Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford opouští Rusko, nechtěná auta teď vyprodává se slevou až 205 tisíc Kč
6.4.2019 | Petr Prokopec
Američané se rozhodli na Rusko úplně zanevřít a obtížně prodejné vozy si s sebou zpět nevezmou. Musí je tak v omezeném čase vyprodat, což si žádá jediné - pořádné slevy.
Škoda opakovaně potvrzuje, že ruský trh je pro ni nadmíru důležitý. Dokonce natolik, že tam bude nabízet i zvláštní verzi SUV Karoq. Kromě toho se země dočká i druhé generace modelu Rapid, který se sice pochlubí prakticky stejnou vizáží jako nový hatchback Scala, ovšem pod líbivým kabátem nabídne starší techniku. Důvod je v obou případech stejný - Škoda se tímto způsobem dostane na nižší cenu, než s jakou jsou její vozy spojovány na západ od ruských hranic.
Mladoboleslavská značka tak zvolila naprosto odlišný způsob, jak se vypořádat se specifiky ruského trhu, než Ford. Pro ten tento trh nikdy nebyl prioritou, přesto tam v roce 1992, tedy krátce po rozpadu Sovětského svazu, zamířila. Jejím partnerem se stala společnost Sollers, se kterou Ford uzavřel joint venture. Každá strana přitom držela poloviční podíl, přičemž Rusové modrému oválu zpřístupnili tři továrny na výrobu aut a pohonných jednotek.
Počáteční očekávání však nebyla nikdy naplněna. Třeba továrna ve Vsevoložsku má roční kapacitu 25 tisíc aut, ovšem loni vyprodukovala pouze 15 345 vozů, tedy o 21,4 % méně než v předchozím období. Pohled na celkové prodeje je pak ještě tristnější, ačkoliv loni Ford v Rusku prodal 53 234 nových aut, tedy o 5,7 % více než předloni. Nicméně vůči 130 809 prodaným vozům v roce 2012 jde o velký propad. A po prvních dvou letošních měsících je Ford dole o dalších 45,2 %.
Suma sumárum, Ford v Rusku nikdy nezazářil a v posledních měsících je zájem o jeho vozy mimořádně malý. Důvodem je, že jeho poslední novinky míří s cenou spíše směrem k prémiovému segmentu, na což ruská klientela evidentně není příliš zvědavá. Ford přitom nehodlá jít cestou Škody, která použije již zaplacenou techniku a dosáhne tak i při nízkých cenách zisku. Místo toho ruský trh s osobními vozy opustí.
Dle oficiálního prohlášení automobilky bude veškerá výroba zastavena v červnu letošního roku, k září pak budou ukončeny veškeré aktivity. Znovu je ale třeba dodat, že se tak stane pouze v souvislosti s osobními vozy. Spolupráce s firmou Sollers týkající se náklaďáků bude pokračovat, ovšem již v rámci nového společného podniku, ve kterém mají Rusové kontrolní 51procentní podíl. S výrobou se i nadále počítá s továrně v Elabuze, kde bude místo stávajících motorů montován Transit.
Souběžně s tímto oznámením pak Ford zahájil i výprodej skladových zásob, který je velmi lákavý - na vozy je poskytována sleva ve výši až 585 tisíc rublů (204 840 Kč). Focus ve výbavě Trend je tak nově k mání od 705 000 RUB (246 860 Kč), zatímco Kuga se stejným stupněm vychází na 1 301 000 rublů (455 550 Kč) a za Explorer s výbavou XLT dají zákazníci minimálně 2 372 000 RUB (830 570 Kč). Platnost nabídky je přitom omezena, pochopitelně do vyprodání zásob či v tuto chvíli do konce dubna.
Dá se samozřejmě předpokládat, že při tomto poklesu zájem o vozy modrého oválu vzroste, i když zázraky by dealeři rozhodně neměli očekávat. Kupříkladu všechny modely Lady jsou k dispozici za ještě nižší částku, než na které startuje zlevněný Focus. Totéž pak lze říci třeba o Škodě Rapid. Není tak vlastně překvapivé, že dosavadní regulérní nabídka modrého oválu se míjela účinkem. Pro tradiční ruské zákazníky byla opravdu příliš drahá a bohatší klientelu neoslovovala.
Ford končí s výrobou a prodejem osobních vozů na ruském trhu, jeho vozy byly pro tamní klientelu příliš drahé. A drahé pro Rusy zůstávají i po drastickém zlevnění skladových zásob
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz