Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku

24.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Kompletně vykuchaný interiér a několik odlehčených panelů by mělo snížit hmotnost limitované edice Fordu GT. Jenže o kolik?

Americký koncern Ford vyrobí v první fázi pouze pět set kusů své sportovní vlajkové lodi GT. Ani to ale modrému oválu nebrání udělat v rámci této beztak výjimečné série několik dalších zvláštních a v budoucnosti jistě ještě vzácnějších kousků. První z nich byla včera odhalena verze Heritage s odstínem Shadow Black doplněným stříbrnými pruhy, číslem 2 na karoserii, kovanými dvacítkami a nějakými těmi karbonovými doplňky, která vzdává hold původní GT40 z 60. let minulého století.

Právě v souvislosti s představením provedení Heritage, ale také uvedením standardní varianty modelu GT na trh vyšlo díky manuálu najevo, že Ford připravuje další zvláštní edici s přídomkem Competition. Chyběly nám ale podrobnosti o tom, co všechno má být jinak. Dlouho jsme nicméně čekat nemuseli.

Ford své GT Competition Series představil právě dnes a přidal také informace o nejdůležitějších změnách zaměřených tentokrát na snížení provozní hmotnosti. O redukci váhy se podle tvůrců postaral kryt pohonné jednotky s integrovanými odvětrávacími otvory, manuálně ovládanými pojistkami a karbonovou podpěrou, vyrobený ze syntetického polymeru Perspex, běžně označovaného jako Acrylon či plexisklo, tím ale výčet novinek nekončí.

Odladěný supersport Fordu s 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 656 koňských sil dostal průhledné, o polovinu tenčí okno mezi kabinou a motorovým prostorem vyrobené z lehčího odolného skla Gorilla Glass a zcela zbytečně byste v interiéru hledali klimatizaci, rádio s reproduktory anebo odkládací přihrádky a držáky na nápoje. Místo toho je zde alcantarové čalounění použité na sedadlech, volantu, stropu a zčásti i palubní desce, nechybí odhalený karbon a v kontrastu s těmito prvky jsou zde červeně eloxovaná pádla řazení na sloupku řízení.

Ve standardní výbavě modelu Competition Series, který poznáte kromě jiného také podle chybějícího barevného laku na předních sloupcích, krytech vnějších zpětných zrcátek a pruhu táhnoucího se souběžně s podélnou osou karoserie, se objevila rovněž lehčí (jinak příplatková) karbonová kola, titanový výfukový systém i matice kol vyrobené ze stejného materiálu. Ford dále dodává, že uvedené změny nejenže snížily hmotnost, ale srazily též výšku těžiště, ačkoli automobilka jaksi zapomněla dodat, o kolik přesně, a to u obou zmiňovaných parametrů.

Ford bude nabízet GT Competition Series v šesti odstínech, konkrétně jde o černou Shadow, bílou Frozen, stříbrnou Ingot, modrou Liquid, šedivou Liquid a žlutou Triple, přičemž automobil bude veřejně představen již o tomto víkendu v rámci závodu Daytona 500. Co nám od modrého oválu k úplnosti dosud chybí, jsou jednak konkrétní data k uvedené změně váhy, jestli a o kolik byla upravena dynamika a momentálně si můžeme nechat zajít chuť také na cenovku, ačkoli ta je s ohledem na kontroverzní výběr zákazníků pro tuto chvíli svým způsobem nepodstatná.

Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 1 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 01Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 2 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 02Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 3 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 03Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 4 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 04Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 5 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 05Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 6 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 06Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 7 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 07Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 8 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 08Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 9 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 09Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku - 10 - Ford GT Competition Series 2017 oficialni foto 10
Hmotnost odlehčené varianty by mohla klesnout pod 1,3 tuny, přesné číslo si však Ford prozatím nechává pro sebe.

Miro Mihálik

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama