Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford GT si hraje na Porsche 918 Weissach, lehčí verze Competition je venku
24.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Kompletně vykuchaný interiér a několik odlehčených panelů by mělo snížit hmotnost limitované edice Fordu GT. Jenže o kolik?
Americký koncern Ford vyrobí v první fázi pouze pět set kusů své sportovní vlajkové lodi GT. Ani to ale modrému oválu nebrání udělat v rámci této beztak výjimečné série několik dalších zvláštních a v budoucnosti jistě ještě vzácnějších kousků. První z nich byla včera odhalena verze Heritage s odstínem Shadow Black doplněným stříbrnými pruhy, číslem 2 na karoserii, kovanými dvacítkami a nějakými těmi karbonovými doplňky, která vzdává hold původní GT40 z 60. let minulého století.
Právě v souvislosti s představením provedení Heritage, ale také uvedením standardní varianty modelu GT na trh vyšlo díky manuálu najevo, že Ford připravuje další zvláštní edici s přídomkem Competition. Chyběly nám ale podrobnosti o tom, co všechno má být jinak. Dlouho jsme nicméně čekat nemuseli.
Ford své GT Competition Series představil právě dnes a přidal také informace o nejdůležitějších změnách zaměřených tentokrát na snížení provozní hmotnosti. O redukci váhy se podle tvůrců postaral kryt pohonné jednotky s integrovanými odvětrávacími otvory, manuálně ovládanými pojistkami a karbonovou podpěrou, vyrobený ze syntetického polymeru Perspex, běžně označovaného jako Acrylon či plexisklo, tím ale výčet novinek nekončí.
Odladěný supersport Fordu s 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 656 koňských sil dostal průhledné, o polovinu tenčí okno mezi kabinou a motorovým prostorem vyrobené z lehčího odolného skla Gorilla Glass a zcela zbytečně byste v interiéru hledali klimatizaci, rádio s reproduktory anebo odkládací přihrádky a držáky na nápoje. Místo toho je zde alcantarové čalounění použité na sedadlech, volantu, stropu a zčásti i palubní desce, nechybí odhalený karbon a v kontrastu s těmito prvky jsou zde červeně eloxovaná pádla řazení na sloupku řízení.
Ve standardní výbavě modelu Competition Series, který poznáte kromě jiného také podle chybějícího barevného laku na předních sloupcích, krytech vnějších zpětných zrcátek a pruhu táhnoucího se souběžně s podélnou osou karoserie, se objevila rovněž lehčí (jinak příplatková) karbonová kola, titanový výfukový systém i matice kol vyrobené ze stejného materiálu. Ford dále dodává, že uvedené změny nejenže snížily hmotnost, ale srazily též výšku těžiště, ačkoli automobilka jaksi zapomněla dodat, o kolik přesně, a to u obou zmiňovaných parametrů.
Ford bude nabízet GT Competition Series v šesti odstínech, konkrétně jde o černou Shadow, bílou Frozen, stříbrnou Ingot, modrou Liquid, šedivou Liquid a žlutou Triple, přičemž automobil bude veřejně představen již o tomto víkendu v rámci závodu Daytona 500. Co nám od modrého oválu k úplnosti dosud chybí, jsou jednak konkrétní data k uvedené změně váhy, jestli a o kolik byla upravena dynamika a momentálně si můžeme nechat zajít chuť také na cenovku, ačkoli ta je s ohledem na kontroverzní výběr zákazníků pro tuto chvíli svým způsobem nepodstatná.
Hmotnost odlehčené varianty by mohla klesnout pod 1,3 tuny, přesné číslo si však Ford prozatím nechává pro sebe.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva