Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma vyrábí a prodává útěchu pro odpůrce downsizingu, má 12 válců a 9,5 l bez turba
18.10.2019 | Mirek Mazal
Pokud věříte v platnost hesla „objem ničím nenahradíš”, v běžné nabídce automobilek dnes mnoho zastání nenajdete. Co ale nenabízí výrobci aut, mohou nabízet jiní, autoři tohoto stroje se extrémů zjevně nebojí.
Nabídka objemnějších motorů bez přeplňování je stále tristnější. Situace se zhoršuje při uvedení modernizované verze prakticky jakéhokoli modelu a zašla až tak daleko, že standardem kompaktních rodinných aut je litrový tříválec. Samy automobilky vědí, že tohle řešení není dost dobré, pod tlakem limitů spotřeby resp. emisí CO2 ze stran Evropské unie ale i tyto motory prodávají stále častěji, mnohdy raději pod zavádějícími názvy.
S požadavkem na pořádný motor bez turba dnes neuspějete prakticky u žádného masovějšího výrobce aut, svět ale nekončí branami té které automobilky. Díky firmám usilujícím o srdce zákazníků, kteří menším turbům nepodlehli, může i dnes vznikat úplně nová atmosféra o objemu 9,5 litru točící přes sedm tisíc otáček za minutu. To není vtip, australská firma Race Cast Engineering přesně takové motory staví na základech americké osmiválcové jednotky LS, kterou rozšiřuje o další čtveřici válců.
Dílenská kostra od General Motors doladěná u protinožců produkuje výkon ohromných 559 kW (760 koní) při 6 500 ot./min a ani touto hodnotou nepřeháníme. Parametry motoru ověřili technici měřením za přítomnosti kamer v okamžiku zahájení ostrého testování jednotky na motorové brzdě. Počítačová data uspokojila předpoklady Matta Corishe a Marka McCoye, kteří jsou zodpovědní za sladění všech komponentů.
Zátěžová zkouška s odborným výkladem proběhla před nadcházející tuningovou výstavou SEMA Show v Las Vegas. Od 5. listopadu chtějí Australané vystavit závodní koncept stáje Factory Five Racing poháněný dokončeným motorem V12 LS. Zatím se plnotučný motor prezentoval jen na brzdě a krátkou jízdou v dodávce značky Kia, což je vážně bláznivé spojení.
Autory upraveného dvanáctiválce potěšil nejen maximální výkon, ale i plochá křivka točivého momentu vrcholícího na 814 Nm. Potenciální dodělávky mohou přinést ještě lepší vlastnosti, vnitřní stavba jednotlivých dílů počítá s výkonem přes tisíc koní. Zájemci o pořádné ústrojí bez bruselských překážek se mohou hlásit prostřednictvím webových stránek Race Cast Engineering. Připravený motor stojí 55 200 amerických dolarů (1,3 milionu Kč), což jistě není málo peněz. S ohledem na raritnost této nabídky s výstupním parametrům dvanáctiválcového monstra to ale není ani nepřiměřená suma.
Noční můra ekologů má objem 9,5 litru z dvanácti válců a vyrábí se v Austrálii, koupit si ji může za výše zmíněnou cenu každý, běžně se vyrábí
Zdroj: Fullboost@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva