme šmahem odsoudit - pokud je něčím životním snem jezdit ve výjimečném supersportu, toto bývá často jediná cesta, jak se jeho splnění alespoň přiblížit.
Aventadory, tedy nástupce Murciélaga od italského Lamborghini je v případě podobných ambiciózních konstrukcí častým objektem zájmu. Jedna z dříve probíraných kopií se může směle řadit mezi nejotřesnější repliky všech dob, dnes vám ale ukážeme něco citelně povedenějšího. Nejde o podomácku vyrobený stroj, ale profesionální práci indické firmy Dream Customs India, která se na stavbu podobných replik specializuje a nabízí je zákazníkům jako jiné katalogové úpravy. Jednou z nich je stavba Lamborghini Aventador dokonce ve špičkové verzi SVJ a i když ji založila na z podstaty nevhodné Hondě Civic, dosáhla překvapivě dobrého výsledku.
Nebojte, nepřišli jsme o zrak ani vkus, úplně jiná koncepce japonského vozu nižší střední třídy je pro stavbu repliky supersportovního vozu pochopitelně limitující. Motor je na špatné straně vozu, stejně tak primárně hnaná kola, a tak se některé základní linie se tedy originálu citelně vzdalují - podběhy jsou ale příliš velké, střecha končí výše nad zemí a kryt motoru klesá moc prudce k zádi kopie. Přesto existují úhly, ze kterých byste na první pohled neřekli, že toto není Aventador. Třeba zepředu.
Sedí i řada detailů. Žlutá barva odpovídá vzoru, přední a zadní lampy jsou též blízké originálu a nechybí dokonce ani dveře s vertikálním systémem otvírání. Uvnitř je to vždy horší a i tento interiér (viditelný pouze na videu) má k dokonalosti daleko, přesto je třeba říci, že díky snaze italský originál alespoň napodobit specifický alespoň do dálky nekřičí: „Honda!”
Minimálně o velké snaze přiblížit rodinný Civic sportovnímu Aventadoru nemůže být pochyb, výsledek skutečně vypadá překvapivě dobře. Auto sice nepojede jako Lambo, pojede jako Honda, ale to třeba při „poskakování” po městě bude mít i své výhody. Oproti originálu je tahle stavba o hodně levnější, za 2 000 000 indických rupií (asi 580 tisíc Kč) si skutečné Lambo nekoupíte. Jestli ovšem má smysl dát tolik peněz za pořád jen převlečenou Hondu nižší hodnoty, je jinou otázkou. Dream Customs India na každý pád nabízí řadu podobných přestaveb a Aventador zvládne vykřesat i z většího Accordu. Minimálně za kreativitu a flexibilitu patří firmě uznání.







Lamborghini Aventador od Dream Customs India není Lamborghini, je to Honda. Z řady pohledů je to znát, s ohledem na nevhodnost základu bychom ale výsledek označili za překvapivě dobrý. Foto: Dream Customs India
Zdroj: Dream Customs India
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 8 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 10 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
