Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford opouští Rusko, nechtěná auta teď vyprodává se slevou až 205 tisíc Kč
6.4.2019 | Petr Prokopec
Američané se rozhodli na Rusko úplně zanevřít a obtížně prodejné vozy si s sebou zpět nevezmou. Musí je tak v omezeném čase vyprodat, což si žádá jediné - pořádné slevy.
Škoda opakovaně potvrzuje, že ruský trh je pro ni nadmíru důležitý. Dokonce natolik, že tam bude nabízet i zvláštní verzi SUV Karoq. Kromě toho se země dočká i druhé generace modelu Rapid, který se sice pochlubí prakticky stejnou vizáží jako nový hatchback Scala, ovšem pod líbivým kabátem nabídne starší techniku. Důvod je v obou případech stejný - Škoda se tímto způsobem dostane na nižší cenu, než s jakou jsou její vozy spojovány na západ od ruských hranic.
Mladoboleslavská značka tak zvolila naprosto odlišný způsob, jak se vypořádat se specifiky ruského trhu, než Ford. Pro ten tento trh nikdy nebyl prioritou, přesto tam v roce 1992, tedy krátce po rozpadu Sovětského svazu, zamířila. Jejím partnerem se stala společnost Sollers, se kterou Ford uzavřel joint venture. Každá strana přitom držela poloviční podíl, přičemž Rusové modrému oválu zpřístupnili tři továrny na výrobu aut a pohonných jednotek.
Počáteční očekávání však nebyla nikdy naplněna. Třeba továrna ve Vsevoložsku má roční kapacitu 25 tisíc aut, ovšem loni vyprodukovala pouze 15 345 vozů, tedy o 21,4 % méně než v předchozím období. Pohled na celkové prodeje je pak ještě tristnější, ačkoliv loni Ford v Rusku prodal 53 234 nových aut, tedy o 5,7 % více než předloni. Nicméně vůči 130 809 prodaným vozům v roce 2012 jde o velký propad. A po prvních dvou letošních měsících je Ford dole o dalších 45,2 %.
Suma sumárum, Ford v Rusku nikdy nezazářil a v posledních měsících je zájem o jeho vozy mimořádně malý. Důvodem je, že jeho poslední novinky míří s cenou spíše směrem k prémiovému segmentu, na což ruská klientela evidentně není příliš zvědavá. Ford přitom nehodlá jít cestou Škody, která použije již zaplacenou techniku a dosáhne tak i při nízkých cenách zisku. Místo toho ruský trh s osobními vozy opustí.
Dle oficiálního prohlášení automobilky bude veškerá výroba zastavena v červnu letošního roku, k září pak budou ukončeny veškeré aktivity. Znovu je ale třeba dodat, že se tak stane pouze v souvislosti s osobními vozy. Spolupráce s firmou Sollers týkající se náklaďáků bude pokračovat, ovšem již v rámci nového společného podniku, ve kterém mají Rusové kontrolní 51procentní podíl. S výrobou se i nadále počítá s továrně v Elabuze, kde bude místo stávajících motorů montován Transit.
Souběžně s tímto oznámením pak Ford zahájil i výprodej skladových zásob, který je velmi lákavý - na vozy je poskytována sleva ve výši až 585 tisíc rublů (204 840 Kč). Focus ve výbavě Trend je tak nově k mání od 705 000 RUB (246 860 Kč), zatímco Kuga se stejným stupněm vychází na 1 301 000 rublů (455 550 Kč) a za Explorer s výbavou XLT dají zákazníci minimálně 2 372 000 RUB (830 570 Kč). Platnost nabídky je přitom omezena, pochopitelně do vyprodání zásob či v tuto chvíli do konce dubna.
Dá se samozřejmě předpokládat, že při tomto poklesu zájem o vozy modrého oválu vzroste, i když zázraky by dealeři rozhodně neměli očekávat. Kupříkladu všechny modely Lady jsou k dispozici za ještě nižší částku, než na které startuje zlevněný Focus. Totéž pak lze říci třeba o Škodě Rapid. Není tak vlastně překvapivé, že dosavadní regulérní nabídka modrého oválu se míjela účinkem. Pro tradiční ruské zákazníky byla opravdu příliš drahá a bohatší klientelu neoslovovala.






Ford končí s výrobou a prodejem osobních vozů na ruském trhu, jeho vozy byly pro tamní klientelu příliš drahé. A drahé pro Rusy zůstávají i po drastickém zlevnění skladových zásob
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
včera
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem 1.12.2025
- Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46 1.12.2025
- Statistika crashů: Nejvíce jich má kontě Zarco 30.11.2025
- «100 km dei Campioni» vyhráli letos Bagnaia/Fernandez 30.11.2025
- WRP 28.11.2025
Nejnovější články
Ojetá italská kráska láká už po pár letech nízkými cenami. Je to pořád normální auto s plejádou motorů, také je to ale pořád Ital
včera
Tohle unikátní Lambo je jediný skutečný předchůdce Urusu. Postavit si ho nechal sultán a jezdil s ním šéf BMW a VW, potom se zatoulalo
včera
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
včera
Lada začala prodávat Nivu s novým silnějším motorem, z českého pohledu je pořád za babku
včera
Německý kancléř dopisem oznámil EU, že žádný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 nebude. Reakce komisaře je ohromující
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.03. 07:01 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 12.03. 06:38 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 12.02. 23:11 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.02. 22:14 - řidičBOB
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
- IT poradna 12.02. 13:33 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.02. 11:17 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.02. 08:48 - Předseda
