Reklama

Ford si nechal patentovat metodu, díky níž jeho nová auta nebudou působit jako nová

Říkáme si, komu asi tak může vadit, že jeho nové auto působí jako nové. Ford si ale zjevně myslí, že takoví lidé existují, a tak se u svých vozů začne aktivně starat o to, aby nebyly cítit jako ty nedávno vyrobené.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford si nechal patentovat metodu, díky níž jeho nová auta nebudou působit jako nová

12.11.2018 | Petr Prokopec

Říkáme si, komu asi tak může vadit, že jeho nové auto působí jako nové. Ford si ale zjevně myslí, že takoví lidé existují, a tak se u svých vozů začne aktivně starat o to, aby nebyly cítit jako ty nedávno vyrobené.

Pokud máme na nových vozech něco opravdu rádi, pak je to jejich vůně. Jde o zvláštní mix výparů z plastů, kůže, adheziv, těsnících materiálů či třeba nanovrstev zaručujících čistotu oken. Nejde o ten typ chemikálií, jimiž byla v minulosti známá čínská vozidla a jejichž inhalaci bylo obtížné přestát ve zdraví. Odér nových aut zavedených značek je zdravotně nezávadný a příjemný většině lidí není náhodou - automobilky provozují celá oddělení, která se o takový výsledek starají.

I proto jsme dosud nepotkali nikoho, kdo by se jej chtěl co nejrychleji zbavit. Lidé naopak spíše touží po tom, aby jejich vůz voněl jako nový co nejdéle a dokonce se používají různé přípravky do interiéru, které mají navodit „vůni nového auta”. O to překvapivější je nejnovější počin Fordu, který opravdu v poslední době připomíná slona přešlapujícího v porcelánu. Po podivné koupi provozovatele služby na sdílení elektrických koloběžek se totiž modrý ovál rozhodl, že zatočí právě s typickou vůní nových aut.

Automobilka si již nechala na patentovém úřadu registrovat řešení, s jehož pomocí se nová auta stanou co nejrychleji pachově neutrálními. Modrý ovál přitom využívá běžného principu, během kterého se ona vůně postupně vytrácí, vše ovšem urychlí. Běžně se totiž organické složky vypařují za tepla. Ford se proto rozhodl, že svá auta tak trochu „upeče“. Tedy nechá je zahřát na slunci a díky otevřeným oknům a puštěné ventilaci nechá onu vůni zmizet.

Podstatné je, že tato funkce je plánována pouze po vozy osazené autonomním či semi-autonomním řízením, u nichž Ford počítá s tím, že se během doby, kdy nebudou používány majiteli, samy zajedou tak trochu opalovat a tím i „vysmrádnout”.

Jakkoli to zní svérázně, jde o zcela vážně míněný záměr Fordu, jak ukazuje patentová dokumentace níže. Auta budou vybavena propracovaným software, který bude reagovat na změny počasí a samovolně zaparkuje na takovém místě, kde k „vypečení” a tedy i odstranění vůně dojde co nejrychleji a přitom bez negativních dopadů.

Pokud tedy do budoucna počítáte s koupí nového vozu a těšíte se právě na jeho vůni, u Fordů si ji moc neužijete. Budou se snažit zbavit se ji co nejrychleji i tak trochu za vašimi zády.

Ford si nechal patentovat metodu, díky níž jeho nová auta nebudou působit jako nová - 1 - Ford a vune v interierech 01Ford si nechal patentovat metodu, díky níž jeho nová auta nebudou působit jako nová - 2 - Ford a vune v interierech 02
Nedovedeme si představit, že by někomu vadila vůně nových aut. Ford je však opačného názoru a svá auta osazená autonomním či semi-autonomním řízením jí co nejrychleji zbaví...

Ford si nechal patentovat metodu, díky níž jeho nová auta nebudou působit jako nová - 3 - Nove Fordy nebudou pusobit jako nove 01
...svéráznou metodou popsanou patentovanou u americké USPTO

Zdroj: USPTO

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše