Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku
24.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Kompletně vykuchaný interiér a několik odlehčených panelů by mělo snížit hmotnost limitované edice Fordu GT. Jenže o kolik?
Americký koncern Ford vyrobí v první fázi pouze pět set kusů své sportovní vlajkové lodi GT. Ani to ale modrému oválu nebrání udělat v rámci této beztak výjimečné série několik dalších zvláštních a v budoucnosti jistě ještě vzácnějších kousků. První z nich byla včera odhalena verze Heritage s odstínem Shadow Black doplněným stříbrnými pruhy, číslem 2 na karoserii, kovanými dvacítkami a nějakými těmi karbonovými doplňky, která vzdává hold původní GT40 z 60. let minulého století.
Právě v souvislosti s představením provedení Heritage, ale také uvedením standardní varianty modelu GT na trh vyšlo díky manuálu najevo, že Ford připravuje další zvláštní edici s přídomkem Competition. Chyběly nám ale podrobnosti o tom, co všechno má být jinak. Dlouho jsme nicméně čekat nemuseli.
Ford své GT Competition Series představil právě dnes a přidal také informace o nejdůležitějších změnách zaměřených tentokrát na snížení provozní hmotnosti. O redukci váhy se podle tvůrců postaral kryt pohonné jednotky s integrovanými odvětrávacími otvory, manuálně ovládanými pojistkami a karbonovou podpěrou, vyrobený ze syntetického polymeru Perspex, běžně označovaného jako Acrylon či plexisklo, tím ale výčet novinek nekončí.
Odladěný supersport Fordu s 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 656 koňských sil dostal průhledné, o polovinu tenčí okno mezi kabinou a motorovým prostorem vyrobené z lehčího odolného skla Gorilla Glass a zcela zbytečně byste v interiéru hledali klimatizaci, rádio s reproduktory anebo odkládací přihrádky a držáky na nápoje. Místo toho je zde alcantarové čalounění použité na sedadlech, volantu, stropu a zčásti i palubní desce, nechybí odhalený karbon a v kontrastu s těmito prvky jsou zde červeně eloxovaná pádla řazení na sloupku řízení.
Ve standardní výbavě modelu Competition Series, který poznáte kromě jiného také podle chybějícího barevného laku na předních sloupcích, krytech vnějších zpětných zrcátek a pruhu táhnoucího se souběžně s podélnou osou karoserie, se objevila rovněž lehčí (jinak příplatková) karbonová kola, titanový výfukový systém i matice kol vyrobené ze stejného materiálu. Ford dále dodává, že uvedené změny nejenže snížily hmotnost, ale srazily též výšku těžiště, ačkoli automobilka jaksi zapomněla dodat, o kolik přesně, a to u obou zmiňovaných parametrů.
Ford bude nabízet GT Competition Series v šesti odstínech, konkrétně jde o černou Shadow, bílou Frozen, stříbrnou Ingot, modrou Liquid, šedivou Liquid a žlutou Triple, přičemž automobil bude veřejně představen již o tomto víkendu v rámci závodu Daytona 500. Co nám od modrého oválu k úplnosti dosud chybí, jsou jednak konkrétní data k uvedené změně váhy, jestli a o kolik byla upravena dynamika a momentálně si můžeme nechat zajít chuť také na cenovku, ačkoli ta je s ohledem na kontroverzní výběr zákazníků pro tuto chvíli svým způsobem nepodstatná.










Hmotnost odlehčené varianty by mohla klesnout pod 1,3 tuny, přesné číslo si však Ford prozatím nechává pro sebe.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
dnesNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
před 8 hodinamiNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
před 8 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 10 hodinamiTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
před 11 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
dnes
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom