Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec

Šestiválce s turby tvoří většinu prodejů Fordu F-150. Ten větší z nich se představil v nové generaci s nejvyšším točivým momentem v rámci třídy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec

12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šestiválce s turby tvoří většinu prodejů Fordu F-150. Ten větší z nich se představil v nové generaci s nejvyšším točivým momentem v rámci třídy.

Nejprodávanější automobil v USA, Ford F-150, přidá pro modelový rok 2017 dalších pár důvodů, proč si ho lidi můžou chtít koupit - tedy, nebudou-li trvat na osmiválcovém motoru. F-150 dostane pod kapotu nový šestiválec 3,5l EcoBoost druhé generace spolu se zbrusu novým desetistupňovým automatem. Má tedy být silnější a zároveň jezdit s nižší spotřebou.

Motor samotný zas takovou novinkou není, podívali jsme se mu na zoubek nedávno. Stále tedy platí lehčí vnitřnosti turbodmychadel, duté vačkové hřídele apod., které celkem snižují hmotnost motoru o dvě kila. Víme také, že se kompresní poměr zvýšil z 10 na 10,5:1, že maximální tlak turbodmychadel vzrostl z 1 na 1,1 baru a že motor má dvojité vstřikování paliva, přímé i nepřímé, které pomůže výkonu ve vyšších otáčkách a proti karbonovým usazeninám v sání.

Máme tu ale aktualizovaná čísla výkonu: 380 koní a 637 Nm. Ford se holedbá, že takové množství točivého momentu nenabízí žádný jiný lehký pick-up, a to včetně osmiválcových a dieselových verzí. „Ford F-150 nyní nabídne nejvyšší točivý moment v segmentu. Přichází s novou desetistupňovou automatickou převodovkou, která vylepšuje téměř všechny aspekty výkonů F-150,” chválí svůj produkt Raj Nair, vice-prezident pro produktový vývoj a technický ředitel Fordu. My k tomu poznamenáme, že holedbání se špičkovou hodnotou točivého momentu bez prezentace jeho průběhu nemá žádný praktický význam.

Nový přeplňovaný šestiválec je pro F-150 velmi důležitý, protože V6 EcoBoost v obou verzích, tedy 2,7l a 3,5l, tvoří 60 % všech prodejů tohoto vozu. Zbylé dva motory, atmosférické 3,5l V6 Cyclone a 5,0l V8 Coyote, se dělí o menšinových 40 %. Jestli desetistupňová převodovka bude k mání ke všem motorům, když u 3,5l EcoBoostu nahrazuje šestikvalt, zatím nevíme.

Také nejsou známa čísla spotřeby nového motoru s převodovkou, a ani procentuální zlepšení oproti původní verzi se šestikvaltem. Ta zvládla dle norem EPA jezdit v kombinaci za 11,8 litru na sto. O kolik bude nový 10st. automat lepší, těžko odhadovat, víme ale, že poslední tři kvalty jsou tzv. overdrive - převody do rychla, určené ke snížení otáček motoru ve vyšších rychlostech a s tím i spotřeby paliva.


Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 1 - 2017 ford f-150 35 ecoboost 01
Přeplňované šestiválce tvoří 60 % prodejů Fordu F-150, toto je první fotografie vozu modelového roku 2017

Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 2 - ford 35 v6 ecoboost gen2 01Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 3 - ford 35 v6 ecoboost gen2 02Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 4 - ford 35 v6 ecoboost gen2 03Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 5 - 2017 ford f-150 35 ecoboost 02
Upravený motor 3,5 V6 Ecoboost má o 637 Nm

Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 6 - ford 35 v6 ecoboost gen2 10st AT 01Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 7 - ford 35 v6 ecoboost gen2 10st AT 02Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 8 - ford 35 v6 ecoboost gen2 10st AT 03Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec - 9 - ford 35 v6 ecoboost gen2 10st AT 04
Desetistupňový automat má tři nejvyšší kvalty do rychla

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše